MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2010

Av Vivi - 12 september 2010 15:59

Ungefär klockan tolv idag så ställde jag mig frågan...

"Skulle vi ha bokbytarträff idag eller blev det inställt?"

Efter att ha kollat med systrami som alltid har koll så visade sig naturligtvis att den inte var inställd och att folket skulle infinna sig hos mig .... 13.00 !

*Ihhhp*   


Jag kan tala om för er att vårat fina lilla hus går att snabbstäda på mindre än 45 minuter, det tog närmare bestämt 50 minuter för mig att:


-Dammtorka de största & synligaste ytorna

-Städa badrummet

-Dammsuga upp det värsta av dammet

-Snabbdamma soffan

-Ställa undan alla böcker, kvitton, filmer, kläder, skor osv. som låg framme

-Bädda sängen

-Tända ljus

-Förbereda kaffe

-Äta soppa

-Sätta igång en tvätt

-Hinna göra mig själv representabel


Sedan är det ju tur att man har en hjälpsam man som åkte och handlade lite förnödenheter (läs kakor) till oss bokbytartjejer.


Jag är övertygad om att jag satt något slags rekord....


  




Av Vivi - 11 september 2010 23:01


Ibland måste man bara få tala om att man är så där äckligt kär,

få vara så där sockersött förälskad helt öppet.

Få visa hur lycklig man blir (fortfarande efter fem år)

av att bli mött av honom i dörren när man kommer hem.

Jag älskar min man som nu varit min man i 2 månader!

Jag älskar även mina små murvlar där hemma,

mina busiga & gosiga pälsklingar!

Lycka är att bara få vara hemma med er en regnig lördag!

 

  

        




Av Vivi - 11 september 2010 22:15

Been there done that


Liberty Meadows


Fast riktigt så farligt var det faktiskt inte idag ....

Var ju riktigt hurtig som vaknade halv tio i förmiddags .... läste lite, pillade mig i navel och mumsade på ostbågar tills de andra vaknade till liv vid elva tiden.

Sedan besökte vi ju både tippen & A´s busfrö.

Fast lite seg har jag varit idag... inte mycket aktivitet här hemma.

Blir nog en tidig kväll ikväll.

Hoppas ni har en riktigt rolig & mysig lördags kväll!




  

Av Vivi - 11 september 2010 18:13

Dagens tips:

Ni får inte missa att se The Bucket List som går ikväll klockan 21.00 på kanal 5

Filmen kallas Nu eller aldrig på svenska. Det är en av de bästa filmer jag sett!


Dagens tack:

Till fina A för att vi fick vara hos henne igår & för det supertrevliga sällskapet, vad skulle jag göra utan mina underbara vänner !


Dagens Nemi:

Ja, kan man vara för "överbeskyddande" ?   


Dagens snygging:

A´s Bebbe är en sådan sötnos !

  


Dagens låt:

Kelly Clarkson, tycker hon är riktigt bra !

Av Vivi - 10 september 2010 18:06


Drinkgrejjerna nedpackade tillsammans med matgrejjerna, 

packat är även spel, kudde & underkläder.

Mysisarna är redan på och ja ...kanske är även jag packad om några timmar!

Ska bli riktigt mysigt med en tjejkväll hemma hos A.

Jag har verkligen förberett mig på en myskväll

med trevligt sällskap och mycket skratt.  

Hoppas ni får en lika trevlig fredagskväll som jag planerar att ha !


  



Av Vivi - 10 september 2010 12:00

Livsfilosofier i strippformat med underbara Rose is rose!

(Klicka på bilderna för att se hela stripparna)

 


Att ha katt är nyttigt för hälsan!

Rose Is Rose

 

Det är viktigt att inte fly från sina problem...
Rose Is Rose

...och att göra ngt åt dem!Rose Is Rose

Ta dig tid för dig själv & dina kära och gör det ordentligt!
Rose Is Rose

Ett av mina favorit ordspråk.
Rose Is Rose

Lär dig leva med de val du gör
Rose Is Rose

Självförtroende kan leda till många bra saker
Rose Is Rose

Det gäller att fokusera på sina bra sidor
Rose Is Rose

Av Vivi - 10 september 2010 09:45

Dagens tips:

Jag var riktigt nära att komma hem med denna igår, men det blev en likadan i rosa, den kändes mer Vivi. De har 25% rabatt på Travel-resväskor på Accent denna veckan och då jag verkligen behöver en bra resväska inför resan så passade jag på.

Dagens fundering:

Hmmm ska jag unna mig att sluta lite tidigare idag ...


Dagens mat:

Taco !


Dagens nostalgi:


                   Emser !! *Nomnomnom*

Emser tablettask Fazer

 

Dagens fynd:

Denna snygga klänning kostar bara 149kr på bubbleroom idag!

VILA Tolena Dress Sv/No Smokey Grey


Dagens roliga:

funny pictures-All in favor of getting a refund for it, say "AYE"!
see more Lolcats and funny pictures

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards