MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Något gammalt blir som nytt...

Av Vivi - 4 mars 2011 15:15

De är ju ändå för söta de där pälsklingarna!

De har lyckats jaga in nästan alla leksaksmössen längst in under soffan så att jag inte kommer åt dem och resten har spårlöst försvunnit, säkert för att dyka upp den dagen vi flyttar på något helt ologisk ställe.   

 

I brist på annat så tog jag fram deras gamla vän prasseltunneln härom dagen. En kompis som bott i garderoben ett tag pga katternas brist på intresse, men oj vad rolig Herr Prassel har varit de senaste dagarna! Tänk att det kan vara så roligt att springa fram och tillbaka , fram och tillbaka i en liten tygtunnel som prasslar.   

 

  Jag älskar verkligen mina pälsklingar!  

 

  

 

      

 

Vi är förresten med i en tävling hos tre katter där man kan vinna en jättefin kattleksak! Håll tummarna för oss eller kanske tävla du med ? 

 

 
 
Mia

Mia

4 mars 2011 16:02

å sen blir man så trötter så trötter ... förstår att du älskar dem, ljuvliga små pälsbollar du har där!!

Ibland får man ställa upp på varandra, nästa gång är det kanske hans tur att få hämta söta frun sin från tjejkväll med viiiin :-D (själv skulle jag velat följa med honom jag, älskar whisky, bara bett få sitta tyst bredvid liksom o smutta på goa dryckerna ... fast mitt husband skulle aldrig tro mig, att vara tyst alltså).

jag skålar åt ditt håll sen loooovar //Kramen

http://www.fredthevov.blogg.se

 
Zandra

Zandra

4 mars 2011 16:04

Haha, ja det blir lite kommentarsbombning när jag läser ikapp :) vill ju inte missa något!

Gud vilken spännande intervju det låter som! Då får vi se hur det går då, men jag är säker på att du gjorde bra ifrån dig! :)

Ja det har du helt rätt i! Ljusare blir det absolut, och är man känslig mot ljus när man ska sova kan det säkert påverka. Fast då är det ju ljuset och inte själva månen. Men det finns forskning som pekar både för och emot att månen skulle ha någon inverkad.
En annan grej folk ofta säger är att det blir kallare när det är fullmåne. Det är dock inte sant. Där emot är det kallare när det är klart väder, och det är ju då man kan se fullmånen :)
Jag saknar att ha häst och rida fullmånsritter i snön!

Vilka fina fina bilder på dina pÄlsklingar! :) De är för sköna! Jag känner igen det där med att en gammal leksak kan bli som ny om man plockar bort den ett tag.
Ska spana in den där tävlingen och se om det kan vara något :) Min tävling går det tyvärr inge vidare för. Verkar inte finnas något intresse alls. Men desto större chans att vinna för de som är med! :)

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

4 mars 2011 16:21

NÄE! Var du otrogen och röstade på någon annans chips också?! I'm in chock!
hehehe ;) Jag tycker också om vinägerchips. Tycker de är goda att tugga på till drinkar, nom nom!

http://drak.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

4 mars 2011 17:06

Men gud va söta dom är!!!! :) Prassel tunnel tycker våra med e jätte kul :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

4 mars 2011 17:16

Haha ja drott fick verkligen spö i onsdags... det skall skövde få på söndag!! :) Ah spelar din kompis kille i drott eller?

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 mars 2011 21:11

Klart du älskar dina pälsklingar..
Dom är ju så underbart söta och fina!

Mina tummar har du. Hoppas ni vinner :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

4 mars 2011 22:16

Undrar vilka som gick vidare i tävlingen ;)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

6 mars 2011 19:10

Visst är de goa pälsklingarna!! Dina är så fina! Det är helt klart bra att lägga undan leksaker ett tag, då blir de som nya sen. :)
jag har inte så mycket möss till de fyrbenta, däremot bollar och de har också en förmåga att försvinna! ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards