MissVivis synvinklar

Alla inlägg under mars 2011

Av Vivi - 7 mars 2011 11:15

Jag har funderar på vuxna saker den senaste tiden ...

 

Jag funderar på om vi ska binda vårt bolån. Det känns som om räntorna är på väg upp, frågan är hur långt upp de går ? Är det lönt att binda något år ?

Här är en bra sida där man kan jämföra bolåneräntor.

Jag funderar endel över jobb och utbildning.

Jag funderar på renovering av hus & trädgårdspyssel.

Och jo... det har funderats & diskuterats en del om barn, om och när...

 

Det där med barn är stort, lite känsligt & lite svårt...

Visst finns det en längtan efter att gå med en stor fin mage, att få handla babykläder & kolla på barnvagnar, men sedan ska ju den där lilla där inne ut.... Den biten är läskig! Inte så mycket födseln som att jag sedan är ansvarig för den lilla som kommer ut.

 

Jag förstår de som väljer att inte skaffa barn, ibland känns det som om jag skulle vilja välja den vägen i ren protest.

Att få höra "är du gravid?"  varje gång man klagar på trötthet/huvudvärk/ illamående blir lite tjatigt. Det känns dessutom pressande, har svårt att förklara varför, känner bara att jag blir mindre sugen på barn varje gång jag hör det.

 

Frågan är om jag är villig att offra det liv jag lever nu?

För visst känns det som det liv jag lever nu tar slut den dagen jag skaffar barn, den dagen då Mamma blir viktigare än Vivi.

Dessutom, om jag skaffar barn ska det vara för att jag verkligen vill ha barn, inte för att följa en norm i samhället.

 

Hur resonerar ni själva ? Varför vill ni ha barn, varför vill ni inte ?

Känslig fråga , men jag är lite nyfiken på vad ni har att säga.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Vivi - 7 mars 2011 08:30

Dagens tips:

Fri frakt på Bonprix fram till den 8 mars (kvinnodagen) hör av er om ni ni ska beställa och vill ha rabattkoden!


Dagens bästa:

Jag anar faktiskt vår i luften, härligt !!


Dagens plan.

Fika idag kanske...

 

Dagens stripp:

Hahahahaha, igenkänningen är total !

  

 

Dagens foto:

Athena anar också vår (fotot är taget 2010)

  



Av Vivi - 6 mars 2011 10:11

Dagens bästa:

sol & fint väder !


Dagens plan:

Promenad & städning


Dagens beroende:

Jag är nu inne på säsong två av "Bevvan" man fastnar faktiskt lite i den igen ...


Dagens synd:

Godis!


Dagens stripp:

klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose



Av Vivi - 5 mars 2011 19:00

Det är ett knasigt fenomen det där ....

Jo men ni vet...

När man dricker något utomlands som man tycker är gott,

köper med en flaska hem, öppnar flaskan hemma för att

njuta & minnas och sedan...

smakar det inte alls som det gjorde på resan !!

 

Mja... jag är nog ingen Tequila tjej egentligen,

men flaskan är snygg!

Det får bli lyxiga & goda Margaritas istället !

 

  

Av Vivi - 5 mars 2011 11:28

 

Jag kom på att jag kanske skulle uppdatera er lite.

Ni vet den där fikan som blev inställd ?

Jag fick ett SMS igår, hon är hemma med sin nyfödda lille kille

och hela familjen mår bra.

Jag hoppas att hon orkar med ett besök snart.

 

 

 

Av Vivi - 5 mars 2011 11:00

Hej hej allihopa !

Jag kom vidare i Sofias tävling om månadens blogg!

Nu tänkte jag vädja till er lite grann och ragga röster!

Gå in här och rösta på min blogg, det är tuff konkurrens

det finns iaf en annan blogg som är helt suverän.  

  

 

"Vem vill inte att denna tjejen ska vinna liksom "

  

 

 

Av Vivi - 5 mars 2011 09:00

Dagens viktiga:

Zandra har kommit med ett förslag på mumsig chipssmak, klart att ni som jag måste hjälpa henne att få den framröstad, här kommer ni till Zandras chips !


Dagens påminnelse:

Appropå Zandra, ni glömmer väl inte att hon har en tävling där du kan vinna skönhetsprodukter?? Gå in här !

 

Dagens plan:

Bra fråga ! Slappa är en del av den   kanske pyssla lite & göra lite kort.


Dagens insikt:

Denna brunetten håller faktiskt på att bli rödett (vad tusan säger man då ?    )  

Det var igår på intervjun som jag nämde att jag färgat håret (jag var ju faktiskt blond på ansökningsfotot) som intervjuaren utbrister: Ja, så fint med rött !

Rödett...tydligen   

  

 

Dagens stripp:

Favorit i repris!

  

Av Vivi - 4 mars 2011 15:15

De är ju ändå för söta de där pälsklingarna!

De har lyckats jaga in nästan alla leksaksmössen längst in under soffan så att jag inte kommer åt dem och resten har spårlöst försvunnit, säkert för att dyka upp den dagen vi flyttar på något helt ologisk ställe.   

 

I brist på annat så tog jag fram deras gamla vän prasseltunneln härom dagen. En kompis som bott i garderoben ett tag pga katternas brist på intresse, men oj vad rolig Herr Prassel har varit de senaste dagarna! Tänk att det kan vara så roligt att springa fram och tillbaka , fram och tillbaka i en liten tygtunnel som prasslar.   

 

  Jag älskar verkligen mina pälsklingar!  

 

  

 

      

 

Vi är förresten med i en tävling hos tre katter där man kan vinna en jättefin kattleksak! Håll tummarna för oss eller kanske tävla du med ? 

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards