MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Linkin Park - Globen 2011-06-14

Av Vivi - 17 juni 2011 09:15

Det blev en lätt packning till Stockholm eftersom vi skulle vara där i mindre än ett dygn, det viktigaste var med:

Plånbok, biljetter, rockigt linne, snygga accessoarer, maken, kameraaaaa.... attans !

Som tur är tar ju de flesta mobiler idag rätt bra bilder, så helt utan foton blir ni inte.   


 

Konserten var helt jäkla fantastisk, tidningarna har varit rätt kritiska, men jag tyckte den var riktigt bra. De spelade mycket från det nya albumet, ett album som är okej, men långt ifrån deras bästa. Själv var jag överlycklig då jag fick höra två av mina favoriter Numb och In the End.

Visst de kommer inte i närheten av de spelningar jag varit på med Depeche Mode, men nu är jag ju också ett större DM-fan än LP-fan.

Jag ger ändå konserten 3,8 av 5 tassar !   

 

Hotellet vi bodde på var en trevlig överraskning, jag hade faktiskt inga stora förväntningar då vi valde de billigaste rummet, men det visade sig vara riktigt fint med en väldigt rolig design. Sängen var helt fantastiskt skön för att inte tala om kuddarna.

Trevlig service och bra restaurang hade de också, kan verkligen rekommendera Quality Hotel Globe som vi bodde på !


Inget för den blyge kanske , men det fanns ett draperi att dra för    

  


Vårt tåg gick inte förrän vid kl. 13 dagen efter så vi hade någon timme på oss att "göra Sthlm". Det blev en fika/lunch på ett av mina favorit cafeér, John Cris på drottninggatan och en liten spontangrej innan vi lämnade globen....


Skywiev på globen kostade 130kr och det var det faktiskt värt för att få

en lite ovanlig översikt av Stockholm !

     





 
 
Jenny

Jenny

17 juni 2011 10:36

Haha, vilket läskigt badrum!
Ja, det har varit kämpigt att låta bli glassen, men jag har gjort hemgjorda isglassar av cola zero, så jag har något gott och kallt om jag inte står ut :P
Hade gärna sett spamalot!

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

17 juni 2011 11:00

den tänker jag åka när jag är i sthlm... :)

tidningar skriver så mtk skit om konserer så det finns inte haha

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

17 juni 2011 13:42

roligt att du blev nöjd med resan! STockholm är en fin stad tycker jag. Kanske dags att ta sig dit igen snart?!
Hmmm...jag tror jag hade dragit för draperiet....;)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Zarah-Lou

Zarah-Lou

17 juni 2011 16:06

Åh, Skywiew ska jag oxå åka upp i en vacker dag! Man borde ju kunna ta helt amazing bilder över Sthlm där uppe (?) :D

http://zarlei.com

 
Sussi

Sussi

17 juni 2011 21:36

Så kul att ni blev nöjda med rummet och konserten. Kan tänka mig att det var bra. Badrummet var ju bara för läckert..
Jag har en kompis som jobbar i Globen. Eller gallerina globen om man ska vara petig. Dom fick en sån Skywiwtripp av jobbet..

Du har något i min blogg :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards