MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Vattenspel - fågelbad - fontäner

Av Vivi - 30 juni 2011 10:57

Kommer ni ihåg om att jag pratat om att göra om i en liten del av vår trädgård ?

Vi hade ett hörn med murgröna som vi nu har rykt bort och vi ska bara ha lite fin dekorationssten och ett vattenspel där, men oj vad svårt det var att hitta!

Dammar finns det mycket av , men vattenspel var värre och de vi hittat de kostar en rejäl slant.

Jag är dessutom lite kräsen för visst finns det många fina fontäner och granitstenar, men det känns så .... vanligt    

Jag är sugen på att ha något lite japansk-inspirerat vattenspel, gärna med bamburör.


Denna butiken hade vackra japanskt vattenspel och även i granit som var fina!


Foto: www.gardenaquatica.com


Detta är favoriten:



En prisvärd favorit är denna från Jula, bara 895kr !

Dekorativ trädgårdspump


....eller detta klot med lampa i för 995kr 

Klotfontän


Har ni något bra förslag ?

Nu har vi köpt ett vattenspel,ett helt perfekt & prisvärt vattenspel !!


När vi började kolla efter vattenspel hittade jag ett som jag blev helt kär i,

tyvärr var det exemplaret vi kollade på trasigt, butiken kunde beställa, 

men det skulle ta lång tid och bli dyrt.

Nu har vi på vattenliv.nu hittat det vi behöver för att göra ett likadant

och det blir mycket billigare, jag är sååå nöjd!!!

Lovar att visa er resultatet, men så här kommer det se ut :



 

UPPDATERING ....

Här har ni resultatet, för mer inlägg se kategorin "inredning & utredning " till höger ------>

       

 
 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

30 juni 2011 14:27

Vi skal ju ha vattenspel, men vi hållre på att göra vårt egna utav en stor sten;) Du skall få se när det blir klart..strax klara;)
Ja oerhört snäll fästman att bara kommer emd en ny telefon sådär!helt chockad blev jag!

http://hummingbird.blogg.se

 
Margita

Margita

30 juni 2011 18:55

Ja, den butiken hade mycket fint, men dyrt som vanligt. ;(
Jag älskar japanskt och skulle gärna ha både bambu och nåt vattenspel här hos mig.
Kommer inte på nåt nu i skrivande stund, något alternativ menar jag, till de dyra stenarna. Om jag kommer på nåt så skriver jag till dig! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Fnulan

Fnulan

30 juni 2011 19:59

Spännande att fixa i trädgården men det är så himla svårt att planera.. Rita tänk och ta det lugnt tills du vet!

http://www.fnulan.se

 
Zarah-Lou

Zarah-Lou

30 juni 2011 20:20

Fasen bilka läckra! :D Nu när jag ser hur de ser ut så har även vårt lokala växthus lite olika sådana oxå :) Plantagen borde oxå ha tycker jag! :)

http://zarlei.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards