MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Har ni fest eller ??

Av Vivi - 11 juli 2011 10:15

Jag har verkligen haft en supertrevlig helg,

vår 61års fest blev lyckad!!


I fredags kom finaste Zandra och hennes pojke ned (he he japp, du hörde rätt D.) det är så så himla mysigt att träffas och jag är så glad att vi tog steget från bloggisar till att nu vara riktigt bra vänner.

Fina fina Zandra !  

  


På lördagen så började festen tidigt, vi fick det första smått objudna besöket vid lunch då en hårig, men ack så söt liten rackare dök upp i trädgården.

Vi måste ha en väldigt lockande trädgård för hundar, det är andra gången på ett halvår som en lös hund dyker upp i just vår trädgård.

Den lille rackaren hade tyvärr inte det minsta märkning eller namn på sitt halsband så det gick inte att lista ut vart han hörde hemma.

Tillslut tog jag en promenad runt kvarteret med honom i hopp om att stöta på någon form av ägare och jag hann inte mer än ett par hundra meter innan en bilist stannade och sa "Det där är inte din hund va ?".

Det blev ett kärt återseende och vi ovana hundmänniskor behövde inte ta med oss ett styck hund till stranden.


 

Vi var ett par stycken som njöt av solen och tog sitt första dopp i havet för i år innan vi åkte hem för att invänta de resterande gästerna.

Kvällen blev hur trevlig som helst!

Vi åt lite god sommarmat, lekte lite leker, spelade kubb, hade en intro tävling där man skulle gissa TV-serier och så hade vi våran obligatoriska tips-promenad (Någon som vet vad Nasalis Larvatus är för djur ?    ).


Efter en härlig helg med underbara människor så är jag på strålande humör, kanske liiiite trött. Nu ska vi ta det lugnt i någon dag och sedan börjar jag förbereda inför mina föräldrars 170års fest som är nu på lördag,

jag är tårtansvarig och jag planerar att baka någon riktigt mumsigt och fint!


 

 

 
 
Johanna

Johanna

11 juli 2011 10:36

Lät som en trevlig helg!

haha folk har mkt skumt för sig på tåg *s* hemresan gick bra, satt själv hela vägen =)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
FiloZophie

FiloZophie

11 juli 2011 12:08

Tänk att jag vet det, det är en "snopp-apa". Ja, den går nog under bänämningen näs-apa då den har en näsa som verkligen ser ut som en snopp.. Eller som mina troll skulle säga "Det ser ut som en blandning mellan en apa och bläckvard"...
Puss

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

11 juli 2011 12:11

Låter som en väldigt trevlig helg :) Väldigt snygg bild på er måste ja säga ;)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

12 juli 2011 23:17

Moahahahaa! Jag ska säga att du kallade honom pojke offentligt i din blogg ;)
Jag har slängt upp lite bilder i min blogg! :D

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards