MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Är Decléor och dyrare märken prisvärda ?

Av Vivi - 15 juli 2011 09:30

Hudprodukter är något jag lägger ned en del pengar på.

Jag kanske inte köper märkeskläder eller har andra dyra vanor, men just huden vill jag gärna ta hand om ordentligt.  Jag har provat många olika märken (clinique, Clarin, Nivea, Aco....) och just Decléore i kombination av rengöringen från MD Formulations fungerar överlägset bäst!


Nu är det måste som tycker att dessa produkter är på tok för dyra, men hur mycket dyrare är de? Låt oss räkna på det ....


Just nu håller min olja & fuktighetscreme på att ta slut, dessa köpte jag i December, min nattcreme har en bra bit kvar och den köpte jag i februari.

Rengöringsprodukterna är också riktigt dryga och jag får nog säga att jag köper nya ungefär var 7:e månad.... Låt oss räkna på att samtliga produkter håller i 6 månader för enkelhetens skull.

När det kommer till vanliga produkter som t.ex. Nivea brukar jag få köpa nya varannan månad.


Kostnad:


Decléore   

Olja 550kr      

Fuktighetscreme 700kr  

Natt 675kr    

Rengöring (scrub,reng+toning) 500kr                                 
2425kr / 6 mån = 405kr  

 

Nivea

Fuktighetscreme 100kr

Nattcreme 120kr

Rengöring  60kr

Scrub+toning  60+70kr   

410kr / 2 mån = 205kr



Detta visar ju helt klart att Nivea är hela 200kr billigare, men då får man också tänka på att dessa produkter faktiskt inte kommer i närheten av samma kvalité.

Går du upp till ett dyrare märke som Loreal, eller snäppet upp till Clinique,

ja då kan det tilloch med nästan bli dyrare!


Så för alla er därute som har lite problem med huden och prövat en massa olika märken utan resultat, gå till en riktigt salong och köp därifrån.

Själv har jag hittat mina favoritmärken och brukar köpa från nätet

(oftast på www.feelunique.com) där kan du desutom ofta hitta bra erbjudanden och tjäna in någon hundralapp!


 


  


 
 
Sofia

Sofia

15 juli 2011 11:49

Ja lägger knappt ner någon krona på huden, den är bra som den är. Det är ja väldigt glad över :) Dock har ja mer problem med håret, torrt och tråkigt! Självlockarna gör det torrt. Skulle helst bara ha ett helt nytt hår :)

Sv: Tack för förståelsen ;)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Linda-Mamma till Afred

Linda-Mamma till Afred

15 juli 2011 12:13

Åååå men du där har jag ett rba tips, jag ahr också lagt ner tusentals kronor på dyra märken av alla dess slag..! Sedan fann jag tillslut apotekets Cliniderm o de är alldeles underbara produkter,väldigt fräscha och är anpassade för oss i nordisk klimat,hehe..Cliniderm är den ENDA produkten som hjälps mig!Hur bra som helst!
Haha ja men är han en bra säljare så kan ha gå ned dom 10.000:- det är inga pengar för honom..ni måste nämna det till honom gärna i kombination med att ni har fått ett pris där som är billigare fast den säljaren var så himla nonchalant och vill hellre handla där utav honom eftersom han är mkt mer serviceminded...tro mig det funkar!
Haha säger jag sopm gör affärer dagligen på mitt jobb;)Säljare som man är kan man alla knep..jag prut expert...man lär sig utav sina kunder;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Zandra

Zandra

15 juli 2011 19:06

Jag har testat clinique och tyckte inte de var ett dugg bra. Eller ja, de funkade väl. Men de var absolut inget extra, och jag fick faktiskt inte renare hud. Då kan det kvitta med tanke på priset.

Jag brukar köra med Lumenes krämer, de funkar väldigt bra på mitt ansikte. Som rengörning har jag ett märke jag köpt på apoteket som heter Angels & Deamons. De är egentligen för tonårshud, men funkar skitbra på min hud ^^ Som plus luktar de riktigt frächt och flaskorna är skitsnygga :D Och så är de inte särskilt dyra heller.

http://drak.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 juli 2011 09:34

Jag har ändå problem med min hud. Den är astorr och jag smörjer in mig ganska ofta men så ofta behöver inte jag köpa nytt. Jag håller mig till hth och dom lite billigare märkena. Fungerar jättebra. Fast jag har i och för sig inte provat alternativet ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards