MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2011

Av Vivi - 4 juli 2011 13:00

Kommer ni ihåg denna reklamen ?



Det var ett tag sedan ...

På den tiden hade jag fått min första mobiltelefon, de kallades tegelstenar,

fast min telefon blev kallad gravsten ... jo redan då blev modellerna gamla fort.    

Dr Jones med Aqua gick varm på radion och man tyckte Titanic var den bästa filmen någonsin ! Jag var 17 år, smög in på pubar ibland (schhhhh), men spelade bingolotto med mina föräldrar minst en gång i månaden.


Bingolotto, det var ett familjeprogram det! Hela familjen satt samlad på lördagskvällarna med brickorna i högsta hugg och lite små & gott på vardagsrumsbordet. Inte vann vi något, men jag minns hur mysigt det var att sitta tillsammans allihopa och hoppas på att loket sa rätt nummer.


Idag finns det ju en massa olika sidor på nätet med Bingo, jag kan tycka att det inte blir samma sak eftersom bingo för mig är något man gör med familjen eller iaf i grupp. Samtidigt vet jag att en helt del sidor har olika chatfunktioner och att det finns en del som skaffar sig bingovänninor via nätet.

Själv spelar jag knappt bingo längre, men om jag skulle göra det blir det nog framför TV, i lokal eller varför inte bilbingo !


 




Av Vivi - 4 juli 2011 08:45

Jag har fått lite träningsverk sedan går dagen, riktig manligträningsverk skulle jag kalla det eftersom den är ett resultat av stenlyftande och stenbärande.   

I förrgår var ju ju och shoppade hela dagen och igår satte jag igång att flytta och bära sten till vårt projekt, jag rensade dessutom lite ogräs, städade och tvättade, när jag väl är effektiv så är jag riktigt effektiv.   


Det enda som stör mig är att trots att jag faktiskt var duktig igår, så känns det som om jag kunde varit liite duktigare, jag kunde ju hunnit tvätta fönstrena också ...och skurat golvet....

Alltid denna känsla av att det inte är bra nog, jösses vad trött man blir på sig själv! Känns det igen ?

 

Idag ska vi åka och handla lite inför festen och sedan ska jag skura golven ordentligt och jag får baske mig se till att lägga mig med gott samvete ikväll.

  

Lite foton ska jag också försöka få upp så att ni får se hur fint vi har fått det, för även om jag kanske tycker att jag inte räcker till så är jag förbaskat stolt över resultatet ! 




Av Vivi - 4 juli 2011 08:00

Dagens plan:

Full upp igår och full upp idag, vi ska handla lite saker till festen och lite mer "Pebbels svart"  till vårt projekt.


Dagens stygga:

Jo lite stygga är mina katter nog för i morse på väg till jobbet upptäckte jag en massa små minihål i min skjorta. Att de brukar ta sig in i garderoben visste jag, men inte att de kloade på mina kläder !!!    

 

Dagens Nemi:

Djur är faktiskt lika smarta som vi människor, bara på ett annat plan !

 

Dagens tips:

Var i Halmstad för ett tag sedan och vet ni ... det finns ett ställe utanför centrum som heter Stenalyckan (ligger vid Eurostop) där har de en massa bra outletbutiker!

Har ni vägarna förbi ska ni definitivt kolla in både Stadiums outlet och Scoretts.


Dagens stripp:

 

Av Vivi - 3 juli 2011 11:00

På grund av ett missöde vräks Kathy Nicolo från sitt hus.

Det säljs på auktion till en iransk flykting som ser sin chans till ett drägligare liv. I tvisten om vem som har rätt till huset skildras två utsatta människors livsöden

 

Ett hus av sand och dimma (pocket)

 

Hus av sand & dimma är en riktigt bra bok, väldigt speciell.

Det är en blandning av thriller och drama skulle jag vilja säga.

Handlingen känns väldigt realistisk, som om den är verklighets-baserad trots att det är en ovanlig händelse det handlar om.

Fyra tassar av fem !!


funny pictures - You realize it's just the same 26 letters being rearranged, don't you?
see more Lolcats and funny pictures,

Av Vivi - 2 juli 2011 20:10

Idag har vi varit igång hela dagen och det vi har gjort är att shoppa, fruuuuuktansvärt ansträngande!   

Först skulle vi kolla på ny bil då vår gamla börjar hosta lite, men precis vid bilfirman låg ju Mio och de hade REA !

Ni vet de där trädgårdsmöblerna vi skulle köpa ...

det blidde inte av för vi hittade ett helt underbart litet set för bra pris på Mio.

Jag ska visa foto sedan, men det ser ungefär ut så här:


Vi har dessutom köpt sten till vårt lilla projekt, vi har kollat på växter, katterna fick lite smått och gott idag också, ja ni hör ... vi är trötta och våra bankkort ännu tröttare.

Jag hämtade ut mitt paket med klänningarna från Bonprix också och jag kan bara säga att jag är supernöjd!!!

Med frakt så kostade dessa klänningarna ca 100kr/st och de var de värda.

Hoppas ni har haft en lika trevlig lördag som vi och att ni hunnit hitta lite svalka för här på västkusten har det varit löjligt kvavt!


Till nästa vecka ska jag få upp lite foton på alla grejjer på bloggen !

Trevlig fortsatt helg mina fina bloggisar !

Av Vivi - 2 juli 2011 10:45

Det hade ju varit himla kul att kunna ha lite poolparty (om vädret tillåter) när vi har fest nästa helg...

Men nu har vi bestämt oss för att inte skaffa någon eftersom vi lagt pengar på så mycket annat, det blir lite för mycket pengar och lite för mycket jobb (hålla koll på PHvärde och grejjer).

Eftersom jag ändå gjorde lite efterförskningar så tänkte jag dela med mig lite.


ÖoB har pooler från 545kr upp till *yiyaks* 4000kr

Rusta ligger bra till som har poller från 300kr

Jula har från 595kr


595kr på Jula

Pool 2071 l Ø2,4 m


Rusta 795kr

RAMPOOL LITEN


Av Vivi - 1 juli 2011 14:00

Det har blivit mycket läsning på senaste tiden

och många bra böcket faktiskt,

det var länge sedan jag läste så här mycket bra litteratur i sträck !

 

Nervös och mycket nyfiken reser den tillbakadragna Margaret till Yorkshire för att möta den åldrade författaren och höra hennes berättelse om den vackra familjen Angelfield, den viljestarka Isabelle och hennes vilda, rödhåriga tvillingar, Adeline och Emmeline. Biografens uppgift är dock att skildra fakta och på något sätt litar Margaret inte helt på Vida och den snåriga resan mot sanningen avslöjar mörka familjehemligheter.

 

Den trettonde historien (inbunden)

 

Den trettonde historien är en spännande bok med mycket intriger.

Jag upplevde den som lättläst och väldigt lätt att fastna i,

en sådan bok som du gärna tar upp så fort du har minsta

lediga stund på dagen!

Fyra tassar av fem !




Av Vivi - 1 juli 2011 13:15

Hahhahahahahahahahaha

*torkar en tår*

funny facebook fails - In Vegas
see more Failbook

 

funny facebook fails - Pardon the Sexting
see more Failbook

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards