MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Några kriterier om man ska skaffa barn...

Av Vivi - 1 augusti 2011 13:15

Man har ju ganska mycket kriterier och krav på sig om man ska bli föräldrar, men de där små ungarna har ju inga alls!

De orsakar en massa smärta när de kommer ut och sedan ska man pyssla och ta hand om dem, fy så orättvist! Nej jag har gjort en lista med egna krav!

(Ta nu förgudsskull detta med en nypa salt)  


Min bäbis ska vara söt

Min bäbis ska kunna blåsa spottbubblor

Min bäbis ska komma med leveransgaranti (inga förseningar)

Min bäbis ska ha ljuddämpare

Min bäbis ska ha Snoozeknapp

Min bäbis ska vara miljövänlig (cafémiljö, restaurangmiljö osv.)

 

Bäbisar!!

 






 
 
Jenny

Jenny

1 augusti 2011 13:32

Haha, vilken rolig lista! Gillar det där med snoozeknappen ;)

Hade gärna belönat mig själv, men har inte pengar att göra det. Tänkt ut ett delmål som innebär att jag ska väga under 90 kg innan skolan börjar om två veckor. Dock kommer jag som sagt inte ha pengar att belöna mig själv med, så det får vänta till september.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

1 augusti 2011 14:29

Haha så känner ja med!Hade varit väldigt skönt om de bara hade kommit levererade till dörren också ;) Den punkten tycker ja du får lägga till!

Sv: Haha nej förstår det :) Bilar kostar på tok för mkt pengar!

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

1 augusti 2011 15:15

Nemi är ju för underbar! :)

Tränade lite lugnare än vanligt och undvek hopp, såg till att hela tiden ha minst en fot i golvet.

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Linda - Mamma till Anton

Linda - Mamma till Anton

1 augusti 2011 21:23

haha åh snooze-knapp vill jag ha på min son ;)

http://mammatillanton.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

1 augusti 2011 21:59

Ingen dålig lista det där... ;)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

1 augusti 2011 22:41

men vivi... kunna blåsa spottbubblor?? varför.. det låter ju jätteäckligt?? ;)

puss

http://www.ka-os.se

 
Zandra

Zandra

2 augusti 2011 14:17

Hihihi! En sån bebis vill jag också ha! Vart beställer man? Med tanke på att det är 9 månaders leveranstid tycker jag man får ha lite krav!

Men är det inte så att jag börjar ana att det pratas mer och mer om barn? ;) Börjar ni bli lite sugna? :)

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards