MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Semesterdrömmar...

Av Vivi - 11 oktober 2011 13:38

Igår kom den,

helt plötsligt som ett slag i magen,

längtan !

Jag såg en reklam,

ett par i vita fluffiga morgonrockar gick ut hand i hand från sin Bungalow,

som låg på en vit sandstrand i Thailand.

Det måste varit 10 år sedan jag var i Thailand....

JAG VILL ÅKA PÅ SEMESTER !!!

 

Ändå var det mindre än ett år sedan vi var i Mexico ....

 

            

 


 

 
 
DONKEN

DONKEN

11 oktober 2011 13:54

åååååååååååååååååååååh! Ja jag vill med ut o åka nånstans vaaarmt o gott o billigt och inga farliga djur. haha. spanien! :P

har jag dig på bloglovin förresten? får jag lägga till dig?

Handla scrapbooking av krigge istället, mycket billigare, o snabb leverans. Gekås i all ära, jag älskar stället. Men scrappingen kommer av krigge. haha! kristinasscrapbooking.se är det dit, o leverans nästa dag. Love it! :P
har mailat dig nu med, men det kanske du redan sett :P

http://donkens.blogg.se

 
Maddo

Maddo

11 oktober 2011 13:59

Och så skriver jag om det i min kommentar också och spär på längtan! :P

Japp, precis så är det. :) Du länkade ju till och med till inlägget :D

Tack! Bestämde mig för att göra en ny outfit på bloggen med färger och bild. Lite höst sådär! :)

Kram

http://blogg.dreammaddo.se

 
DONKEN

DONKEN

11 oktober 2011 14:10

sådär ja nu har jag lagt till dig! Nu har det kommit in massa, så nu ska jag ge 100 kr till rosa bandet. :D
50 kr till med ditt kort blir det, sen. blir 4e kortet där. :P

http://donkens.blogg.se

 
Maddo

Maddo

11 oktober 2011 14:27

Hehe, ingen fara. Skrattade lite åt de flesta som kommenterade eftersom de inte riktigt läste ela texten utan mest bara om idealet och inte "Själv planerar jag att acceptera min kropp medan den växer." som jag skrev i inlägget. Ärligt talat är det bara Sussi som såg det direkt, vågade inte lägga upp hennes kommentar förrän fler hade kommenterat :P

Tack. :) Det har varit en svår period den sista tiden innan v 12. Den kritiska gränsen. Nu är den passerad och fredag är v. 15 passerad också. Om två veckor (exakt på dagen, och tiden tror jag.. :P) så ska jag få höra hjärtat.. =) Tvingade mig till ett tidigt UL så jag har sett bebisen. Men det är läskigt ännu, man vet ju aldrig vad som händer. Läskigt men sant.. :)

Kram

http://blogg.dreammaddo.se

 
Johanna

Johanna

11 oktober 2011 16:23

jag är nog den ända som inte vill åka till thailand :)

ja maten var kanon god! :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
summer

summer

11 oktober 2011 20:03

vill du få fler bloggläsare? jag har världens bästa tips till dig, kolla mitt senaste inlägg, kram!

http://summerse.blogg.se

Vivi

11 oktober 2011 21:43

Jag har redan skrivit egna inlägg om detta och hittade inte mycker matnyttigt på din blogg om det, men tack iaf.

 
Karin

Karin

11 oktober 2011 21:54

nu tycker jag nog du är lite bortskämd ;) Mexiko för ett år sen.. vad hände med Turkiet i maj var det väl?? huuuur länge sen var det jag var utomlands?? snart fem år sen!! det är katastrof... nej då skojar bara.. men något säger mig att ni ger er iväg snart igen.. så du behöver nog inte längta så länge.. jag däremot.. suck.

http://www.ka-os.se

 
Sussi

Sussi

11 oktober 2011 22:00

Tänk dig mig då som inte varit utomlands på säkert 6 år. Jag vill också åka utomlands. Vart som helst egentligen, bara det är varmt..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
malin-helena

malin-helena

12 oktober 2011 11:26

Åh, jag känner precis likadant!!! Längtar så otorligt mycket till en varmstrand, läsa en bok i solen och höra vattnet brusa. Så underbart!
Men jag har ju inte mindre än TVÅ resor planerade till nästa år! :D
En sista minuten med syster, som jag lovat henne i 20års present och sedan ska jag och min älskade försöka ta oss till Egypten nästa sommar. Det är målet i alla fall. ;)

http://malin-helena.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards