MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Filmtriss...

Av Vivi - 19 maj 2012 11:15

Förra helgen hade vi ju ett filmmaraton

och jag tänkte jag lite kort skulle skriva om filmerna vi såg,

vet att en del av er är lite nyfikna (Jenny speciellt kanske    )!


Drakdräparens äventyr


Denna filmen handlar om en ung bondgrabb som vill bli riddare och hämnas sin farsdöd som blev dödad av en drake. Ung grabb reser till adelsman, träffar flicka, tränar, jagar drake, ja ni vet ...

Jag var inställd på att denna filmen skulle vara rätt sålig, men den var ändå helt okej.

Helt okej underhållning en lördagseftermiddag. Tre tassar av fem !


Hamilton


En typisk Hamiltonfilm skulle jag ville säga. Hamilton får ett uppdrag, uppdrag går fel, sedan går något väldigt fel privat och resten av filmen handlar om en blandning av hämnd, jakt och skuld.

Inte riktigt så bra som jag trodde då jag hade hört mycket gott om den, den är dock sevärd helt klart.

Kanske är jag helt enkelt inte tillräckligt förtjust i Persbrant så ... tre starka tassar av fem !


The girl with the dragon tattoo


Detta var nog kvällens höjdpunkt, mycket bättre än vad jag trodde.

Handlingen känner väl de flesta till vid detta laget och den är ju riktigt bra,

jag måste faktiskt erkänna att jag nog föredrar denna framför den svenska variationen.

Sedan föredrar man ju Daniel Craig framför både Nyqvist och Persbrant !

Fyra tassar av fem !

 

Så det var min lilla snabbisrecension,

tyvärr hade jag ju inget klockrent filmtips till er idag,

men ni kan ju alltid kolla in mitt förra filmtips som fick fem tassar av fem!

 

 

 
 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

19 maj 2012 12:46

Ja mm vad glassen var livsfarligt god alltså;)
Åh såg att du vart på Ullared vill med dit snart ju!!Likaså t Freeport märkesoutlet;)
Snart skall jag laga lite lunch åt lilleman o mej,vad gör du idag?

http://hummingbird.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

19 maj 2012 13:02

Hihi meeen duuuu hr funnit på min länklista ända sedan du lade t mig,lääääänge vill säga;)Sötöra där!

http://hummingbird.blogg.se

 
Johanna

Johanna

19 maj 2012 13:09

Ja iaf vin och bad och let´s dance, haha! Det är rätt skönt och bara vara på fredags kvällarna... men får hitta nytt när jag flyttat inget badkar då längre..... :(

Ja jag såg det på mailen, vad synd, men kul om den kan fyllas med någon ny :)

Ja, gratis träning är aldrig fel. Fast på flytt dagen planerar jag vara arbetsledare bara och peka med hela handen vad de andra skall göra.... så jag kan dricka vin med madde på kvällen sen utan somna direkt haha.... :)

kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

19 maj 2012 13:13

Så den engelska versionen var bättre än den svenska alltså? Lär ju försöka att se den snarast då för att göra en egen bedömning!
Kramkram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards