MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Vivi - 11 oktober 2011 13:38

Igår kom den,

helt plötsligt som ett slag i magen,

längtan !

Jag såg en reklam,

ett par i vita fluffiga morgonrockar gick ut hand i hand från sin Bungalow,

som låg på en vit sandstrand i Thailand.

Det måste varit 10 år sedan jag var i Thailand....

JAG VILL ÅKA PÅ SEMESTER !!!

 

Ändå var det mindre än ett år sedan vi var i Mexico ....

 

            

 


 

Av Vivi - 11 oktober 2011 10:45

Jag läste precis en artikeln i AB, samt en krönika, där står det att det huvudsakligen är bruden som står för bröllopsplaneringen, suprise suprise....

Jag säger inte att det är rätt, men faktum är att de oftast är vi kvinnor som sköter den mesta planeringen  i familjen. Det är vi som planerar inför resor, födelsedagar och fester.


Vi kan inte komma ifrån att det finns olikheter mellan könen både från miljö och arv och vad det gäller bröllop så har vi kvinnor definitivt ett arv... 

För visst är det många små flickor som har stått i sovrummen med mammas slöja eller brudklänning & lekt brud.

I de flesta sagor vi läst och älskat så har prinsessan fått sin prins och allt har avslutats med en fantastiskt bröllop.

Bröllopet står för det lyckliga perfekta slutet, ha ett fantastisk bröllop= va en prinsessa och lev lycklig i alla dina dagar.


 

 

Själv måste jag säga att jag hade alla de där drömmarna.

Jag ville vara vackrast, få uppmärksamheten, gifta mig med prinsen och dessutom få revanch för de gånger jag fått möjligheten att få glänsa på t.ex skolbalen och blivit brutalt nedsatt på marken.


När det då var dags för mitt eget bröllop så gjorde jag och maken den mesta planeringen tillsammans, men visst planerade jag mest.

I slutändan tyckte jag ju att det var väldigt mycket viktigare och framförallt roligare att bestämma nyanser på färger, bordsdekorationer osv.

I slutändan blev ändå mitt bröllop vårt bröllop och precis som vi ville ha det!


 


Kanske är det lite sorgligt att man växer upp med prinsessdrömmar, men skadan är skedd. Det är bara viktigt att veta om det och inte låta drömmarna ta dig för långt bort från verkligheten.

Vad har ni själva för erfarenheter kring bröllop och bröllopsplaner?

 

 




Av Vivi - 11 oktober 2011 08:30

Dagens tack:

Till Joselyne på Vero Modas Bestseller shop för bra service ! Jag ville retunera en vara och pga lite olika omständigheter ordnade hon så att min nästa order hos dem får jag fraktfritt.


Dagens plan:

Fika med bästa M idag och så kommer nog tapetseringen bli klar idag, det blir jättemycket bättre !!


Dagens stripp:

Hi hi Nemi är ju för söt !


 

Dagens bästa:

Jag vann, jag vann! Jag vann de gardiner jag tävlade om hos Fru P !

Tusen tack Fru P för en trevlig blogg med massa roliga tävlingar !!!



Av Vivi - 10 oktober 2011 16:01

Veckans tips blir faktiskt en blogg!

Det är bloggen Fika med Eleonore som jag vill uppmärksamma.

Eleonore skriver mest om matlagning & kakor ,

men fyller även ut med mycket annan rolig läsning!

Gillar ni att baka precis som jag så tycker jag verkligen ni ska kika in !

Tack för massa bra tips & trevlig läsning Eleonore !

 

Just nu kan jag inte äta kakor man snart så ....

        

   

 

 

Av Vivi - 10 oktober 2011 13:15

Elise Claeson har skrivit en artikel där hon förkastar jämlikheten i Sverige och det finns mycket i artikeln som jag håller med om!


Politiker jämför ibland jämlikhet med att kvinnor kan jobba heltid och män gå ned till deltid.

Jag håller med om att jämlikhet just handlar om att kunna jobba heltid som kvinna, men det betyder inte att det blir jämlikt för att vi gör det !

Jag ska inte snöa in för mycket på själva artikeln, läs den istället   ,

men jag tycker det är lite konstigt att jämlikhet så ofta handlar just om arbete.

Jämlikhet handlar om så mycket mer, det handlar om att ha samma möjligheter oavsett kön. 


Jämlikhet är:

-Det är att få jobba med det jag vill, hur mycket jag vill och kan! 

-Det är att dela på arbetet hemma på ett sätt som fungerar och är rättvist.

-Det är att inte alltid vara den som står i köket på ett släktkalas medan männen sitter i soffan.

-Det är att få vara kvinna på mina villkor inte någon annans bild av kvinnlighet.

 

Jämlikhet är kort och gott rättvisa !

 

/ Den rosa feministen




Av Vivi - 10 oktober 2011 10:51

Han har jag !

  

Hi hi , jo det är visserligen sant,

men det var inte om honom jag skulle skriva ett inlägg denna gången utan om boken jag precis läst:

Den perfekta mannen av Sheila O´Flanagan



Boken handlar om två systrar med två olika erfarenheter av kärlek och två helt skilda liv. När systern Birgitte (som blivit en berömd författare)

tar med sin syster Mia som assistent på en lyxkryssning

där hon ska jobba som gärstföreläsare, så lär de känna varandra på nytt.

De träffar även många nya människor på båten och kanske även kärleken.


Ärligt talat var denna boken lite seg, visst var den helt okej,

men det var ingen bok som berörde mig.

Det är nog en av de böcker som fått lägst betyg här på bloggen.

två av fem tassar!


 

 


Av Vivi - 10 oktober 2011 08:30

Dagens duktiga:

JAG! Nu i helgen har vi varit en snabbis på IKEA (och det enda som följde med hem var en hylla & en papperskorg), på 30års fest och sedan har jag städat för fullt. Fönster har blivit putsade, ugnar rengjorde, golv moppade & dammsugna flera ggr om ... jag har verkligen haft fullt upp!


Dagens plan:

Efter jobbet ska jag --- städa !


Dagens bästa:

Jag kommer in på Fnulans sida igen !

 

Dagens tillbakablick:

För två år sedan var vi på Gekås och handlade en massa kul och nästa helg ska jag dit igen *yey*, dags att skriva shoppinglista !


Dagens stripp:

Klicka på bilden för att se större

 

Av Vivi - 9 oktober 2011 10:15

 

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN JOHANNA!!!

Hoppas du får en toppen dag med god mat, trevligt sällskap & roliga paket !

Tack för att du bloggar och underhåller mig med dina inlägg på dagarna

och tack för alla dina kommentarer !

Johanna önskar sig ngt vi alla kan hjälap till med,

om ni gillar hennes blogg så lägg tilld en på blogovin,

hon hoppas på 200 innan i morgon och nu har hon 195!

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards