MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Earth Hour

Av Vivi - 29 mars 2012 15:15

 Klockan 20.30 på lördag kommer jag släcka ned i vårt lilla hus,

i en timma ska jag och pojken mysa med levande ljus för på lördag är det Earth Hour !

Varje år har vi visat vårt stöd genom att släcka ned i en timma hemma,

men i år kan man faktiskt ta det ett steg längre....

 

Jag har gjort en utmaning på Earth Hours hemsida

och jag har utmanat er kära läsare !

Gå in här och anta min utmaning !

Om ni nu inte kan eller vill köpa mindre onödiga kläder

så kan ni istället skapa er egen utmaning om ni går in här

 

Om ni vill ha lite bra tips på hur man kan vara klimatsmart

tycker jag ni ska besöka Hannas blogg, hon har många bra tips och inlägg !

 

Vår Earth hour 2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Cecilia

Cecilia

29 mars 2012 15:18

Du den här bloggträffen... vad innebär det och var äger det rum? :)

Tack =) Hmm ja, något jag är riktigt sugen på... ingenting typ :S jag brukar ju äta nötter för det är jag ofta sugen på ;) hihi.

Men jag kämpar på. Igår gick det hyfsat bra, slutade dock med ångest men den gick över och jag dog inte.
Idag åt jag flingor utan att räkna kalorier. Små små steg framåt blir det nog :)

http://www.ceciliadarling.se

 
Thessan

Thessan

29 mars 2012 15:23

jag har det bara bra. Lång promenad och första glassen för i år med kompis i solskenet, besök i garnaffären, städat lite här hemma å snart ska jag förbereda lottdragningen i amistävlingen, en bra dag, kan inte klaga på nåt =)

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Katie

Katie

29 mars 2012 15:35

Jo, det är sant. Men dem är snygga. Jo, men min skola ligger i närheten, men det är jobbigt och resa en timme varje dag till skolan, men, men. Det positiva är att jag kan handla på Farsta Centrum istället för och åka in till stan hela tiden. Det kan vara lite jobbigt och gå runt i hela stan för och hitta saker till sig själv. Bäst är allt i ett. :)

http://fashionkatiie.blogg.se

 
Thessan

Thessan

29 mars 2012 20:16

gör du nåt kul i kväll? jag virkar på vinnande amsarna och kollar på tv =)

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Nayomi

Nayomi

29 mars 2012 23:22

tack snälla du! ^^ ja i morgon blir det mer blogg och en ledig dag ;D ska bli skönt! Hoppas din dag var härlig den med :D

http://nayomi.blogg.se

 
fina frun

fina frun

30 mars 2012 00:11

Vi släcker också varje år under timman!

http://finafrun.se

 
chris

chris

30 mars 2012 00:16

oh det måste jag komma ihåg att göra med jonas!

sv: det finns ju massor olika stress, men hoppas du får den hjälp du behöver och att du får den tid du behöver med. Jag försöker oftast planera så att jag ska hinna ta det lungt men jag stressar alltid upp mig för inget och måste nästan alltid göra något för att min hjärna inte ska koka över av tankar. Men ska försöka att läsa mer i badet för de brukar göra mig mer lugn och sen kolla film istället för att sitta vid datorn massor, blir mer lugn av film! tack för tipsen:)

http://chriisss.blogg.se

 
Thessan

Thessan

30 mars 2012 09:32

ja, det trodde jag aldrig när jag började blogga att jag skulle få så många besök men det är bara roligt =) Ny tävling vid 10 000 och det närmar sig ju. Ja, kika in på bloggen under helgen om du har möjlighet, någon gång då kommer inlägget med vinnarna upp. och så börjar ju nästa tävling oxå, missa inte att anmäla dig till den! Ska du göra nåt kul idag? Kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards