MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2012

Av Vivi - 23 april 2012 13:17

Det krävs ibland ganska lite för att gör rätt så mycket ....


Jag är med UNICEF i kampen för varenda unge. Vill du också vara med och förändra barns liv?

Bli Världsförälder här: unicef.se/bli-varldsforalder. För 100 kronor i månaden är du med och ser  till att barn över hela världen får vaccin, medicin, rent vatten och utbildning.


UNICEF vaccinerar barn i Elfenbenskusten

UNICEF vaccinerar barn i Elfenbenskusten

Foto: © UNICEF/Asselin


Har du en blogg och vill vaccinera ytterligare 95 barn? För varje bloggare som publicerar den här bloggposten mellan 16 april och 13 maj så skänker Apotek Hjärtat 95 stelkrampsvaccin. Läs mer och hämta bloggmaterial på unicef.se/sprid-budskapet/bloggkampanj

Av Vivi - 23 april 2012 10:05

Nu är man tillbaka på jobbet igen, hur trött som helst, men det är bra för pånboken.

Jag har en hel drös med kommentarer att svara på och jag försöker svara så snabbt jag kan,

jag lovar.

Det är bara lite mycket nu så jag får ta en sak i taget...

Förrutom att hinna ikapp med allt möjligt idag och träffa läkaren, så håller jag tummarna stenhårt för min syster som väntar på ett viktigt besked idag!

Hoppas på det bästa syuster , men var beredd på det värsta! Får du ett nej så är de galna !!!

Kram!

 

 

Av Vivi - 21 april 2012 09:00

Snart smiter jag till stan och frisören, ska bli riktigt skönt att klippa av lite toppar

och känna sig lite fräschare, sedan ska jag träffa min syster & systerson en snabbis,

hem, baka och sedan till mamma på middag ikväll.

Från 0 till 100 !


I morgon är det bokbytardag och även om jag läst väldigt lite denna perioden

så ska det bli trevligt att träffa alla i vårt lilla gäng.


Ni glömmer väl inte att anmäla er till bloggträffen ?

-------->mer information i högerfältet

Jag har ganska många kansken som hänger därute och jag måste som sagt veta denna helgen eftersom både jag och hotellet behöver veta!

Ser nog tyvärr ut som vi inte blir så många som jag hade hoppats på,

det känns ju lite tråkigt måste jag erkänna när jag lagt så mycket tid på det,

men de som komemr är alla trevliga och det mer plats i badtunnan. 

   

Trevlig lördag allihopa !


Av Vivi - 20 april 2012 14:00

Denna videon drunk är gjord av samma artist som gjort The A team

Ed Sheeran.

Av Vivi - 20 april 2012 10:15

Dagens form:

Trött , men smärtfri, det verkar läka ihop ganska bra i munnen *peppar peppar*


Dagens *yey*:

Idag har jag ätit fast föda, ett ägg till frukost och ikväll blir det "riktig" mat, inte soppa !

 

Dagens TV.favorit:

Förhäxad, någon som kommer ihåg den serien ?

 

Dagens viktiga:

 

GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER TILL BLOGGTRÄFFEN, SISTA DATUM FÖR GARANTERAD PLATS DEN 22/4

 

Av Vivi - 19 april 2012 14:56

Bara så att ni vet :

Nej jag kommer inte rösta på bloggare jag inte känner i tävlingar jag itne känner till!

Detta för att jag en gång har hamnat på en sida med ngt slags virus som gjorde att jag inte kunde stänga ned fönstret utan den bara kom upp igen och igen och igen , så nej!


Däremot tävlar jag gärna och just nu tävlar jag hos Madelein om ett present kort på 500kr på Whiteaway !

Gå in och tävla här du med !


Nepp nu ska jag slänga mig ned och vila i soffan igen.

Gårdagen tog verkligen musten ur mig,

jag är öm och trött!

Många kramar !!

 

 



Av Vivi - 19 april 2012 10:04

Fy fasen.... vilken dag jag hade igår !


Den började bra med att jag följde med mamma & syster på en liten stillsam shoppingrunda, min mamma har samma runda som hon åker minst 2-3 ggr i månaden då hon handlar lokalproducerat som kött, ägg m.m

Det var jättemysigt, nästan så mysigt att jag nästan glömde bort min tandläkartid på eftermiddagen....nästan! Det var där dagen började gå fel.

Jag har hål i mina visdomständer och då är det oftast bättre att dra ut dem än att laga dem, men denna lilla tandläkarrädda tjej har aldrig dragit ut en tand så jag var rejält nervös.

Naturligtvis visar det sig att jag har tänder som sitter som berg så jag fick sitta extra länge med de slet och drog i mun och käkar, trots detta fick det inte ut tanden helt utan de har fått borra ned den så mycket de kan och nu hoppas vi att tandköttet läker ihop över det lilla som är kvar.

Det var verkligen ett förjävligt besök. 


När man gör ngt sådant här behöver man smärtlindring efteråt och jag fick med mig starka tabletter, tyvärr var det kodein i dessa tabletter. När man som jaghaft problem med gallan så är det lite av en chansning att ta kodein, jag chansade.

Efter en halvtimma kom de första kramperna, jag hade som tur var medecin för gallstensanfall hemma så det mildrade nog anfallet, men ett anfall fick jag i vilket fall. I lite över en timma satt jag kallsvettig i soffan med kramper i omgångar.

Så ...

Misslyckad tandutdragning och gallstensanfall, allt på ett och samma dag, inte en bra dag för Vivi.

Jag är däremot enormt tacksam över att tandvärken inte är så farligt idag, så jag har faktiskt inte behövt ta något smärtstillande (dvs alvedon eller liknande för kodein tabletterna går bort).


Idag tänker jag bara bädde ned mig, dricka frukost, dricka lunch och förhoppningvis kunna äta lite middag ! Blir en ofrivillig fasta det här. Det är så otroligt skönt att inte ha ont, efter att man legat och krampat en kväll och varit nära att kräkas för att man har ont, ja då är man otroligt tacksam när det slutar !   

Tur att man är sjukskriven veckan ut !


   


Av Vivi - 18 april 2012 15:00

Gillar Carrie Underwood !


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards