MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2012

Av Vivi - 7 april 2012 09:45

Vi är ju som sagt bjudna på bröllop i sommar och då är det klart att jag redan börjat kolla på klänningar! Det finns ju så mycket fint och eftersom det är slottsbröllop kan man verkligen klä upp sig ! Däremot är det inte sagt att klänningen man har på sig behöver var dyr.

Jag har redan hittat några favoriter under 1000-lappen!


 349kr på Nelly, vet dock inte om det är min färg...

Festklänningar , Tina Drop Back Dress , Ax Paris - NELLY.COM

499kr på Nelly (finns tyvärr dock bara i stlk S & M )

Festklänningar , Bandeau Trim Maxi Dress , Little Mistress - NELLY.COM


VILA 399kr på Bubbleroom

Cindarell Long Dress


Denna är ju gudomligt snygg och kan beställas på denna sidan för strax under 1000kr


 

Av Vivi - 6 april 2012 09:00

Madelein har kört igång med sin utmaning bloggkärlek igen

och denna veckan var hon så himla gullig att hon gav den till lilla mig !

Tusen tack fina Madelein

  

Jag vill självklart också ge lite kärlek och denna gången blir det till fina

LINDA

 

Linda sitter längst ned till vänster och tro det eller ej ,

men hon är ännu snyggare i verkligheten!

Denna bild är tagen från Lindas bloggträff i Göteborg,

en jätterolig träff som Linda hade lagt ned en massa tid och kärlek på !


Linda får min kärlek denna vecka eftersom hon fyller sin blogg med bra tips, vackra foton,

söta foton på sin son Alfred , sina två hundar och naturligtvis massa annat läsvärt.

Hon är en omtänksam person som alltid lämnar trevliga kommentarer

och kommer med små råd och tips. Hon engagerar sig dessutom väldigt mycket för att hjälpa till med att samla in pengar till hjärtebarn m.fl

Jag hoppas verkligen jag får träffa henne snart igen, har jag riktig tur kanske hon

tillochmed kommer på min bloggträff i Maj !


Vem skulle du vilja ge lite extra kärlek till ?

Gå in här och anmäl dig till utmaningen du med, sprid bloggkärlek istället för näthat!


 



 

Av Vivi - 5 april 2012 13:15

 

Nepp nu sticker jag till blåkulla , vi syns ?!

  

 

 

Okej kanske inte till blåkulla, även om jag gärna hade besökt mitt fina Öland igen.

När jag bodde på Öland så såg jag blåkulla nästan varje dag, det ligger ju i kalmarsund.

Tänk dock vad häftigt det hade varit om man hade kunnat kasta sig upp på en kvast och sticka dit, få träffa häxor, svarta katter och ja ... djävulen hade jag ju iof försökt undvika.

Han verkar ha lite för hett temprament   

 

Nu sticker jag däremot hem från jobbet.

Jag ska bara som sagt handla några småsaker.

Jag har faktistk inga speciella planer mer än att jag ska på släktmiddag på påskdagen,

det ska bli jättemysigt !! Jag ska baka biscotti & bröd, det blir en italiensk påskbuffé i år.

Förutom det så blir det kanske en fika med goda vänner

och helt klart en hel del soffmys & trädgårdsfixande om vädret tillåter.

 

Har ni några speciella planer inför påsken ?

GLAD PÅSK PÅ ER FINA BLOGGISAR !

 

 

Av Vivi - 5 april 2012 09:45

Idag är det skärtorsdag och lite kortare arbetsdag än vanligt *yey* för det !

Planen är att åka och handla efter jobbet (det är väl bara jag och ca 700 andra personer som har den planen här hemma    ) Jag ska handla lite inför helgen & påskmiddagen på söndag, men viktigaste av allt ... GODIS !

För det är klart att vi måste ha godis hemma, tänk om små påskkärringar kommer på besök och vi inte har något att ge dem !!!   ...för det är ju bara därför jag köper godis, jag räknar ju inte med att fylla ett påskägg till mig & maken, nej då  ....   


Annars hoppas jag på att vara riktigt effektiv idag och kanske tvätta lite fönster och räffsa gräsmatta !

Det ska ju bli sämre väder i morgon *mutter & mummel*

Ni glömmer väl förresten inte att anmäla er till BLOGGTRÄFFEN eller TÄVLA om en ny DVDfilm ?

 

Förresten... kan behöva er hjälp!

HM kommer ut med en ny kollektion i slutet av månaden och jag är lite sugen på en av klänningarna.

Jag tycker denna är jättesöt, men jag får nog bestälal den ganska snart om jag vill ha den.

Vad tycker ni , värd att lägga 499kr på ?


 

 

I helgen kommer jag förmodligen inte spendera jättemycket tid framför datorn, men självklart kommer det komma upp inlägg under helgen ändå. Jag kommer visa lite fina klänningar, ge er några goda skratt, ge lite bloggkärlek och skriva lite mer om bloggträffen.

 


Av Vivi - 4 april 2012 13:45

 

Förra årets kreation...

 

Hemma hos oss har vi inget påskris inomhus, jag lärde mig den hårda vägen att katter & påskris är en dålig kombination. Det som händer när man har ett påskris i vatetn stående med färggranna fjädrar är att man får skrubba färgfläckar från golvet....   

I år har jag varit speciellt förtjust i blommor och har faktistk gjort en egen liten påskgrupp somjag faktiskt blev riktigt nöjd med. Så här ser påsken ut hemma oss....


Fin duk, kycklingar & blomma på bordet!

 


Köpte denna helt underbara plåtkruka på Blomsterlandet, lite hemtrevnad & basilika får bo i den!

 


Min påskgrupp! Är riktigt stolt faktiskt! Äggen har jag köpt sedan innan, men blommorna, kycklingen

och "fnöset"  jag gjort boet av är från Blomsterlandet.

   

      


 


Av Vivi - 4 april 2012 10:15

Dagens plan:

Idag ska mamma & pappa komma hem på middag hos oss, det blir en lite enklare middag med kyckling med pestotäcke och rotfrukter i ugn. Pappa ska också passa på att hjälpa oss såga till en bordskiva till kontoret. Tur att man har en så duktig pappa med bra verktyg !   


Dagens tillbakablick:

Idag är det precis två år sedan jag & Zandra träffade för första gången. Saknar dig gumman, hoppas vi kan ses snart !


Dagens bästa:

Igår fick vi en efterlängtad bröllopsinbjudning, i sommar blir det bröllop *yey*! Det är en av makens barndomsvänner som gifter sig och det kommer bli ett helt underbart bröllop, det är jag övertygad om !

 

Dagens mys:

Inte för att jag gillar att bli väckt vid halv fyra på morgonen, men om jag måste bli väckt så är det helst av en kelen och purrande katt som kryper ihop och lägger sig vid magen.

 


Dagens stripp:

 



Av Vivi - 3 april 2012 14:00


Besöksrekord denna månad och som blir det då en ...


TÄVLING !


Jag tävlar ut en helt ny DVDfilm och inte vilken som helst utan en av mina favoritfilmer

(Ni kan läsa min recension här)

 

Jag är med och tävlar om denna DVDfilm hos Missvivi


Skulle det vara så att ni redan har denna filmen eller inte alls är intresserade av den

så kan ni välja någon av dessa två filmerna istället

 

 

Det ni behöver göra för att vara med och tävla är följande:

1) Skriv en kommentar i detta inlägg att du är med

2) Tipsa om tävlingen i din blogg

(om du inte har blogg går det bra att tipsa om min blogg i ett inlägg på Facebook)


Enkelt va ?

Tävlingen håller på över påsk och avslutas den 10:de april,

vinnaren presenteras den 11 april på bloggen!


Hör bara av er om ni har frågor!

Endast tävlingskommentarer i detta inlägg.


 

 


Av Vivi - 3 april 2012 10:30

 

Tur i spel otur i kärlek, stämmer det ?

 

Jag anser mig ha haft väldigt stor tur i kärlek, jag har ju tillochmed vunnit högsta vinsten då jag träffat världens bästa make. En man som jag har så otroligt roligt med och som jag älskar över allt annat. Jag har dessutom en underbar familj och fantastiska vänner. Trots detta har jag verkligen haft tur i "spel" senaste tiden!


Jag har vunnit en hel del bloggtävlingar, bara förra veckan vann jag en BH & ansiktsrengöring och denna veckan hade jag haft en sådan otrolig tur att jag vann en jättefin Goodiebag av fina Linda, tusen tack Linda !!!

Min tur stannar dock inte där, det finns en liten sak jag inte berättat för er....


För ett tag sedan tävlade jag på ICAkuriren, jag har tipsat er om deras tävlings & spelsida innan. De har oftast lite mindre tävling där man kan vinna DVDfilmer och annat, men denna gången var priset en resa.

Jag vann...  Flyg+ fyra nätter på hotell. Det känns helt galet & overkligt, jag lovar berätta om alla detaljer lite senare, jag vill bara ha det bokat och klart först.


Självklart är jag otroligt glad för allt detta. Jag har haft en väldigt jobbig period och alla dessa fina bloggvinster och resan har verkligen gjort dagarna mycket lättare och roligare.

Sedan fungerar jag ju tyvärr som så att en av de saker som följer på glädjen är känslan av skuld !

Vad har jag gjort för att förtjäna allt detta bra ?

Det finns ju så många andra som också förtjänar sådan tur som jag!!

Det finns också en känsla av att man måste försvara sin tur, försvara bra saker som händer.

Jag tror det finns fler som tänker som jag, som känner att de måste visa sig värdiga alla bra saker som händer. Det är ju lite synd egentligen, är det den där Svensson-genen tro ?

Hur känner ni när ni vinner eller något bra händer ?

 

Till sist vill jag bara säga att jag är glad och tacksam över all tur i spel jag haft senaste tiden, på sätt och vis har jag väl haft lite otur i kärlek senaste tiden då mitt hjärta gjort så ont, kanske talsättet stämmer.

Sedan kan man aldrig vinna om man inte tävlar, kom ihåg den när jag lägger ut min tävling senare idag !

 

 



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards