MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Bra vecka...

Av Vivi - 12 maj 2012 16:15

Det har varit en ovanligt bra vecka!

Det känns tråkigt att erkänna, men det var väldigt länge sedan jag faktiskt var på så här bra humör, på bra humör över huvudtaget egentligen. Detta året har varit väldigt jobbigt på många sätt och av många anledningar jag varken orkar eller vill gå in på här i bloggen, men nu börjar jag se ljuset i tunneln.

Förhoppningsvis börjar jag få tillbaka lite ork, kan ta lite svåra beslut och få reda på en del oklarheter inom en snar framtid. Det är egentligen mest en känsla och kanske ett steg jag har tagit som gör denna veckan så bra, men det har även hänt en del riktigt roliga saker denna vecka som har gjort mig extra glad.


- Att få bli veckans krönikör hon Magdalena Graaf

- Att få sålt lite saker på tradera

- Att få fina saker att lotta ut till bloggträffen, jag har fått en sak av en väldigt känd bloggerska som jag är lite extra glad för !

-Att jag har en snäll make som vill ha filmdag med mig nu i helgen, en heldag med film och godis !

-Att jag kanske ska på ett bokevent med författare, Bokia och Afternoon tea

-Att min klänning från Nelly kom i veckan och att det var JÄTTEfin, jag älskar den !!


Hoppas ni har en härlig helg ! Det tänker jag ha!!!


Min nya fina klänning, it´s keeper ! 

   

 




 
 
Eleonore

Eleonore

12 maj 2012 16:34

ÅH vilken härlig sommarklänning, den kommer du få nytta av hela sommaren både till vardag och fest :D Så spännande med massa fina grejer till bloggträffen, är så avis på allt kul ni ska göra men är glad nu att jag tackat nej med tanke på att jag inte ens kan gå och handla utan sammandragningar :P
Haha ja otroligt bra gungning blir det om man börjar dansa nu med magen kan jag lova! Man måste få shakea loss ordentligt i sin ensamhet ibland.
Åh spännande, ser fram emot ditt bidrag :D
Hoppas du också har en kanonhelg! Kramar

http://fikamed.wordpress.com

 
Mia

Mia

12 maj 2012 16:50

Åhhhh så mycket trevligt som händer, precis vad du förtjänar tycker jag ♥♥♥

Klänningen klär dig verkligen, sitter som måttbeställd :-D Blir somrigt glad o solen känns titta in fast det ösregnar här :-D

Kram till dig o bästaste din ♥

http://fredthevov.blogg.se

 
Thessan

Thessan

12 maj 2012 19:27

Kikar in å önskar dig en go natt så småningom. har suttit å pysslat lite med designen på bloggen, vad tycker du?

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
malin-helena

malin-helena

12 maj 2012 20:35

Wiih, grattis till krönikan Vivi! Jag läste den just. Mycket bra skrivit! :)
Och klänningen är grymt snygg! Passar dig riktigt bra, härlig en varm sommarkväll. ;)

Ja, det är väldigt mycket just nu i livet för mig. Men det börjar ta form!! Väggarna är klara och just nu håller Johan på med golvet. Det blir väl inte klart ikväll, men det är påbörjat. :)
Inhandlat nytt soffbord och allt har vi med. hihi.. Känns super bra.

Så himla skönt att läsa att du mått bättre denna veckan. Det gör mig riktigt glad. :) Hoppas din helg är helt fantastisk med. Filmdag lät ypperligt i alla fall.
Själv myser jag med daimglass i soffan, prefekt lördagskväll. ;)

kramar!

http://malin-helena.bloggplatsen.se

 
Sojkas framtid

Sojkas framtid

12 maj 2012 22:15

Oj då grattis!! :)

Fick du min mejl??

Kram!

http://www.sojkasframtid.se

 
Kashaya

Kashaya

12 maj 2012 22:35

Låter som en bra vecka.=) Superfin klänning

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
fina frun

fina frun

13 maj 2012 02:15

Det var mycket att vara glad för! Klänningen var supersöt!
Det har jag missat att Maggan publicerat din krönika, jag får kika in där och läsa....

http://finafrun.se

 
fina frun

fina frun

13 maj 2012 02:18

Mycket kloka ord, som alltid! (har läst krönikan nu)

Vad kul att även Magdalena tänkte så och därmed publicerade din text. STORT grattis! Du är värd all uppmärksamhet :D

Kram/Fina Frun

http://finafrun.se

 
Jenny

Jenny

13 maj 2012 08:25

Så härligt att läsa att du börjar må bättre, och åååh så fin din klänning är!!

Ser fram emot nya filmrecensioner under veckan som kommer :)

Kramar!!

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
MADDISENJ

MADDISENJ

13 maj 2012 11:06

Åh riktigt fin klänning!!

http://maddisenj.se

 
Sussi

Sussi

13 maj 2012 11:57

Vilken underbar vecka! Blir lite nyfiken på saken du fått av den kända bloggerskan. Nyfiken är mitt mellannamn ;)
Härligt att ha den känslan att saker vänder. Hoppas den håller i sig! Bra veckor vill man ju alltid ha :)
Klänningen var hur fin som helst. Såg ut att vara sydd till just dig. Jättefin!

hahaha ja du förstår ju hur illa det är. Bara nyttigheter!!
Vi har bokat en resa i september. Man hoppas väl att några kilon ska rinna av en så man slipper stå i vassen och bada ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Cecilia

Cecilia

13 maj 2012 12:45

Tjusig bloggen har blivit :) Får läsa ikapp sen när jag har tillgång till min egen dator.

New york verkar rätt häftigt , hade varit kul att besöka :)

Jo jag vet, muskler väger mer och muskler är jag i ganska stort behov av, det är vi ju alla visserligen haha =) Jag får försöka blunda för siffrorna lite.

p.s JÄTTEFIN klänning :D

Kram

http://www.ceciliadarling.se

 
JoHaNNa

JoHaNNa

13 maj 2012 15:31

vilken härlig krönika du skrev :) oj vad härligt att ni aldrig bråkar... det gör vi ;) ibland iaf! ja, honom ska du hålla sten hårt i :D

kul bilderna inspirerade dej :D

kramar

http://johannaspratstund.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

14 maj 2012 10:41

hur fin som helst! blir det den till F:s disputation kanske?

 
Angelica

Angelica

14 maj 2012 10:58

Super söt klänning.. Jag måste inhandla lite klänningar och tunikor inför sommaren.. Haft en trevlig helg? Jag undrar vart värmen är, är mellan 8-12 grader i Göteborg :(

http://ilivingthedream.blogspot.com

 
Ingen bild

Anette Taylor

14 maj 2012 16:31

Hejsan,
Jag ville bara tack för en jättetrevlig blogg! Jag hittade hit frå Magdalena Graafs blogg och är glad att jag gjorde det! Jag är också 172cm och väger ca 70kg. Jag känner jämt att jag måste gå ner i vikt osv. Det var väldigt skönt att läsa ditt inlägg! Jag ser fram emot många fler trevliga inlägg!

Anette
anettetaylor@yahoo.com

Vivi

15 maj 2012 09:30

Tusen tack för dina snälla ord ! Jag lovar göra mitt bästa med att fortsätta skriva trevligt ;) Tusen tack igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards