MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Partaj

Av Vivi - 11 juni 2012 14:45

Jag har visserligen festat tillräckligt i mina ungdomsdagar så att det räcker och blir över,

men det är ju alltid lika roligt att gå på fest, speciellt en lyckad sådan.

Denna månaden har jag faktiskt festat mer än vad jag gjorde under hela 2011   


Festen i fredags var ju lite speciell, det blev nästan som ett bröllop. På sätt och vid kan man ju säga att man gifter sig med sin utbildning /yrke när man doktorerar, det är ju slutkulmen på flera års studerande. Vad det gäller sötaste fröken F, så förjtänade hon verkligen att bli firad med pompa och ståt, vilket hon också blev.


Först vad det disputationen, för er som inte vet vad det är så är det i princip en utfrågning av doktorandens arbete/den skrivna avhandlingen. Den gick hur bra som helst och fröken F var superduktig på att både förklara och försvara sitt arbete.

Efter disputationen åkte vi till hotellet för att göra oss i ordning inför festen som höll på Göteborgs stadsmuseum !


Vi blev serverade en jättegod trerättersmiddag och det hölls en massa fina tal. Vi höll också tal, det var jag och en tjej till i gänget som skötte själva talandet. Jag brukar faktiskt inte bli nervös över sådana saker, men denna gången var jag otroligt nervös, kanske för att det var så känslosamt. Jag tror dock det blev ganska bra ändå. Hon fick en liten present av oss i samband med talet, ett sådant här smycke med våra fyra namn ingraverade, så att hon alltid vet att vi är med henne!


Efter alla tal, spex och middag, så gick vi till festlokalen där bandet Andra generationen hade riggat upp, jäklar vilket bra festband de är. Vi dansade nästan hela kvällen tills fötterna inte orkade länge och vi tog taxi hem till hotellet!


En underbar kväll tillägnad en helt fantastiskt person med underbara vänner !

 

Vågar faktiskt lägga upp denna bild på programmet då fotot är från 95/96

  

 

Nya favorit klockan från DKNY (tack mamma för arvet ;P) , MissDee armbandet jag vann hos Linda, nya favoritklänningen från Nelly.se och mina nya sandaler! 

 

 

Massa snygga skor på dansgolvet !

    

 

Lite suddig bild på Andra generationen!

   


 

 
 
Rinki

Rinki

11 juni 2012 15:49

Låter som en underbar fest verkligen, jag har varit på en doktoreringsfest för ett par år sedan när min kusins sambo doktorerade. Du såg för övrigt jättevacker ut <3.

Sv: Jag förstår att det måste ha varit väldigt jobbigt att sörja så nära inpå ditt bröllop, men jag är jätteglad att det blev bra i slutet och du fick väl tid att sörja därefter?

Tack, det ska verkligen bli jätteroligt att flytta ihop. Det är här i närheten och en hyresrätt. Jag börjar jobba nu på lördag.

Hur är det för er del, blir det någon semester i sommar?

Kram på dig!

http://rhulth.wordpress.com

 
Niklas Persson

Niklas Persson

11 juni 2012 15:52

HA HA HA!

Tänk om jag som kille och kanske lite äldre fotat den bilden... En massa bara tjejben! Hade ju blivit utslängd med huvudet före!!

Kan tänka mig samma bild två timmar senare, massa barfota tjejer! Som det brukar sluta när tjejerna har sina snyggaste högklackade. Ont i fötterna och barfota dans! :-D

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
Isacs mamma

Isacs mamma

11 juni 2012 16:23

jag har inte skrivit den!!!!:P

Men men men men nej nej nej !!!
jag ska inte gifta mig!!!

http://isacsmamma.blogg.se

 
chris

chris

11 juni 2012 16:45

fest är alltid trevligt :)

http://chriisss.blogg.se

 
Johanna

Johanna

11 juni 2012 17:00

lät som en bra dag! =)

Ja det är skönt den är såld, nu kan man skippa det, iaf tänkandet :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

11 juni 2012 19:29

Vad kul med fler skånska bloggare på FB sidan!
Härligt!
Ha en fin kväll!
//Maya

http://mayashideout.blogspot.com

 
Fnulan

Fnulan

12 juni 2012 00:03

Men kvinna vad vacker du är!!!!!

http://bloggfamiljen.se/fnulan

 
trollet

trollet

12 juni 2012 01:35

jag ska verkligen inte klaga på helgen=)) (inte du heller låter det som;) Har bara ett kalas... ett år fyller brorsdottern i veckan och firas i helgen... men pappa fyller oxå i veckan;).

http://www.lchftrollet.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

12 juni 2012 11:04

Du är ju bara för fin i din klänning:) Supersnygg!

sv: Haha, aa fem om gångar med sådana där frågor, och vet du, igår fick jag två omgångar till. Känner mig nästan lite tvungen att göra de också.

Kramar

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards