MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Vivi - 13 augusti 2012 09:15

Hej mina kära läsare & bloggisar !

Har helgen varit bra ?


Själv har jag varit väldigt duktig, väldigt slarvig och väldigt slapp   

Jag har ätit alldeles för mycket onyttigheter denna helgen och igår var jag alldeles för lite i solen och för mycket i soffan. En riktig slappe-söndag.

I lördags däremot var jag & maken ute och gick i 1½ timma, nästan en mil blev det (8 km), det var länge sedan jag gick en sådan långpromenad. Efter det tog vi det lite lugn och åkte sedan hem till mammi & pappi på en fika som sedan blev en middag och även en jättemysig kväll!

Kände att det var precis vad jag behövde, en riktig mysdag med mamma & pappa, att mina söta syskonsöner också var där gjorde inte saken sämre.   


Så den här helgen har varit väldigt lugn & väldigt mysig.

Denna veckan hoppas jag på lite glada besked, kanske lite shopping och kanske ett litet avslöjande....


Jag i Lidköping förra året!

 


 


Av Vivi - 12 augusti 2012 11:30

Den talangfulla bloggerskan Ladythirty gjorde en rolig lista på okända fakta om henne

och eftersom jag älskar listor hänger jag ju gärna på !


Här har ni några saker ni (förmodligen) inte visste om mig:


- Jag älskar att kolla på tecknat! Det finns få saker som är så mysiga som att krypa ned i soffan en förmiddag med lite godis och en tecknad film! Det kommer jag nog aldrig växa ifrån!


- Jag var en klätterapa när jag var liten, klättrade en massa i träd. Tyvärr blev jag nedputtad från ett ganska högt träd ned i ett björnbärssnår och efter det klättrade jag inte lika mycket.

Min syster slog sedan ut två tänder på tjejen som puttade mig   


-Jag har haft en tam skata


-Jag fick min första kyss när jag var 15år och förlorade oskulden när jag avr 18år.


-Jag har haft långt hår hela mitt liv (eller iaf sedan 3års ålder).


-Jag har en halv lärarutbildning från LHS i STHLM


För er som gillar listor är det bara att hänga på, men efter som det är Ladythirtys lista

så får ni gärna länka till henne   


 

Av Vivi - 11 augusti 2012 13:30

När man är mitt i inredningstankar är det svårt att inte filura även på de små detaljerna

och HM har faktiskt mycket fint.

 Hm home finns tyvärr inte på HM är hemma, men det går ju att köpa via nätet !


Jättefin burk 99kr!


Jättefina tygpåsar/korgar 99kr 




Snygg matchande löpare 149kr

 



Okej denna kanske inte är till köket, men det är en pläd, med en katt !!

Jättesöt för 149kr

   







 

Av Vivi - 10 augusti 2012 14:00


Jag älskar Will Ferrel !



Av Vivi - 10 augusti 2012 10:45

Dagens tillbakablick:

Jag älskar att diskutera med människor, men man får tråkiga kommentarer av folk som inte läser ett inlägg ordentligt eller har förutfattade meningar, då ger jag svar på tal ! Läs här !


Dagens bästa:

Fredag och en helg utan några fasta planer !


Dagens form:

Började jobbdagen med illamående, de luktade bränt diesel över hela min arbetsplats och det var inte gott kan jag säga, bläääää.... 


Dagens uppdatering:

Nu har även fina Anna gjort en lista på vad hon tyckte var bäst med sommaren 2012, läs här !


Dagens foto:

De var fler än jag som var nyfiken på månadens glossbox ....

 


Dagens stripp:

 

Av Vivi - 9 augusti 2012 14:00

Igår hade vi en mäklare på besök, för vi ska värdera om vårat hus då vi vill renovera vårat kök!


SNABB FÖR KLARING ANGÅENDE VÄRDERING VS RENOVERING:

Det är nämligen så att om man ska renovera ett hus, så vill man ju att värdet på huset går upp. Detta för att pengarna man lånar av banken till renoveringen helst ska byggas in i det huslån man redan har,

detta blir väldigt mycket billigare än om man är tvungen att ta ett privat lån. 

Mäklaren värderar huset utifrån vad det kommer vara värt om vi renoverar köket. Får vi en bra värdering på huset så kommer vi renovera vårt kök, annars sfår vi vänta.


Det är ett par spännande dagar nu framöver, köket är redan designat och klart hos Kvik och vi kommer passa på att lägga nytt golv i köket samtidigt. Detta för att golvvärmen som ligger i köket är av samma sort som den som gick sönder i badrummet och elektrikern som kollade på det tyckte inte den verkade bra.

Lite synd att göra nytt kök och sedan går golvvärmen sönder även där, då är det bättre att lägga nytt golv samtidigt. Det blir faktiskt inte så mycket dyrare.


Vårt kök ser egentligen inte gammalt ut, det är rätt fint. Tyvärr är stommarna från 70-talet och ganska sönderborrade så man får luckorna i händerna ibland när man ska öppna dem. Det ser alltså bättre ut än vad det är och vi hade gärna haft ett kök som både är helt och ser bra ut.

Nu är det bara att hålal tumamrna, om det blir av lovar jag att berätta mer om hur det kommer se ut !


Hittade tyvärr inte en bättre bild på vårt kök, men så här ser det ungefär ut nu !

Av Vivi - 9 augusti 2012 09:00



Precis som Veiron i ottan säger jag Gomorron Gomorron !

I morse vaknade jag innan klocka ringde och kände mig UTVILAD ! Kryss i taket !

Sedan lade jag mig och läste halv tio i går och somnade runt klockan tiop, så det kan vara därför   


Igår hade vi en mäklare på besök, för vi ska värdera om vårat hus.

Jag berättar mer om det i eftermiddag ....

Idag har jag en lite lyxig jobbdag då jag slutar tidigare än vanligt. Jag har en läkartid i eftermiddag och sedan får vi se om jag kan övertala maken att ta en snabb sväng på stan.


Har ni några roliga planer för dagen ?


 


Av Vivi - 8 augusti 2012 14:00

Jag tycker själv det är jätteroligt att läsa inlägg med olika tips,

det kan vara baktips, shoppningtips eller bloggtips !

Jag tycker det är nästan lika roligt att skriva sådana inlägg själv,

så här kommer ett inlägg med alla möjliga små tips från mig !


- Det är alltid roligt med listor, jag skrev en lista på vad jag tyckte var bäst med denna sommaren och bloggisen Mia hängde på, läs hennes lista här !

-Tävlingar är alltid roligt! Jag har ju haft turen att vinna ett par gånger. Just nu kan du tävla inne hos Johanna (här), hos Sojka (här) och även hos Fnulan (här).

- REA, det är rea lite överallt och det är nu ska ska passa på att köpa de där basplaggen som man sliter ut nästan varje år och de tidlösa plaggen som inte är beroende av modetrender.

Just nu hittar jag extra mycket på Ellos & CDON

-Presentlager! Speciellt nu under reorna passar jag på att handla småpresenter, kanske en lykta eller några fina ljus. Sedan sparar jag dessa och ger bort när man ska på t.ex inflyttningsfest eller andra kalas. Ett av mian favoritställen är Gränslösa i närheten av Båstad!

- Rensa, själv är jag på gång att köra en stor rensning i gaderoberna, det är något som jag tycker passar till hösten. Denna gången ska alla kläder jag inte använder eller som ligger i gaderober för att "jag kanske kommer i dem" bort!

- Rötmånad... ja det är rötmånad och många drar sig lite för att handla hem frukt och grönt, men det är ju lite synd! Köp hem färre grönsaker & frukt åt gången istället, men sluta inte helt. Det är ju fortfarande ruskigt gott med melon, bananer, vindruvor, avokado, sallad och annat!


Det var nog alla tips jag hade för denna gång!

Hoppas ni hittade något användbart !


 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards