MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2012

Av Vivi - 17 september 2012 15:02



Veckanstips blir varken film eller bok,

det får faktiskt bli Depends Holographic-lack,

jag älskar dem !!


 


Av Vivi - 17 september 2012 12:45

Jag har haft en riktigt trevlig helg, speciellt lördagen då jag fikade, lunchade och shoppade med fina bloggisen Johanna, tack gumman för en supertrevlig eftermiddag !!

Jag som inte hade tänkt och shoppa kom hem med två koftor, en topp och även lite smått och gott från IKEA, jag skyller helt och håller på Johanna !   


VÄLA har verkligen blivit riktigt stort, det finns en massa butiker, cafeér och annat roligt. Man kan verkligen spendera en heldag därinne, men vi valde ändå att efter ett par timmar dra våra trötta fötter mot IKEA.

När vi väl var på IKEA insåg vi att vi helt glömt bort våra skyldigheter som bloggare, vi hade glömt bort att dokumentera både lunch och shopping!!!   


Vi kunde ju inte lämna er helt utan fotobevis så här kommer lite gott och blandat...


Ikea fika !

   


Jag kommer nog aldrig bli för gammal för sådant här ...

 


...Vem kan motstå en kuddkrigsavdelning, inte vi iaf !

  


Jag får ta och visa er koftorna jag köpte en annan dag !

Hoppas ni haft en riktigt härlig helg och glöm inte ...

ikväll dras vinnarna av goodiebagsen,

så kika in här senare ikväll för att se om det kanske var du som vann!


 

Av Vivi - 16 september 2012 12:00


Har ni sett en sådan sötnos !!!

Jag tror jag smälter lite grann...

  


Av Vivi - 15 september 2012 19:03

Jag har hittat ett nagellack som jag blivit helt kär i ...

Depend har kommit ut med en serie som heter Holographic och de är riktigt jäkla snygga, de glittrar och skimmrar i regnbågens alla färger!

Jag har bara köpt ett i färgen steel grey (se på bilderna nedan), men jag vill hitta fler färger!


Fotona gör inte nagellacket rättvisa, de är så fint !!    

Av Vivi - 15 september 2012 11:00

Veckan som varit har bestått av halvkass träning, dålig sömn och ett café-fika rekord!

Jag har döremot lyckats med att undvika socker hela veckan! Min kropp & jag tyckte det var dags för ett sockerstopp och jag har lyckats undvika sockrets hela veckan trots att jobbet bjudit på tårta två dagar och ett café-besök, lite stolt är jag faktiskt.   


I torsdags satt jag & mina tjejjor inte mindre än 4 timmar på Espresso House. Vi har nog aldrig varit på ett Café så länge, vi hade nog lite extra mycket att prata om, både roligt och tråkigt. 

Roligast är ju helt klart att diskutera fröken D´s växande mage och framförallt den lille parveln där inne.

I slutet av oktober är det beräknat och det känns lite som om vi ska bli mostrar allihop då vi har kännt varandra så länge!   


I dag ska jag träffa fina bloggisen Johanna, ska bli jättekul då det var länge sedan vi sågs. Vi bestämde oss för att mötas på mitten, så det blir en liten shoppingdejt på VÄLA, ser verkligen fram emot det !

Ni som är fruktansvärt avundsjuka på att jag får träffa denna goa tjej behöver inte vara det, Johanna ska förhoppningsvis ordna en bloggträff i höst. Kika in på hennes blogg och läs mer vettja.


Hoppas ni får en fin lördag, det ska jag ha och om jag kommer hem med något jag egentligen inte behöver....

då skyller jag på Johanna *moha ha ha*   


 


    

Av Vivi - 14 september 2012 16:00


Sista chansen att vara med och tävla om Goodiebags,

sista tävlingsdagen är nu på söndag !

Ni kan vinna en t-shirt, hårolja, kontaktkort till mobilen, hyrfilm

och en massa annat kul!


Här kan ni gå och och tävla !!

 


Inlägg trillar in under helgen,

men som vanligt kommer jag vara lite dålig på att svara på kommentarer

då jag kommer ha fullt upp med mys och annat kul !

Trevlig helg allihopa!


   

Av Vivi - 14 september 2012 13:00

Efter ett allvarligt inlägg passar det väl bra med lite fredagskul!

 Har hittat en riktigt rolig sida...

Damn you iPhone !



 

              


Ha en bra fredags alla fina !!!!

 



Av Vivi - 14 september 2012 08:45


Jag blev tipsad om en artikel om Jason Sommerville, den förste öppet homosexuella pokerspelaren och blev lite inspirerad. Jag tänkte ta upp ett ämne som kan vara väldigt känsligt, homosexualitet & att komma ut som homosexuell.


När jag var ungefär 15 år var vi ett gäng på 4-5st som brukade umgås, en av killarna i gänget var homosexuell. Vi visste nog alla om att han var det, men han sa aldrig något om det till oss och det var egentligen aldrig något vi brydde oss om. Först när vi gick i gymnasiet valde han att han komma ut och berätta att han var homosexuell.

Vår stad var inte så stor och plötsligt visste alla vem han var. Tyvärr ledde detta till att han misshandlades ett par gånger av människor som inte kunde acceptera hans läggning och tillslut tröttnade han och flyttade upp till Stockholm där han kunde känna sig mer anonym.


Jag beundrar verkligen de som vågar komma ut och står för sin sexualitet, samtidigt är det ju lite sorgligt att det behövs. Egentligen ska ju inte det spela någon roll vilken kön man har eller vilket kön man dras till, men ofrivilligt verkar många homosexuella identifieras med sin sexuallitet.
När de flesta andra människor beskrivs med utseende, jobb och annat så tror jag homosexuella ofta blir benämnda som: ”Jo Johan i verkstan… ja du vet han som gillar killar”.  Ingen på mitt jobb skulle säga ”Jo Vivi i receptionen, hon som gillar killar”.


Det är säkert ännu svårare i en bransch eller yrkesroll där det säkert kan vara rätt hårt klimat och extra mycket fördomar. Jag kan tänka mig att Jason Sommerville och även andra i liknande situationer har fått jobba ganska mycket med sig själva för att orka hantera alla de situationer de kan tänkas hamna i bara för att de är en homosexuella.


Nej i slutändan är vi alla olika, men alla är vi människor. Fördomar handlar bara om rädsla & okunskap och innan man dömer något, vad det än gäller, ska man nog ta sig en snabb till i den där berömda spegeln … 


Den berömda spegeln kanske ...

   


       

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards