MissVivis synvinklar

Alla inlägg under september 2012

Av Vivi - 7 september 2012 11:30


Jag kan inte hjälpa det...

detta är jäkligt underhållande!


 




 

Av Vivi - 7 september 2012 09:00

Jag äntligen fredag!

Idag vaknade man med halsont, lite småsnorig och träningsvärken Märta (varför brukan man säga Allan ? Varför inte Sture, Jens eller Märta?). Näsan och halsen blev väl bättre efter en varm dusch, men jag kände mig tillräckligt ynklig för att unna mig att köra inom Seven Eleven och köpa mig en Latte och en ngt gott till eftermiddagen ----->

 


I helgen ska vi iväg på fest hos en av makens bästa vänner, det blir 30års fest med TexMex-tema nere i skåneland, eftersom jag kör hem blir det nog inte en allt för sen kväll, men det blir nog väldigt trevligt ! 

Eftersom jag älskar temafester ska vi se om jag kan gräva från en singoalla topp eller poncho ur gaderoben, ngt åt det mexikanska hållet borde jag nog hitta.


På bloggen trillar lite inlägg in som vanligt, bland annat lite musik och en utmaning !

Har ni några roliga planer till helgen ??


 




Av Vivi - 6 september 2012 15:00

Det blev träning igår ändå och jag tränade mycket hårdare än vad jag hade tänkt mig, jag blir lika förvånad varje gång jag inser att jag faktiskt tycker det är roligt!

Känslan av att ha träningsvärk är rätt härlig och att få känna att man gjort något bra för sin kropp, känslan av att vara trött på ett bra sätt är den enda belöning jag behöver....



"Screw it!" (som di säje dä borta i statena(smålänska)).


Nej...

Jag är nog sådan att när jag varit duktig vill jag ha en belöning och då räcker det inte med en bra känsla inte, nej gärna gärna choklad, presenter eller något annat gott/kul !

Igår började jag både att träna och att plugga, så det blev pizza & cola till middag !   

(Okej, man bör inte äta FÖR mycket onyttigt för många dagar i rad, det mår inte kroppen bra av, men de flesta av oss mår nog bra av att äta det ibland.)

Brownies, bra exempel på belöning... eller bara för att det är gott !!


Brukar ni belöna er själva med mat, godis eller presenter ? 


 

Av Vivi - 6 september 2012 10:17

Okej förlåt... men är det bara jag som tycker att de är på väg att kyssa varandra

och att Omaba ser väldigt mycket mer sugen ut än Cliton ?

  

bildkälla: msn.com

Expresidenten hyllar Obama - MSN Video


 

Av Vivi - 6 september 2012 08:30

Dagens bästa:

Det är sol ute  

 

Dagens inlägg:

Lite Vivi-humor igen, hur många tjänstemän krävs för att sätta in ett lysrör....


Dagens konstaterande:

Jag var mycket roligare förr....


Dagens snygging:

Jag tycker denna klänningen var lite läcker, bara 199kr idag på Bubbleroom

Dramaqueen Dress


Dagens nyhet:

Tjejen bakom bloggen call-me-cupcake som gett ut den smaskiga boken Lomelinos tårtor ska komma ut med en ny bok *yey* !!! Den kommer passa bra på min hylla....

    


Dagens stripp:

 

Av Vivi - 5 september 2012 14:30

Snubblade över denna låten idag , så fin !

Jag älskar texten   

Av Vivi - 5 september 2012 08:30

En kopp te, kolla mail, kolla blogg, så startar nästan alla mina jobbdagar.

Idag är tanken att jobbdagen ska sluta med träning, är lite tveksam dock ...

Har haft lite ont i både mage och rygg, samtidigt kan jag ju anpassa träningen efter hur jag mår kanske... tror det hade varit bra för mig att komma igång och inte skjuta på det allt för mycket.

Arbetsplatsen jag är på gör något otroligt bra, de har cirkelträningen efter jobbet varje onsdag nu under hösten. När man kan gå direkt från jobbet in i träningsalen (arbetsplatsen har en egen motionssal) så är det svårt att hitta en ursäkt att inte träna, riktigt kul att träna med arbetskamraterna också.


Igår tog jag en fika med fina fröken M, det var länge sedan vi träffades så det var roligt att få sitta och prata av sig lite. Annars har det inte hänt så mycket i veckan...

Tanken är att jag skulle börja distansutbildningen i arbetsrätt denna veckan, men jag har itne fått alla böcker ännu. Jag ahr försökt få kontakt med kursansvarig, men utan resultat, vi får väl se hur det går.

Har inte riktigt orken eller energin för krångel, i värsta fall får jag strunta i det och läsa nästa termin.


 


Hoppas ni får en fin onsdag kära läsare !


 


Av Vivi - 4 september 2012 13:00


Nu är ju sommaren tyvärr över för i år, jo det är bara att erkänna... september är en höstmånad.

Men det finns bra saker med hösten också, som att det kommer in mycket nytt och fint i butikerna.

Det är ju lätt att bara kolla in de mysiga koftorna, men jag fastnar ju alltid för klänningarna,

jag älskar verkligen klänningar!!

Många tycker klänning hör sommaren till, men jag tycker man kan ha klänning året om.

Det finns en massa fint både till fest och vardag som passar bra till denna delen av året.

Nu till hösten brukar det ju ibland hållas cocktailpartyn, halloweenfester, jobbfester osv. 

och då passar det ju hur bra som helst med en riktigt snygg coctailklänning!


Här har ni några av mina favoriter från Bubbleroom, både snygga & prisvärda.


549kr från Sisterspoint

Ebby


499kr från Dry Lake

Cathy Dress


449kr från Dry Lake

Sia Dress


599kr från Vero Moda, finns även i svart.

New Stella Dress


Dessa klänningarna är ju dessutom väldigt tidlösa och kan användas både länge och vid många tillfällen!

Jag tror min favorit är den nedersta i svart då jag gillar klänningar som är lite längre.

Har ni någon favorit och när skulle ni i så fall bära den ?


 



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards