MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2012

Av Vivi - 23 november 2012 09:30

De flesta av oss samlar på någonting.

En del samlar på saker som frimärken, igelkottar (känns igen Johanna    ) eller kapsyler, då brukar man kanske räknas till gruppen samlare. Men sedan kan man ju också samla på andra saker....

Själv måste jag erkänna att jag nog har alldeles för många skor, för mycket smycken & för många bikinis, vet inte riktigt om man räknas som samlare då eller bara oekonomisk.   

Skor & smycken är kanske vanligt, men bikini-suget vet jag inte riktigt vart det kommer ifrån. Det är helt enkelt lite som när jag ser ett par snygga billiga pumps, jag får ett ha-begär. Det finns ju dessutom så mycket snyggt att välja på i så många olika modeller och eter ett par år har jag lärt mig vad som passar mig bättre och sämre. 



Jag brukar köpa mina badkläder online, helt enkelt eftersom de oftast har bäst utbud och bäst priser.

Något som jag däremot tycker är otroligt trist är att varenda bikini visas upp av den ena smala modellen efter den andra, gärna med någon form av inlägg i brösten också. Det finns verkligen ingen variation, tillochmed när de ska visa stora storlekar har de smala modeller, WTF (rent ut sagt) !!!

Nej, detta är ingen nyhet, men jag blir otroligt trött på både nätbutiker & klädkedjor ändå. De visar upp ett så snedvridet redigerat ideal!

Varför inte visa hur vanliga kvinnor ser ut! Korta, långa, runda, smala, vältränade och otränade, gamla och unga ! Det kedjan/butiken hade jag stöttat !!!


Bikini-foton fr. 2005-2012, de två i mitten är faktiskt tagna på två olika ställen,

de första i Mexico och det andra utanför turkiet.


             

Av Vivi - 22 november 2012 14:00


Nu när jag ar skorna är det ju bara klänningen kvar...

Dessa är kandidaterna, vilken röstar ni på ?

Eller har ni något annat förslag ?


1)   449kr - Ax Paris på Nelly


2)     449kr - Ax Paris -Nelly


3)     349kr - Ax Paris - Nelly


4)    499kr - Chi Chi - Bubbleroom

Back-drop-dress

Av Vivi - 22 november 2012 11:15

Nyår , julfest & övriga framtida kalas är räddade....


Jag hoppas resan går bra och jag hoppas ni kommer passa in (på).

När man hittar ett par som kostat nästan 1400kr i ens storlek

och man med rabatter och grejjer bara betalar 350kr,

så kan man bara säga en sak .....


Välkomna hem älsklingar !!

ESLA - Pumps - Silver

Av Vivi - 22 november 2012 09:00

Dagens plan:

Någon form av träning var planen, men efter ha sovit riktigt dåligt och haft lite små ont i kroppen hela veckan så vet i tusan. Får se om jag håller min sjuka make make sällskap ikväll.


Dagens tips:

Inne hos fina Johanna kan man just nu vinna presentkort på en fotobok, tävla här !


Dagens roligaste:

Jag måste erkänna... jag har fastnat !

Det finns två spel jag älskar på min nya telefon, Wordfued (jag heter MrsVivi) och "Where´s my water"

Den sistnämda får man ett par banor gratis på, men jag kunde inte låta bli att köpa det, 7kr var det värt !!


Dagens foto:

Denna choklad/nöt/nougat-tårta bakade jag förra vecka, receptet är ganska komplicerat , om jag orkar och hinner lovar jag att lägga upp det !

 


Dagens stripp:

Appropå choklad....

 


Av Vivi - 21 november 2012 13:45

Det börjar faktiskt bli högtid att kolla på julklappar, själv har jag redan köpt ett par stycken.

Att springa runt och leta sista dagarna innan jul är inte alls mig grej.

Här får ni några tips på prisvärda julklappar, fler tips kommer att komma innan jul !!


En mjölkskummare från Duka, har en liknande själv och älskar den !

179kr på Spisabutiken

CAFE MJÖLKSKUMMARE 450ML


En Mandolin som gör det lätt att göra gratänger m.m 99kr på Spisa butiken

Nordiq V-mandolin


En mjuk & mysig pläd, finns på Rusta för 129kr

Teddypläd


Digital fotoram, 99kr på Coolstuff (finns också på Claes Ohlsons och liknande)


Vin-, Öl- eller Whiskey bok, provsmaka och fyll i vad du tycker.

Boken är ganska liten så den ryms i en handväska , praktiskt !!  79kr /st på Bluebox


 



Av Vivi - 21 november 2012 08:45

Igår var en bra dag....

Jag fick två paket hem. Det ena innehöll knivarna (snabbt jobbat Vikingsun), de är redan testade och de är verkligen grymt bra. Skar tomater med dem och det var som att skära i smör, *yey* !!!

Det andra paketet var från finaste Linda. Vi har sagt att vi ska byta pocketböcker med varandra, lite som i min bokbytarklubb, men hon hade inte bara skickat en pocket utan även två små presenter. Tack finaste Linda !!!

  

Jag lovade ju er lite foton från bebismyset i lördags. Hans mamma sa att det var okej om jag lade ut dem på bloggen, själv tycker jag det är viktigt att dubbelkolla sådant och inte bara lägga ut foton utan att fråga.


Man kan ju inte låta bli att ge bort fina paket.... han fick en liten handsydd dress vi köpt på Mauritius

och pyjamas (stlk 50) & sockar från Gekås, hon hade nästan inget i stlk 50 så det kom till användning. 

   


En liten liten hand....

 


...och små små fossingar

 


Jag hoppas jag har turen att få en egen sådan här sötnos en dag ...

 


 




Av Vivi - 20 november 2012 13:00

Jag dricker inte speciellt mycket kaffe egentligen.

Det blir en kopp på jobbet efter lunch med mycket mjölk i (mjölk med kaffe) och ibland en latte när jag är på stan, när jag har gäster hemma eller när jag ska lyxa till det på väg till jobbet.

Hade jag haft tillgång till en riktigt bra kaffemaskin hade jag nog druckit mer kaffe, men kostar ju en del.

Nu blir det oftast bara den där lunchkoppen för att hålla mig vaken på jobbet...   


Jag är nämligen lite utav en kaffesnobb. Inte på det sättet att jag känner skillnad på kaffebönor och grejjer, men jag lärde mig dricka kaffe när jag jobbade på Espresso house och har därför vant mig vid hur en riktigt god kaffe latte ska smaka. Dessutom.... en latte idag kostar ju en nätt summa, så då vill jag ha valuta för pengarna.

En bra latte för mig är: en stark espresso nedhälld i krämigt mjölkskum, gärna sojamjölk! Luftskum som inte är krämigt utan bara "skummigt" går bort.


Hur dricker ni ert kaffe helst och hur ofta?

 


Tillsist tänkte jag tipsa er om några av mina favorit kaffeställen:


-Killeröds Café utanför Båstad - Gott kaffe, fantastiska bakverk, vidunderlig utsikt!

-Café Utsikten utanför Båstad - Goda mackor, himmelsk utsikt & man får en egen korg med kaffetermos!

Espresso house lite överallt - De gör (enligt mig) den godaste Latten!

Chokladkoppen i gamla stan - lite trångt, men mysigt, de gör en helt himmelsk god varm choklad.

Skånska hembageriet i Halmstad- En otroligt charmigt cafe med jättegoda bakverk och gott kaffe. 


 







Av Vivi - 20 november 2012 09:00

DAGENS BÄSTA :

Ni anar itne vilken segerdans jag gjorde när jag läste detta på JoHaNNas blogg!!

Yey !!! Blev så himla lycklig, precis vad jag behövde där hemma !!!!  Tack JoHaNNa, tack Vikingsun!!


Dagens info:

Beslut taget... spännande saker på gång.... typ.


Dagens inlägg:

Ibland blir jag lite inspirerad av mina gamla inlägg faktiskt, som det jag skrev för ca två år sedan "Blev du mobbad? Kom över det!"  Ett litet inlägg om att inte låta det förflutna styra över nutiden.



Dagens stripp:

 


Dagens foto:

Juli 2010   

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards