MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2012

Av Vivi - 1 november 2012 12:45

Det kanske är lite tidigt än, men ändå har jag börjat att  tänka på hur man ska göra med julkorten i år.

Jag brukar vilja köpa hem papper och annat i god tid innan jag faktiskt ska sätta mig ned och göra dem, på så sätt kan jag sätta mig så fort jag blir inspirerad eller sugen.

Jag älskar att pyssla & göra mina egna jukort, det är rogivande, men hur jag än gör hinner jag faktiskt aldrig göra egna julkort till alla jag vill skicka till. Det finns en gräns för hur mycket jag faktiskt hinner (även orkar om jag ska vara ärlig). Samtidigt tycker jag det kan vara lite trist att skicka ut helt vanliga vykort med julmotiv, det blir så fruktansvärt opersonligt tycker jag.


I år funderar jag på en annan lösning, man kan ju göra personliga julkort med sina egna foton!

Många skickar ju ut ett familjefoto, det är ju ganska vanligt, men du kan ju faktiskt göra så mycket mer.

Varför inte skicka ut ett vykort med ett foto på lussebullar, pepparkakor eller ngt annat juligt bakverk och skriv ned receptet på framsidan tillsammans med ett: GOD jul och GOTT nytt år



        


Eller så kan man göra som jag, vara en stygg matte och tvinga på sina husdjur tomteluvor   

Låta dem lida lite för konstens skull för visst blir de söta julkort !


Have a purrrrfect holiday ....

 

    ...död år tomtemössan...   


Hur hade du gjort dina personliga julkort ?


 

Av Vivi - 1 november 2012 09:00

Dagens tävling:

Du kan vinna presentkort på ett smycke hos fina Linda eller så kan du ju tävla här hos mig, länk till höger ------->


Dagens plan:

Då det inte blev ngn träning igår så ska jag försöka ta mig upp på crosstrainern där hemma idag.


Dagens tack:

Ett stort tack till alla mina fina läsare, i oktober slog jag besöksrekord *yey*

Senaste veckorna har jag faktiskt haft mer läsare än vanligt, vilket känns otroligt roligt. Ni får gärna skriva en rad eller två om ni har frågor eller synpunkter, tack för att ni gör det lite extra roligt att blogga !!!


Dagens bästa:

Röd dag på lördag = kort jobbdag i morgon *yey*


Dagens tillbakablick

Det är skillnad på ursäkt och förklaring


Dagens vill ha:

Jag vill ha mycket, men idag släppt biljetterna till Depeche spelning i Köpenhamn i Juni, jag är så sugen...

 


Dagens stripp:

 

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards