MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2012

Av Vivi - 10 december 2012 13:45



Edgar Allan Poe är en författare som blivit känd för sina bloddrypande noveller.


Dessa noveller blir en mördares inspiration och Edgar blir indragen i en hetsig jakt


efter en mördare som alltid verkar ligga ett steg före.





Spänning, mystik och snygg filmatisering, det är vad man får om man ser The Raven.

Jag kan verkligen rekommendera denna thriller, den får fyra tassar av fem !



 







Av Vivi - 10 december 2012 10:00

Morgon alla fina !

Tusen tack för alla fina kommentarer jag fått i helgen, jag ska ta tag i det nu med en gång... så fort jag skrivit färdigt detta inlägget förstås.

Har sovit någorlunda inatt, har huvudvärk och mår lite illa, men är iaf fungerande, så idag är man tillbaka på jobbet igen, det känns helt okej. Det kommer bli en spännande vecka, det är lite denna veckan som avgör hur 2013 kommer se ut för mig.


I eftermiddag ska jag dessutom träffa en journalist & en fotograf angående ett "projekt" jag håller på att gå med i, lovar berätta mer om det en annan dag.   

Detta gjorde ju att jag idag ändå försök anstränga mig lite extra med att måla över ringar under ögonen, se till att håret i står åt alla håll och sådana saker, lite fåfäng kan man få vara.  


Jag hade iaf fint sällskap när jag var hemma förra veckan...

 


Angelique var sååå nyfiken på det vita, men när hon väl kom ut var det inte alls lika kul längre...

 


 


 

Av Vivi - 9 december 2012 12:00

Idag är jag uväg med min syster och pysslar ihop julkort,

det är otroligt mysigt att sitta ett helt gäng och pyssla tillsammans!!

Här är några exempel från förra året !

   

Av Vivi - 8 december 2012 12:00


Jag älskar denna.....

Av Vivi - 8 december 2012 09:15

Tack till alla mina underbara bloggisar för alla fantastiska kommentarer jag får, ni kan inte bär mina problem, men gör det faktiskt mycket lättare. Det är skönt att veta att folk förstår och lyssnar.

Ett ännu större tack till min familj och mina vänner, vet inte vad jag hade gjort utan er.

Störst tack till min make som har haft sådant stort tålamod med denna fru som inte varit riktigt sig själv.


Jag hoppas att jag är på väg tillbaka nu, jag börjar känna mig starkare och jag har ett projekt på gång som kan få mig att fokusera på annat.

Nu ska jag ta mig över det sista guppet, få besked och sedan ta i ordentligt !


 

Av Vivi - 7 december 2012 11:45


Tävlar i JoHaNNas julkalender om ett presentkort hos Wallstyle

Jag hade gärna haft en världskarta på väggen

där vi hade prickat ut de platser vi har besökt occh vill besöka !


JOHANNAS JULKALENDER - LUCKA 7 Publicerat: 2012-12-07 kl. 00:01:00 Sparat i: JULKALENDER 2012 .




Av Vivi - 7 december 2012 09:00


Jag älskar att slå in fina paket!!!

Jag är långt ifrån ett proffs, men det är så roligt att ge bort ngt som är fint inslaget.

Jag brukar passa på att spara fina band man får tag på & jag handlar mycket när det är rea. Lådor som man får på posten är också bra att spara. En snygg låda ger ofta ett snyggt paket. Mina presentpapper köper jag oftast på Lagerhaus, inte alltid den bästa kvalisorten , men de har mycket att välja på och bra pris.

Något jag alltid ser till att ha hemma är cellofan & presentpåsar,

man kommer långt med lite färgat cellofan och en fin påse !


 


 


 


    


 

Av Vivi - 6 december 2012 18:52

Godkväll!

Blir nog hemma veckan ut känner jag för att försöka lyckas hitta lite balans och kunna sov aigen. Det går redan bättre som tur är, tyvärr har jag idag förrutom huvudvärken haft mensvärk som tusan, men på sätt och vis är det lika bra att ta allt på en gång.   

Att ligga nedkrupen i soffan med te & choklad är precis vad doktorn ordinerar, får se om jag mår lite bättre i morgon och kanske tar en liten promenad eller bakar ngt.

Ledsen om jag är lite dålig på att svara på era kommentarer just nu, men jag är snart på benen igen hoppas jag !

Till dess... lite underhållning




Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards