MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2012

Av Vivi - 17 december 2012 13:30


Vi såg The Hobbit på bio i fredags, inte 3D utan den "vanliga".

Personligen har jag lite svårt för 3D då jag tycker det på ngt sätt tar fokus bort från handlingen. Jag hade sett fram emot att se The Hobbit, men hade ändå inte jätte stora förväntningar. Jag måste säga att den var riktigt riktigt bra !!

Den är ju filmad i samma anda som Sagan om ringerna och vet ni ...

Den var nästan lika bra !!!

Tycker absolut detta är en film som bör ses,

speciellt om man gillade Sagan om ringen triologin!



Fem tassar av fem !

 


Av Vivi - 17 december 2012 10:00

Fredagen var en underbar start på en underbart helg, The Hobbit var riktigt bra, men mer om den senare idag !


På lördagen åkte vi ned till Båstad & Hotell Skansen, det var ett par år sedan vi var där sist, men det var lika trevligt som jag mindes det. Maten & servicen på restaurang Sand var underbar som vanligt, det är faktistk en av de bästa restauranger jag ätit på.

På eftermiddagen serverades Afternoon tea vid SPA avdelningen, de serverades himmelska scones, macaroons och annat gott. Efter att ha "smakat" på allt gott, så rullade vi bort till det "nya" kallbadhuset.

Kallbadhuset har ett sällskapsrum, omklädningsrum med bastu (ingen gemensam bastu för kilalr & tjejer dock) och sedan en varm utomhuspool... ja och så havet förstås.... Tre grader varm i havet och jag badade !!!

Japps, för första gången i mitt liv badade jag i havet i december, kan tala om att det gick fort ned för trappan och ännu fortare upp till den varma poolen.   


 


Efter en stund i kallbadhuset, så gick vi upp till hotellets SPA avdelning, värmde oss i ångbastun och badade i poolerna, sedan var vi ganska möra, så vi gick upp och tog det lugnt en stund innan kvällens middag.

Middagen var helt fantastisk, vinet gott och kvällens drink ännu godare.

Det blev en jättemysig kväll och dagen efter blev det ett rejäl frukost och sedan en väldigt välbehövlig ansiktsbehandling.

Jag kan verkligen rekomendera Hotell Skansen, både lokaler, service och mat är i toppklass!

Det enda lilla klagomål jag har är att utomhuspoolen på kallbadhuset var lite liten (8-10 personer max) och att plättarna på frukosten var lite stela och tråkiga.

 

Jag har haft en så otroligt lyxig helg och det är svårt att inte svämma över av kärlek till min underbare make som är så otroligt omtäksam. Jag älskar att mysa med dig älskling !!


Lite mörkt, men här sitter jag och sippar på min julcoktail *mums* 


Komemr ni ihåg dessa, undrar vad som händer om jag slår ihop klackarna tre gånger ...

   


 


Av Vivi - 16 december 2012 11:45




Visst vill man oftast visa sig från sin bästa sida och även sin snyggaste.

De foton man lägger ut på sig själv är ju foton man själv är nöjd med.

Jag kan däremot känna att om man alltid visar bra kort på sig själv där man står i en bra pose´ 

och försöker dölja alla "skavanker" som dubbelhakor och annat,

så ger man ju faktiskt inte en helt rättvis bild av sig själv.  

Jag tror det finns många därute som inte bara jämför sig med reklambilder

utan faktiskt även med foton i bloggar, på FB och andra sociala medier.


Ett fotografi är just bara ett fotografi,

man kan göra som otroligt mycket förändringar med vinklar, skuggor och annat.


Så ....

Här har ni lite foton på denna bloggerskan i alla möjliga vinklar !!

Jag vågar visa alla mina sidor, vågar du ?


"Snygg" foton:

      

      


Och här är lite foton på hur jag kan se ut från "fel vinkel" , osminkad m.m


Osminkad


Okej , det syns inte jättetyligt, men här ser man en putande mage med veck !

 


Hejja veck, de har jag fler av , se vecket på ryggen under armen
 

En riktig "bullmamma"
 

Tillochmed Angelique ställer upp och visar en "fulpose´ "


 

Jag hade tänkt ta lite kort på finnar, celluliter, hår och annat som tydligen ska vara tabu, men jag hann inte riktigt, men lita på att de finns där! 

Glöm inte bort att ett fotografi egentligen inte visar vem du är, 
utan bara en sida av dig själv 
  

 

Av Vivi - 16 december 2012 11:18

Det är tre grader KALLT i vattnet och jag har badat! Det var ruskigt skönt att hoppa ned i den varma utomhuspoolen efteråt!

Av Vivi - 15 december 2012 09:15


Fina bloggerskan Mia känner några av er redan

och att hon är omtänksam, rolig och alldeles underbar vet ni säkert också,

men visste ni att hon har fräschat upp sin webshop?

Hon säljer t.ex de söta små Bukowski nallarna!

Här är mina julklappstips från Mias shop:


Snuttefiltar till en liten Nisse/Nissa - 99kr

Viggo & Maria

En söt sminkväska 99kr

Sminkväska

Lyxig hudvård för både två benta och fyrbenta om man har problem med torr hud 119kr

Sheasmörsalva

 

Av Vivi - 14 december 2012 15:15


Ett julminne från förr, ifrån mitt älskade Öland !


 


Snön knarrar lätt under gummistövlarna när jag går mot stallet. Jag går försiktigt så att jag inte ska halka och spilla ut vattnet jag har i de tunga spannarna.  

När jag öppnar den tunga porten möts jag av ett mjukt gnäggande, det luktar hö och det luktar häst, en av de bästa dofterna i världen!

Jag kollar till det lilla grötfatet vi har ställt ut till gårdstomten, skeden saknas och visst har någon ätit av gröten! Jag vet nog egentligen att det är någon av katterna som varit framme, men ändå är det en liten del som hoppas och tror att tomten varit framme.

Vår stora nordsvensk buffar mjuk på mig när jag kommer in i hennes box med nytt vatten och jag dröjer kvar en stund.

Snart ska jag in till värmen, till min älskade familj. Vi ska äta en god frukost tillsammans och jag ska få öppna dagens första paket. Vi ska sedan stuva in oss i bilen med alla paket & sängkläder för att köra den långa vägen till mormor & morfar, jag och min syster kommer räkna granar på vägen dit för att se vem som får flest.


Det är julafton idag och trots att jag ser fram emot all god mat, alla presenter och all härlig tid med familj och släkt så är denna stunden den bästa på dagen. Stunden då jag står lutad mot en stor varm hästkropp, virar in mina frusna fngrar i manen och lyssnar på deras långsamma tuggande.


God jul kära vänner !



Compricer tävling Teckna rätt villaförsäkring idag om du inte redan har gjort det! Compricer jämför alltid bland de bästa försäkringarna som finns där ute. Ta hand om dig, din villa och försäkring!


Av Vivi - 14 december 2012 13:00


Nu när vi närmar oss jul är det många som trillar in här via olika google-sökningar.

Välkommna ni som hittat hit via:


-"Too funny"

-"bästa depeche konserten"

-"jobba på Espresso house"

-"simma med delfiner"


Spännande de som hittade mig via:

"hjälp  bra sexlitteratur"

"ischiasnerv"

"Markus Schenkenberg"

"vuxenkris"


Till den som hittade hit via:

"Vad betyder fitta"

har jag bara en fråga... hittade du vad du sökte efter ?

   





Även om jag skrivit liknande inlägg förrut,

så vill jag ändå tacka Sara för inspirationen !

Tack Sara !


(Hoppas detta dög som fredagkul ;) )

 







Av Vivi - 14 december 2012 08:21



Fredag, härligt härliga fredag!

Denna helgen kommer bli ovanligt underbar.

Idag har världens bästa make ordnat biljetter till The Hobbit  , en film jagverkligen sett fram emot länge att se.

I morgon  åker vi till Båstad vid lunch för att gå på en liten julmarknad och sedan checka in på hotell Skansen för ett dygn av lyx ! Jag kan inte beskriva med ord hur otroligt mysigt de ska bli, bara jag och världens bäste man !  

 


Förstår att det är svårt att ha en lika bra helg som jags ka ha, men jag hoppas ni har ngt mysigt planerat ni med ?!


 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards