MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 12 januari 2013

ABkontakt

Av Vivi - 12 januari 2013 11:30

Jag tänkte att jag kanske skulle berätta lite mer om organisationen som jag valt att engagera mig i detta året, ABkontakt. ABkontakt står egentligen för Anorexia/Bulemi-kontakt och vad gör beskrivs bäst på deras hemsida:


Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt är en idéell förening som finns från norra till södra Sverige på 19 orter. Vårt syfte och verksamhet bygger på att sprida information och genomföra aktiviteter för att:

- stödja personer med ätstörningar och deras anhöriga
- arbeta förebyggande inom området
- påverka för bättre vård


AB kontakt håller i  föreläsningar, ungdomsprojekt, anhörigstöd och mycket annat

och verksamheten har nästan bara frivilligarbetare/Volontärer.



AB kontakt finns till för att kunna stödja de som behöver hjälp, vi är inte en ersättare till vården, men vi kan ändå erbjuda viss hjälp. Vi har en chat man kan vända sig till och som medlem kan man få tillgång till självhjälpsgrupper och mentorer. Många tycker det är jobbigt att kontakta vården med en gång och då kan vi vara ett första steg.


-Att bli stödmedlen kostar 100kr

-Att bli medlem kostar 200kr (för en hel familj 300kr)

Som medlem får du våran medlemstidning Insikt och som medlen stödjer du inte bara verksamheten utan kan även ta del av den hjälp de kan erbjuda i forma av mentorer, föreläsningar m.m


Jag är otroligt stolt över att få vara en del av denna verksamheten 

Jag är deras lokala kontaktperson och i nuläget innebär det nog egentligen inte så jätte mycket, just nu har jag ju lite begränsat med tid då jag precis fått nya arbetsuppgifter på jobbet och jobbar heltid, men jag har hand om en mail och gör mitt bästa för att knyta kontakter och samla på mig informaton. Jag hoppas ju våran lokala förening ska växa och att fler vill engagera sig.

Jag har en del ideér och planer som jag sakta men säkert ska ta tag i !


Du kan läsa mer om vad ABkontakt gör, vad du kan hjälpa till med

och vad du kan få hjälp med på deras hemsida (se länkarna ovan).

Jag har också en länk till deras hemsida som ligger bland mina länkar till höger!



                                                  

                    SMS:a
din gåva!

sms-modul  

 
 
finafrun

finafrun

12 januari 2013 13:13

BRA Vivi!!!

http://finafrun.se

 
Tess

Tess

12 januari 2013 21:24

Tycker det är fantastiskt!! <3

http://motherwomanwife.blogg.se

 
chris

chris

13 januari 2013 02:40

så himla viktigt och bra gjort av dig!

http://chriisss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards