MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2013

Av Vivi - 15 januari 2013 09:00


JANUARI 2009

     


JANUARI 2010

           

       


JANUARI 2011

       

     

Av Vivi - 14 januari 2013 20:06

Nytränad efter årets första riktiga träningspass, handlat,lagat mat och duschat!

Nu sitter man lagom mör snart i soffan och slappar framför TV

eller så slänger jag & maken i en film!


Denna veckan är det ganska fullt upp, det blir ett samtal i morgon som rör ABkontakt, sedan blir det träning, fikor och jobbmöten.

Jag ska försöka titta in här så mycket jag kan och hinner, men just denna veckan blir dte nog lite sporadiskt.


Massa kramar alla fina !


 

Av Vivi - 14 januari 2013 09:00



Det är flera år sedan det stora kriget gjorde det omöjligt att leva på jordytan och de få människor som överlevt lever i Moskvas tunnelbanesystem.

I denna boken får vi följa två ensamma människor vars vägar har korsats. Den naiva Sajsa och kallblodiga Hunter.

Sajsa vet att hon har träffat Hunter av en anledning, att det är meningen att de tillsammans ska förhindra en katastrof, frågan är bara om hon kommer lyckas få Hunter att förstå... 

 

Metro 2034 är fortsättning på boken Metro 2033.

Trots att det är en fortsättning är det inga problem att läsa denna boken även om man inte läst första delen. Däremot tycker jag att Metro 2033 var mycket bättre än denna uppföljare.


Metro 2034 får tre tassar av fem !


 


Av Vivi - 13 januari 2013 15:00


Det första kvartalet på året brukar vara ganska segt ärligt talat.

Det är grått, regnigt,kallt och energin brukar verkligen vara som lägst,

jag längtar mest till solen dessa månader.

Man får helt enkelt se till ha lite att se fram emot denna perioden,

själv ser jag framemot ....


Januari:

-Att komma igång med träning igen och komma in i mitt nya jobb, förhoppningvis få lite mer energi.

-Att få ha det mysigt med mamma & syster på Gekås. De hade ett erbjudande där man kunde boka en stuga väldigt billigt så det har jag gjort. Det kommer bli mycker mys, prat och så lite shopping förstås !


Februari:

-Få hälsa på fina Zandra *yey* ! Första helgen i feb. har jag bokat tåget upp till henne och det ska bli jättemysigt !!

-Min födelsedag

-Semlor !!


Mars:

- Förhoppningsvis en resa upp till Stockholm. Ska kanske till ABkontakts vårmöte och passar nog på att försöka kombinera nytta med nöje då jag absolut vill träffa min lillasyster där uppe !

-Påsk


Vad ser ni fram emot ?

 


 




Av Vivi - 12 januari 2013 20:58

Efter en härlig dag på nyårskonsert med svärmor och maken sitter jag uppsminkad i min morgonrock med ett glas vin & choklad, ska strax se Dumma mej, mycket bra lördag!!! Foton nedan.... Före och efter konserten ;). Ha en fin lördagskväll alla fina!!

Av Vivi - 12 januari 2013 11:30

Jag tänkte att jag kanske skulle berätta lite mer om organisationen som jag valt att engagera mig i detta året, ABkontakt. ABkontakt står egentligen för Anorexia/Bulemi-kontakt och vad gör beskrivs bäst på deras hemsida:


Riksföreningen Anorexi/Bulimi-Kontakt är en idéell förening som finns från norra till södra Sverige på 19 orter. Vårt syfte och verksamhet bygger på att sprida information och genomföra aktiviteter för att:

- stödja personer med ätstörningar och deras anhöriga
- arbeta förebyggande inom området
- påverka för bättre vård


AB kontakt håller i  föreläsningar, ungdomsprojekt, anhörigstöd och mycket annat

och verksamheten har nästan bara frivilligarbetare/Volontärer.



AB kontakt finns till för att kunna stödja de som behöver hjälp, vi är inte en ersättare till vården, men vi kan ändå erbjuda viss hjälp. Vi har en chat man kan vända sig till och som medlem kan man få tillgång till självhjälpsgrupper och mentorer. Många tycker det är jobbigt att kontakta vården med en gång och då kan vi vara ett första steg.


-Att bli stödmedlen kostar 100kr

-Att bli medlem kostar 200kr (för en hel familj 300kr)

Som medlem får du våran medlemstidning Insikt och som medlen stödjer du inte bara verksamheten utan kan även ta del av den hjälp de kan erbjuda i forma av mentorer, föreläsningar m.m


Jag är otroligt stolt över att få vara en del av denna verksamheten 

Jag är deras lokala kontaktperson och i nuläget innebär det nog egentligen inte så jätte mycket, just nu har jag ju lite begränsat med tid då jag precis fått nya arbetsuppgifter på jobbet och jobbar heltid, men jag har hand om en mail och gör mitt bästa för att knyta kontakter och samla på mig informaton. Jag hoppas ju våran lokala förening ska växa och att fler vill engagera sig.

Jag har en del ideér och planer som jag sakta men säkert ska ta tag i !


Du kan läsa mer om vad ABkontakt gör, vad du kan hjälpa till med

och vad du kan få hjälp med på deras hemsida (se länkarna ovan).

Jag har också en länk till deras hemsida som ligger bland mina länkar till höger!



                                                  

                    SMS:a
din gåva!

sms-modul  

Av Vivi - 11 januari 2013 15:00

 Stewie & Brian !!

  

Älskar denna typ av humor

Av Vivi - 11 januari 2013 09:00

Vi firar inte direkt våra årsdagar,

vi är tillochmed dåliga på att fira vår bröllopsdag,

men lite lyx kan man unna sig. Så igår blev maten lite extra tjusig

och serverades faktiskt ihop med ett glas vin ....

 

Idag är det äntligen fredga och kvällen blir nog ganska lugn.

Det får bli en tur till Svärmor i morgon för att gå på en liten konsert faktiskt,

något vi fick av henna i julklapp, det ska bli riktigt trevligt !!

Hoppas ni får en underbar helg !!


 


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards