MissVivis synvinklar

Alla inlägg under april 2013

Av Vivi - 9 april 2013 19:03

Efter jobbet var jag vansinnigt sugen på glass och den enkla lösningen var ju McDonalds drive thru.

Sagt och gjort övertalade jag maken (han skulel faktiskt inte ha, bara jag som ville vara onyttig). När vi kom fram så nämnde maken att vi kanske lika gärna skulle fixa middagen där och jag var inte svårövertalad....

Först beställde vi maten och sedan en McFlurry... det vi faktiskt åkte dit för, då visar det sig att glassmaskinen är trasig.... oups! Det är ju inte direkt så att man ber dem avbeställa maten i det läget, så idag blev det lite spontanmiddag på McD, ett ställe vi väldigt sällan äter på annars !


På torsdag är jag ledig från jobbet, eller rättare sagt jaghar tagit mig ledigt då jag åker med katterna till Vetrinären och det kan nog ta ett par timmar. Önska oss lycka till !!


 

Av Vivi - 9 april 2013 12:30


 

Av Vivi - 8 april 2013 15:12

I söndag hade jag & maken som sagt planerat en mysig dag på SPA, det blev inte så...

Vi vaknade söndag morgon av att vår lilla Angelique hade ännu ett krampanfall. Precis som förra gången tuggande hon fragda och krampade , riktigt läskigt att se. När hon hade slutat gick hon runt och pep ynkligt i ngn timma, men sedan var hon i stort sett sig själv igen.

Ringde direkt till djursjukhuset i Helsingborg, men vi kom överrens om att jag skulle boka in tid hos min vanliga vetrinär, så nu ahr vi en tid på torsdag för undersökning. Då hon blir stressad av att åka bil känns det bättre att göra undersökning med vår vanliga veterinär, då behöver hon inte åka så långt.


 

Samtidigt som Angelique undersökt ska vi faktiskt även lämna in Athena, hennes päls tovar sig så hemskt och det bästa är faktiskt inte att klippa eller raka katten utan att reda ut tovorna och de är de duktiga på hos min vetrinär. Så vi kom inte iväg på vår SPA-dag, Athena får en SPA-dag istället.


Det känns hemskt att se henne sådan och jag hoppas verkligen det inte är ngt allt för allvarligt utan ngt vi kan behandla. Det är ju vår lilla älskling och det gör så ont i en när de blir dåliga.

Känner att det senaste tiden alltid, så fort jag börjar slappna av och börjar bli glad igen, så är det alltid ngt som händer. Men man har sådana perioder antar jag, håll alla tummar ni har för oss ! 


Finaste lillfisen....

 




Av Vivi - 8 april 2013 11:00


Cirkel var bra, men uppföljaren Eld var ännu bättre !!

Kanske är det för att man nu lärt känna huvudkaraktärerna, man har redan börjat älska dem och följa deras tankar och upplevelser med spänning elelr så är det kanske bara för att denna bok och tonåringar, skolvärlden och häxor är grymt välskriven och spännande !

Vad den än är så har jag fastnat i denna bokserie och längtar ihjäl mig tills den tredje delen kommer ut i höst.

Tusen tack till världens finaste lillasyster som lånade mig Cirkeln, jag är fast !!!

Jag kan bara säga som jag gjorde om Cirkeln.... LÄS DEN !!!

Om du inte läst ngn av böckerna börja med cirkeln, den är första delen i serien!


FEM TASSAR AV FEM FÖR DENNA BOKSERIE !!!

 

Av Vivi - 7 april 2013 11:00


 


Här har ni ytterligare en sektion i min filmhylla som jag "använder" mycket.

Jag kan se om Hayao Miyazakis filmer fler gånger och tröttnar aldrig.

Det är något med dessa japanska animerade sagor som trollbinder mig

och lite grann för mig tillbaka till barndomen då de bästa filmer jag visste var Sandybell,

Candy Candy och Silver Fang.

Mina tre absoluta favoriter är nog Spirited Away, Det levande slottet och Lånaren Arrietty.

Har ni sett några av dessa filmerna ?

Hanna ? Har vi samma smak här också ?    


 


Av Vivi - 6 april 2013 10:42

Det ser ut att bli ett spontanbesök med maken på VÄLA & IKEA idag.

Har kännt mig så grymt osocial senaste tiden , men nu börjar jag må bättre och vill hitta på saker!

Ska försöka bli lite bättre på att höra av mig till folk också, har en syssling jag borde hört av mig till för länge sedan *dåligt samvete*.

Ev. blir det en liten familjemiddag ikväll också och imorgon blir det ju SPA-dag !! Lyx lyx!!


Trots att jag varit så tråkig senaste tiden har jag en massa planer nu i april.

Nästa helg är det dop av sötaste lille W och helgen efter det blir det SPA igen men med syster & mamma. Det är julklappen från mamma & pappa som ska utnyttjas och vi ska upp till bohuslän och pröva Vanns Spa.

Ska bli riktigt riktigt mysigt !!!


Vad har ni för vårplaner? Visst är det så att helgerna blir uppbokade alldeles för fort ??


April 2012

 


Av Vivi - 5 april 2013 13:30


 


Av Vivi - 5 april 2013 10:45

DET ÄR FREDAG IDAG !!

Lite musik på det ....

  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards