MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Två veckor kvar ...5 % kvar....

Av Vivi - 19 september 2013 14:23


 


Nu har jag nästan varit mammaledig i en hel vecka, jag har haft en jättebra vecka!

Den började ju med finbesök av bästa Zandra, sedan mitt första Me & I - party med finaste syster, igår tog jag det lugnt heeeela långa dagen och idag har det varit barnmorskebesök & ikväll middag med jobbet.

 I morgon får jag både lunchbesök & sedan fika besök, lite full rulle och lugnt på en och samma gång.

Nästa vecka blir nog riktigt lugnt dock, då ska jag mysa här hemma och fixa lite små saker, det är planen iaf, men man vet ju aldrig när det planerna ändras.

  

Idag har 95% av graviditeten gått, men som min syster skrev kan det ju både vara 1% kvar och 10% ....

Känner att jag verkligen försöker njuta av denna tiden jag har kvar, jag har ju faktiskt ändå mått himla bra under min graviditet, men ganska lite krämpor förrutom illamåendet i början & svimmningsanfallen i mitten.

Visst är man svullen, tung och trött, men det hör liksom till och stör mig inte så mycket alls.

Känner att jag inte riktigt har kommit till det stadiet ännu då jag tröttnat på att vara gravid, nej pyret ligger ju faktiskt bra därinne... det är ...tryggt!

Jag kan inte påstå att jag känner att jag är helt redo för varken förlossning eller bäbis om jag ska vara helt ärlig, men samtidigt är det inget jag oroar mig jättemycket för heller. Visst tänker man en del på  förlossning och vill att allt ska gå bra och att inget ska hända vårt älskade lilla pyre, men eftersom jag faktiskt inte kan påverka det så försöker jag inte heller oroa mig så mycket.

Det händer när det händer och när vi har vår lilla bäbis i våra armar ska vi helt enkelt göra det bästa vi kan för att ta hand om denna lilla varelse och skänka all vår kärlek!


Hur tänkte ni andra mammor och blivande ?

Oroade ni er mycket ?


 





 
 
Patricia

Patricia

19 september 2013 15:47

Skönt att du har mått ganska så bra under din graviditet vännen:) Nu börjar jag bli väldigt nyfiken på vad det är för filur som finns där inne.

sv: Tack, kul ett du gillar det. Men ja, jag blir galen på att glitter ska vara så svårt att få bort. Liksom när man ska ta bort lacket så får man ju bort färgen, men glittret sitter kvar, det borde ju följa med det också. Japp vi får uppfinna ett bra glitterlack, eller komma på den bästa rengöringen haha.

Ja det finns egentligen hur mycket höstmys som helst man kan pyssla med. Bara att hitta på saker som får mig att må bra:)
kramar i massor

http://patriciac.blogg.se

 
Anna

Anna

20 september 2013 14:02

Vad FIN du är :-)
Graviditeten klär dig verkligen. Tänkt på det flera gånger när jag sett bilder på dig! Du riktigt strålar <3
Och det drar ihop sig :-)
Hur känns det då?
Nervöst, förväntansfullt, läskigt??? Eller allt på samma gång :-)
Åh vad avis jag ÄR!!! Det ni har framför er är så förbaskat häftigt!!! Det största man får uppleva <3

http://Livetmedskorpan.blogg.se

 
Hanna

Hanna

20 september 2013 14:50

Åhh! Vad spännande! Nu är du nästan vid mållinjen! Skönt att få passa på att ha lite ledigt nu i sluttampen också, så att du är helt redo när barnet kommer :)

Många kramar
Hanna (Jag har bytt bloggportal nu, ville ändra inriktning på bloggen och så kändes det bra att börja på en helt ny blogg)

http://tankarofhanna.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards