MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

Firade av ett fantastiskt 2013

Av Vivi - 1 januari 2014 13:37

2012 var ett hemsk år...

Det var fyllt av sjukdom, död, jobbproblem och ångest, förmodligen ett av de värsta åren i mitt liv. Kommer ihåg hur bra det kändes förra nyårsafton då jag vinkade hejdå till det året.


2013 har däremot varit nästan lika bra som 2012 var hemskt !

Visst... sjukdom och död har funnits detta år också, men jag har kunnat fokusera bort det. Jag har faktiskt fokuserat väldigt mycket mer på mig själv i år, tror rädslan av förlora denna graviditeten gjorde att jag tog bättre hand om mig själv. Jag hade en underbar graviditet & sedan blev jag mamma, den finaste titel jag kan tänka mig ! Förrutom den fick jag ju en tjänst som jag verkligen trivdes med, trivdes på jobbet för första gången på länge.

Så igår firade jag ett underbart 2013 och jag hoppas att 2014 blir minst lika bra !


Firade gjorde jag hemma med maken & svärmor, fast vi "bara" var hemma med familjen så innebär inte det att man inte kan festa till det. Vi klädde upp oss och lagade en trerättersmiddag. Det blev fördrink & även ett glas champange vid tolvslaget!


Vi var uppstylade...

     


....och vi åt gott !

Skagentoast /Per Mobergs recept), Ankbröstfilé med rotfruktsås
och vitchokladmousse med blåbär & rostade hasselnötter!

     


GOD FORTSÄTTNING ALLA FINA !!

 
 
Madde

Madde

1 januari 2014 15:44

God fortsättning!

http://madelein.se

 
Ida

Ida

1 januari 2014 18:25

Förstår att 2013 var ett lyckans år för er. Hoppas 2014 blir ännu bättre. Tror på detta år som ett fint år. Åh så fina ni är. Riktigt stilig kille där och vilken mamma han har sen. :D Gott Nytt År!

SV: Tack tack! Hoppas du inte missar den. Bara dagar kvar nästan på timmen. :p kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Johannas Retro

Johannas Retro

1 januari 2014 18:53

Jag kan inget annat än att önksa er ett bättre 2014 :) Fina bilder & söt den lille är! :)

Gott nytt år på er!
Kram

http://johannasretro.com

 
Susanne

Susanne

1 januari 2014 19:27

Jag är så glad att denna graviditeten var så bra. Nu lämnar vi det tråkiga bakom oss och blickar framåt. Även om det kan vara svårt. Jag får förhoppningsvis också ett jobb nu jag kommer trivas på. Det känns lovande :) Jag känner på mig att 2014 kommer bli ett bra år!

Hoppas Emil´s förkylning blivit bättre. Inte kul att bli snorig när man är så liten..

God Fortsättning..
Kramisar

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Jonnie

Jonnie

1 januari 2014 22:13

ja jag har kommit på att de e dax att börja röra på fläsket,
& tack desamma :)

http://www.Alwaysfabulous.se

 
Margita

Margita

1 januari 2014 22:28

Härligt att 2013 blev så mycket bättre!
Har du gjort frisyren själv och hårsmycket, finns det att köpa?
Det är roligt att man klä upp sig och äta gott även om det "bara" är familjen, vilket inte är så bara, det viktigaste man har jämte vännerna.

Tack snälla Vivi, det gör ont att Aksi flyttat, men jag försöker fokusera på det fina vi haft och att vara tacksam för att jag fick ha henne här en tid.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
En plats i solen

En plats i solen

1 januari 2014 23:05

Mums så gott! Vad fin du var. Och emil så söt i sin frack :)

önskar dig med ett helt fantastiskt 2014 kram

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

2 januari 2014 19:42

Så fin du är!!
Och jag är glad att ditt år varit så bra <3

http://jennyelin.bloggplatsen.se

Vivi

3 januari 2014 11:34

Tack Jenny ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards