MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2014

Av Vivi - 11 juli 2014 12:00


 


Lite biscotto eller choklatechipcookies någon ?

Recept på Biscotti här

Choklatechip här


Mer än så blir det inte idag för vi tar igen oss efter en mysig bröllopsdag på hotell UTAN lilleman (tack kärmor för barnpassningen) och är nu på väg till goda vänner !

Full rulle....

MEN.... har en massa att berätta om islandshästridning,
Emils första strandhäng m.m

Coming soon...


Av Vivi - 10 juli 2014 11:46


För fyra år sedan vid denna tiden höll jag på att göra mig ordning

vi skulle precis ta kort och sedan efter det åka till kyrkan.

För fyra år sedan lovade vi inför gud (eller vem som sitter på molnet där uppe)
och alla våra nära & kära att leva ihop i resten av våra liv !

Det var den bästa dagen i mitt liv.

Vet att många säger att barnets födsel är den bästa dagen, men ärligt talat...

ATT Emil föddes är det bästa som hänt i mitt liv,

men den dagen full med smärta och sovbrist vs skoj och kärlek HELA dagen ...njaaa


Grattis på bröllopsdagen älsklingen! 

Älskar dig precis så mycket du förtjänar, men mer än du någonsin kan förstå


2010-07-10

         

           


Av Vivi - 9 juli 2014 09:00


ÄLSKAR sådana här klipp !!

Av Vivi - 8 juli 2014 17:00

När du reser från söder till norr på E4:an passerar du ett av mina favoritställen, Gränna!

Detta är världens sötaste lilla stad med en massa gamla hus, cafeér , restauranger osv. Dessutom är ju hela staden full med små butiker som framföralls säljer godis (eftersom polkagrisar är det Gränna är känt för).

När du kommer in i Staden har du en väldigt brant parkering som är riktigt "spännande" att parkera på sommartid med massa turister, men precis vid den parkering ligger Fiket, fiken med stort F ...bokstavligen !De har en massa god hembakade kakor, jättegoda mackor, pajer m.m till lunch och allt serveras i en 50tals miljö.

Kan VERKLIGEN rekommendera detta ställe och om ni mot all förmodan inte ens varit i Gränna... ÅKT DIT !! Jag vill absolut ta en längre vistelse där när Emil är lite större.


 



Av Vivi - 7 juli 2014 19:00

Första besöket, men inte sista.

På fredagen kom vi fram till P & J och fick inspektera deras nya fina hus (jag är inte aaaalls avundsjuk) och på lördagen visade söta J upp staden medans killarna åkte till Vansbro (det gick bra för maken, han blev inte jättesjuk eller sjönk :P ).

Örebro är en jättemysig stad med mycket gamla butiker och biografer och helt fantastiska hus vid "ån". Pampigast är ju såklart slottet som ligger mitt i stan, det hade jag gärna kikat närmre på, men det får bli nästa gång. 


     


På kvällen åt vi gott, unnade oss god choklad, grillat, bubblade i deras jacuzzi och spelade spel, kan ju inte inte mycket bättre. Har verkligen varit en supertrevlig helg, det gick tillochmed förvånansvärt bra att resa så långt med lilleman, så nu vet vi det inför för Sthlms resan vi ska göra snart.


Suuupersöta & goda praliner hittade vi, älskade de formade som små cupcakes

   


Bilunderhållning....

 


Mer om själva resan, mutor och ett riktigt smultronställe får bli i ett annat inlägg

  



Av Vivi - 7 juli 2014 17:01


Idag är det faktiskt 5 år sedan vi var i New York

och 5 år sedan maken friade på Times Square!


             


Av Vivi - 6 juli 2014 21:53

Underbar helg, men är helt slut! Berättar om allt och svara på kommentarer i morgon.

Av Vivi - 6 juli 2014 19:00

Okej jag ska inte ha ett långt inlägg som luktar sponsring, utan hålla mig kort. För detta inlägget är inte det minsta sponsrat, däremot känner jag ägarinnan till butiken jag hänvisar till och det är en otroligt härlig tjej.


Jag tycker sex är viktigt.

Det är inte viktigt hur ofta, hur länge eller helt enkelt HUR, men det är viktigt att man har det. Det är något som ändå bygger upp den där intimiteten med din partner.

Jag har själv haft en del problem som jag varit öppen med i bloggen och då får man ibland hitta sina egna sätt att upprätthålla sexlivet och intimiteten, men nog om det nu!


De tre saker jag tycket man inte kan vara utan:


Knipkulor, något alla tjejer bör ha för att bibehålla musklaturen och förhindra inkontinens!

289kr Lustgården

Knipkulor


Ett bra glidmedel, detta är i 100% silicon och väldigt snällt för underlivet (köp inte vattenbaserat!!!),
håller dessutom HUR länge som helst !

119kr 30ml Lustgården

EROS Classic Silicone Glide 30 ml


En vibrator... jag lovar ... det piffar upp, våga !!!

149kr Lustgården

Tiny Bäst i test!!


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards