MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2014

Av Vivi - 5 juli 2014 17:27

Av Vivi - 5 juli 2014 13:00


Det är riktigt roligt att kolla i trafiken hur folk hittar hit, det kan vara allt möjligt det söker på .

Här har ni några av de populäraste inläggen just nu :


http://www.missvivis.se/2014/05/08/10693793-ta-hand-om-din-basta-van-det-ar-helt-okej/


http://missvivis.bloggagratis.se/2011/01/12/4345787-mexico-mina-tips-jamforelser/


http://missvivis.bloggagratis.se/2010/02/02/2488022-planering-av-en-fest-lite-tips/


http://missvivis.bloggagratis.se/2009/06/18/1772712-bal-pa-rosvin-midsommarbal/


Med andra ord, lite fest, lite resa och lite kroppsideal !

Tummen upp för det !


Andra hashtaggar som är poppis är

#Lindex #drinktips #mexico #turkiet #festtips #pepparkaksmuffins


Hashtaggar jag HOPPAS hittar hit

#recept #choklad #feminism #kroppsideal #krossaidealet #resor

#humor #forbarnmotcancer #barn #tips #bröllop #pyssel #natur #böcker #film


HAR NI NÅGRA HASHTAGGAR NI TYCKER BESKRIVER MIN BLOGG?


foto 2010

 





Av Vivi - 4 juli 2014 12:00

  Idag åker vi iväg uppåt landet och till ett kallt Vansbro, maken ska simma och jag kan ärligt säga att jag är liiite orolig. Han är redan förkyld och loppet har kortats ned för det är så kallt ....

Däremot är maken gammal simmare, så jag oroar mig inte för att han ska sjunka ..eller något :P bar aatt han ska bli mer sjuk.
Det ska däremot bli trevligt att träffa våra vänner där uppe och att se Örebro som jag aldrig varit i.


Igår hade jag, syster & Emil en dag på stan.

Det blev lite shopping (mest till Emil) hämtade ut grejjerna från tjejfesten och så var vi på ett klädbytarevent. Måste erkänna att klädutbytet inte gav så mycket, hittade ett linne som jag kan tänka mig använda här hemma , men inte mer, men kläderna man lämnar inte som inte bytts går till välgörenhet, så det känns okej ändå!

Fick världens finaste present från syster också ...började fasen gråta och det händer inte ofta. Fick en pepp-tavla med fina ord om mig själv och några kloka citat + ett foto på mig & min syster. Vad kan man säga annat än att det är kärlek det !!!

Foton på shoppingen till lilleman får jag via en annan dag... me några foton hinner vi med ...

Ungen med in på Lustgården.... vinner jag årets morse tror ni? Hahahaha

Ser ni minen på Emil... blicket på stripp-polen, hi hihihi

Kommer faktiskt tipsa om några produkter därifrån ... kommer i bloggen under helgen !


Eftersom mamma fick leksaker fick så klart Emil det med,
nya kompisen draken fyndade vi på Leklyckans rea!  


 


 




Av Vivi - 3 juli 2014 20:25


Jag tävlar hos Linda om denna fina ugglan från mysvrådesign!

Av Vivi - 3 juli 2014 10:00

Idag är jag och Emil iväg, en heldag på stan med syster står på schemat.

Det var en helt okej dag igår och en okej dag idag, det är dessutom maken sista arbetsdag på läääänge.Både han och jag längtar!

Syster och jag ska äta lite lunch och sedan gå bort till ett klädbytar event, har aldrig varit på ett sådant förrut , så det ska bli väldigt spännande! Får berätta mer om det snart...


Önskar dock att lillasyster kunde vara med, idag är det hennes födelsedag <3

Stor kram till dig, ringer ikväll !!


Nu kommer en period då jag kommer vara lite sämre på att svara på kommentarer m.m vi ska iväg i helgen ju och har en massa att fixa med städning och annat innan dess.

Ni hittar mig ju på instagram om ni saknar mig, annars ses vi på söndag !


Massa kramar !!!


 

Av Vivi - 2 juli 2014 13:00


Detta är ett så otroligt viktigt och fint klipp

Se det ! Sprid det !


Av Vivi - 2 juli 2014 10:57

Igår var en jobbig dag, jobbigaste dagen på flera år faktisk för jag hade en enorm ångest.

Kan inte riktigt förklara varför mer än att hormoner kan ha varit inblande, samt att lilleman är väldigt mammig och klängig just nu + att jag faktiskt inte haft särskilt mycket (typ ingen) ensamtid.

Detta ledde till ett enormt ångestanfall igår.


Inte så lätt att prata om alltid och det händer ju inte alla, men jag tror det är viktigt att prata om det så att de som upplever samma sak iaf slipper känna sig ensamma om det.

Men itne ens jag som brukar vara väldigt öppen tycker detta är lätt att prata om och erkänna.

Trots att jag avskyr bilden av den perfekta familjen, så skäms jag över att inte orka vara den glada hustrun till den trötta maken och den påhittiga mamman till den ostimulerade sonen, men den där skamkänslan ger ju inte så mycket rent praktiskt. Man får försöka prata och komma fram till lösningar istället.

För min del kan jag bara säga att det är tur att maken går hem på semster snart...

Kärleken till mitt barn finns där...alltid! Men orken börjar ta slut.


 

Av Vivi - 1 juli 2014 12:45


 


Jag älskar vårat lilla hus, det har en fin utsikt och är jättecharmigt, men det är just det... det är lite litet.

Det fungerar, men det är ärligt lite trångt med ett barn och två katter, man springer på varandra.

Jag hade helst velat ha två rum och ett badrum till (vi har just nu kök, vardagsrum, två sovrum & ett badrum), gärna två våningar. Vi kollar faktiskt lite på hus redan, men i nuläget då jag inte har jobb är ju det en omöjlighet.

Får jag jobb ... eller NÄR jag får jobb kan vi börja kolla lite mer på allvar, dock får jag ju erkänna att drömmen vore inte att köpa hus utan att bygga...


Problemet med att bygga är nog att kunna begränsa sig och bestämma sig, för det finns så många stilar som är fina. Några av de kriterier jag hade velat att vårt alldeles nya egna hus skulle haft är:
två våningar, fyra sovrum, två vardagsrum, två badrum och ett öppetkök med köksö.

Gärna öppenspis, golvvärme i badrum och köket, badkar är ett måste, en dröm vore en liten vedeldad spis....

Sedan ett garage, ett uterum och altandäck ...

Ingen dålig dröm det där. Det händer faktiskt att jag är inne på sidor som Rörvikshus kollar möjligheten att bygga, men det får väl bli om man vann de där miljonerna ....

Vad har ni får drömboende ???


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards