MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2014

Av Vivi - 3 november 2014 19:15

Ja även i detta hushållet har höstförkylningen letat sig in, vi är lite småkrassliga alla tre, men det är ändå en ganska lätt förkylning. Maken har iof har en släng av den så kallade "manliga förkylningen", men jag och lilleman verkar klarat oss från just den...

  

Veckan blir rätt lugn, lite mäklarbesök, babysim, fika hos mamma & pappa och en rekryteringsträff för ett jobb.

Håller tummarna för mig att jag går vidare och för att de väljer MIG denna gång.


Förresten.... har ni hört om det nya modet ??

Först "Duck-lips" och nu .... "Frog-cheeks".....





 


....eeeeeeeller kanske inte....

  

Kanske bara en uttråkad småbarnsmamma


#humor #barn #småbarnsförälder #vardag #mode



Av Vivi - 2 november 2014 21:14

I veckan kom något jag längtat efter ....


Jag har ju fyra vänninor som jag har hängt med sedan vi gick i samma klass i högstadiet, vi har alltså snart kännt varandra och umgåtts i 20 år (typ 18år i år) ! Mer om dem och hur jag lärde känna dem hittar ni här.

De betyder massor för mig, de är mina allra bästa vänner, mina extrasystrar.

När F doktorerade och berättade att hon hade fått jobb i USA så fick hon ett jättevackert smycket av oss med våra namn på och jag har länge velat ha ett likadant själv.

I veckan kom det....

Varje sida har ett namn, mina fyra extrasystrar   

   


Jag har som sagt velat ha ett sådant smycke länge och kollat runt på flera olika sidor, men valde tillslut gravyrbutiken.se. De hade bra priser och bra service, jag är SUPERNÖJD.

De har en lite olika namnsmycken att välja mellan, här hittar du flera varianter.


Förrutom staven är denna en favorit:

Namnsmycke Dogtag Aluminium Gravyr

Det är ju både farsdag & jul snart och jag tycker detta hade blivit en jättefin present. Jag vill själv ha ett till med makens & sonens namn på.
Jag hade turen att få ett lite bättre pris på mitt smycke och eftersom jag gillar att dela med mig, så får naturligtvis ni det också ....


Går ni in på gravyrbutiken.se , handlar och skriver in koden BLSA14 i kassan
får ni 15% rabatt på ordern!!!
Detta gäller HELA sortimentet !!! Bra va !!!??!!!


#namnsmycke #gravyrbutiken #smycke #silver #rabattkod #vänskap #present #jul #farsdag

Av Vivi - 2 november 2014 13:44


Jag har haft en så himla mysig helg!!

Vi har haft goda vänner på besök, de lämnade sig lille tjej hos barnvakt och Emil var hos farmor.

...så fyra trötta småbarnsföräldrar har ätit gott, druckit lite vin i mysbyxorna
och sedan gått och lagt sig innan klockan 12 och soooovit hela natten.

Speciellt för våra goda vänner var detta en lyx då deras lilla tjej vaknar mycket på nätterna.

Det var så himla mysigt att bara sitta och spela lite kort och prata,

hoppas vi får tillfälla att umgås snart igen!

  

   


Nu ska vi åka och hämta vår lille älskling och sedan blir det en lugn söndag här hemma.

Hoppas ni har haft en mysig helg

och JÄTTEkul att så många är med och tävlar om goodiebag:en -------->


Förresten... ett par sista halloween:iga foton bjuder jag på ....

Klicka på bilderna för att förstora dem.


       

 


Av Vivi - 1 november 2014 23:37

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards