MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Hade du varit snäll i år ??

Av Vivi - 28 december 2014 14:00

Fick du många paket ? Hade du varit snäll i år ??

Tror de flesta som tittar in här fick paket och hade varit snälla, men jag vet att inte alla som just nu sitter framför en dator är det.... det är inte alla som borde fått klappar under granen.


Jag har aldrig ... eller förlåt , NÄSTAN aldrig råkat ut för näthat och det är väl en av fördelarna att vara en "liten bloggare". Det är ju ändå så att ju fler läsare man har, dessuto fler personer finns det som kan störa sig på vad man skriver.

Mina bloggvänner Fnulan & Meekatt har ju båda råkat ut för elaka kommentarer och påhopp, bloggen vardagssäkerhet har skrivit ett bra inlägg om just fenomenet näthat. Det är ju skillnad på att kritisera det någon skriver & påhopp på personen som skrivet inlägget. Tyvärr verkar många därute inte förstå skillnaden, det tycker det är okej att skriva hemska saker om en person för att det inte håller med om något i texten.

Om du inte håller med om det personen skriver i sin blogg , så kan man ju konstruktivt tala om vad man själv tycker eller varför man inte håller med, det tycker jag är helt okej. Däremot behöver man ju inte skriva vad man själv tycker och lägga till saker som "du är ju dum i huvudet" eller använda en ton som tyder på det. Dessutom.... om du nu skriver något elakt på en blogg, våga stå för det och var inte anonym.


Tyvärr finns det en typ av människor som får något slags kick av att skriva elakheter, det finns också dem som skriver negativa saker till/om andra personer för att själv känna sig som bättre människor...

Har du själv någon erfarenhet av näthat?


Till er som skriver elakheter:

Det är fasen synd om er, har ni inget bättre för er?? Jag säger jag som min mamma "kan du inte säga ngt snällt, säg inget alls" !  


Karma is a bitch and she will bite you ...

 

 
 
Annie

Annie

28 december 2014 15:04

Håller heelt med dig vännen!
Har själv råkat ut för det nån/några ggr .. har verkligen ingen förståelse för sånt beteende :( Varför ens kommentera då ..

Får så mycket positiv respons så det överväger det andra<3

Bra inlägg!

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

28 december 2014 17:13

Råkar inte heller ut så mycket för det, en och annan kommentar trillar in :)

Man kan ju inte tycka lika, men när man hoppar på personer istället det är fel. Man får sära på sak och person, men rent för få kan det! :)

Nyår firar vi med mina föräldrar, så det blir ganska lugnt och mysigt! :) Hur skall ni fira? Kram

http://lifeofjohanna.se

 
Margita

Margita

28 december 2014 17:18

Näthat är verkligen så otäckt och tråkigt. Tyvärr tror jag att en del människor är helt enkelt ouppfostrade....de tror det är ok att uttrycka sig på de mest avskyvärda sätt...jag har i alla fall blivit väldigt ledsen på mina grannar här (så pass att jag helst skulle vilja flytta faktiskt). De säger de mest vidriga saker om andra och om människor som de (antagligen) är rädda för, invandrare till exempel. Jag är så innerligt trött på att höra detta så jag har klippt av alla band med mina grannar utom två som i mina ögon är helt ok. Lite trist men man behöver ju inte umgås med sina grannar :D
Jag har inte råkat ut för något näthat men jag har ju inte så många läsare heller. Skulle det hända så skulle det inte vara roligt men oftast är det fega och rädda människor som du skriver så de är ju oftast anonyma och det säger allt tycker jag.
Härliga bilder på Lilleman på Instagram i snön! :)
Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Margita

Margita

28 december 2014 17:19

Glömde...jo tack! Haft en bra jul i år, det saknas bara en sak...små barn! :))

http://s

 
Emm

Emm

28 december 2014 18:43

Jag har varit snäll i år ;) håller med om att det är trist med näthat. Nätet är perfekt för den som är för feg att säga saker face to face. Tyvärr :( hoppas allt är bra. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

 
chris

chris

28 december 2014 21:45

Bra skrivet! Nätmobbningen har blivit alldeles för stor :/

http://chriisss.blogg.se

 
Denise

Denise

28 december 2014 22:29

Bra inlägg! Alla har rätt till att uttrycka sina egna åsikter men man måste respektera att inte alla tycker lika. :)

http://flingans.nu

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

29 december 2014 08:00

Hålla med du! Varför måste det skrivas elaka saker!!
Hoppas du har njutit riktigt av julen nu;);) Snart åker den ut genom dörren här,skall bli så skönt att få bort granen o allt krims krams;);)
Gott Nytt år söta du!!

http://hummingbird.blogg.se

 
Madde

Madde

29 december 2014 09:17

Jag har med för liten blogg så jag har klarat mig!

http://www.madelein.se

 
natalia

natalia

30 december 2014 12:19

Håller med dig såååå mycket!
Tycker det var bra av dig att ta upp detta :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards