MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2014

Av Vivi - 14 december 2014 19:54

Idag är jag så otrooooligt trött, så mitt braiga inlägg jag hade tänkt skriva om musikhjälpen och välgörenhet får vänta lite.

Förmiddagen med mensvärk, huvudvärk, kinkig unge som får tänder PLUS sömnbrist var iiiinte roligt. När maken kom hem från innebandyn, fick han Emil i knät direkt i princip. Sedan lagade jag omelett medans jag var så trött och bitter så att jag grät (praktiskt ... behövde inte salta), men ibland har man sådana dagar och det är okej.

Jag hoppas dock att John Blund och min relation förbättras inatt.Pleeeeease Johnny-boy *blinkar fint med ögonfransarna*, jag har nybakta kakor du kan få *fjäsk fjäsk*.

...för just det, har bakat idag. Det blev en spännande eftermiggad med barnlarm, döbakt och glömda formar, men det blir förhoppningsvis gott i slutändan ändå.

Trevligt hade vi iaf.


Nu till det ni väntat på ... vinnaren

*trumvirvel*



 

GRATTIS Kylie !!!

Maila mig din adress på missvivi@hotmail.se

så ska jag se till att få iväg din hemliga julklapp nästa vecka.

Ni andra kan få reda på vad hon får senare, vill inte förstöra överraskningen!


Tack ALLA fina som var med, önskar jag kunde ge presenter till er alla !!

Men vet ni .... om ni röstar fram mig på besökstoppen ----------->

(man kan rösta 1 gång / dag) så blir det en tävling till !!!

...och det skiljer väldigt få röster på mig och den som leder nu.

Puss på er !!




Av Vivi - 14 december 2014 14:30



Medans jag åker iväg och bakar får ni se ni se något riktigt roligt.

Var länge sedan jag skrattade högt år en trailer !!!

VILL   SE   !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



IKVÄLL KOMMER VINNAREN AV TÄVLINGEN UPP I BLOGGEN!

Av Vivi - 13 december 2014 16:41

Alexander var en skrymåns som inte riktigt levererade vad han hade lovat, men det är jag iof tacksam för, ha ha! Då kom vi ju faktiskt iväg till fina Johanna idag !

Vi fick se hennes & sambons nya hus, det är redan fint, men kommer bli superfint när de är klara med rummen, jättebra planlösning. Är så glad för din skull gumman att så mycket verkar falla på plats just nu och snart har ni världens sötaste lilla knyte hso er.


Vi var också iväg på ett jättemysigt fik med precis lagom mycket folk. Emil hade lite skrikfest på vägen dit (aldrigmeråkalångtmedbaramigochEmilibilen), men var sitt supercharmiga jag när vi kom fram och på hemvägen slocknade han direkt.


Nu planeras en lugn tv-kväll för denna mamman är T R Ö T T !!

Helt galet .... måste få sova snart annars blir jag nog lite tokig.


På fiket hade de duglig latte, men goda monster-chokladbollar och STRUVOR !!!

Någon mer än jag som älskar struvor, bästa julkakan!!!


Johanna tog detta fotot, min lille lusse-bus-unge   


 



I morgon blir det en hel eftermiddag med kak-bak hemma hos en nära vän

Mys mys mys!


Hur har ni firat lucia ???

Ni som inte tävlat ännu ------->

Det är ju idag sista tävlingsdagen är ! 


 

Av Vivi - 13 december 2014 10:00


 


Idag kan man äta hur många lussebullar man vill !!

Bara så ni vet!!

Jag kommer äta lussebullar med Johanna och Hugo-Lina idag , tjoho !

...om stormen bedarrat så jag kan åka....



Av Vivi - 12 december 2014 17:30


Freeeeedag!!

Okej inte något som är så stort för mig som går hemma,

men det innebär ändå att jag tänker försöka få er att skratta

och vad passar bättre just nu än lite roliga JULKLIPP !!!


Denna är en favorit i repris ....bahahahaha



Av Vivi - 12 december 2014 14:48



Jag har faktiskt livit en av finalisterna i

BESÖKSTOPPEN

så alla mina bloggvänner, gå gärna in och rösta!

Om ni alla ni röstar har jag stor chans att vinna,

hade varit superkul för lilla mig !!!

Klicka er in på Besökstoppen och se sedan röstningen på högersidan.

Tack snälla ni !

Vinner jag kör vi en tävling till !




Av Vivi - 12 december 2014 13:30

Brrrr...

Kallt i vårt hus idag, men det har ju börjat blåsa upp lite smått, det ska ju bli storm här i syd/väst. Jag och lilleman ska ju egentligen till fina Johanna i morgon. Hälsa på magen, kolla huset och krama Johanna så klart, men vi får se hur vädret blir, man ska inte köra i storm om det inte är absolut nödvändigt.


Jag kan också vara frusen pga av sömnbrist. Har sovit riktigt illa senaste veckan och speciellt senaste nätterna. Har försökt köra på principen att inte vila på dagarna och trötta ut mig, men det har inte fungerat än så länge. Är skit-trött, men så fort huvudet når kudden "ping" ...vaken! Igår var jag helt slut efter att ha pysslat julkort hela kvällen och kunde ändå inte sova. Ja ja det reder sig nog, brukar ha sådana här perioder ibland och kaffe intas i lagom (enorma) mängder tills dess det går över.


Känner ni igen er ? Lider ni också av sömnbrist?


Julkortskaos och resultat

   


Idag var jag med katterna hos veterinären, de skulle vaccineras och så lät jag henne kolla dem samtidigt. Angelique har ju faktiskt haft färre anfall sedan operationen, vilket är otroligt skönt. Athena får vi däremot snart ta till veterinären igen *suck*, FORLen gör sig påmind igen och denna gång får hon läggas in och operera bort ytterligare några tänder. Vår lilla tandlösa gumma.... 


 


Hoppas ni har en fin fredag

...och passa på att tävla nu ...

Stor vinstchans till att vinna hemlig julklapp, sista dagen idag !!

Tävla här !!


Av Vivi - 11 december 2014 10:45

Det finns ju många fina bloggare där som kämpar med egna företag. Helt fantastiskt duktiga männsikor som också faktiskt skapar helt fantastiska saker, så jag vill i år tipsa er på de bästa...


BLOGG-KLAPPARNA!!!


Hos duktiga Meekatt hittar du något som passar de flesta! Hon gör nämligen underbara tavlor till familjer, mammor, pappor, systrar etc etc etc.

Tyvärr kommer du i år inte hinna köpa dem och få dem innan jul, men varför inte ge bort ett eget presentkort på en av hennes tavlor och så kan mottagaren själv få välje vilken tavla han/hon vill ha !

Här är en direktlänk till hennes shop !


Fnulan har ju tillsammans med en vän skrivit & illustrerat den UNDERBARA barnboken Militta. Jag älskar denna söta bok som redan fått en massa beröm av kritiker (och framförallt barn). Jag har den, jag har gett bort en och ser fram emot en ny variant som släpps i januari ....

Vill ni köpa boken, fina Militta plancher eller bara veta mer, så gå in på Milittas sida här.


Appropå barnböcker vill jag även tipsa om dessa fina böcker som talangfulla bloggerskan Ladythirty skrivit. Tycker även dessa böcker är jättebra, hon har gjort illustrationer för två olika bokserier.


Hos Sojka kan alla som precis fått smått eller som väntar köpa JÄTTEFINA snuttfiltar. De är supergosiga & söta och jag tycker de har bra pris, så man kan köpa två (så har man en extra).  Här hittar du länken till dem.


Hoppas jag inte glömt någon av er nu, men dessa är mina bloggklappstips!

Det kommer även ett tips snart om klappar för välgörenhet!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards