MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Svar på lite frågor del 1

Av Vivi - 15 januari 2015 21:00

Tack alla fina som ställt frågor !!

Tycker det är skitkul att svara på frågor och jag fick många roliga.

Här är några:


Nattis:


Vilka "stora" bloggar läser du?

Läser inte så många ärligt talat, det brukar bli så att jag mest läser de bloggar som kommenterar hos mig eller hos andra bloggvänner, men Fnulan & Meekatt är nog de största bloggerskorna vars bloggar jag läser. (länk---->)


Vad gör du helst en ledig dag?

Det beror på om jag har Emil hemma eller inte, är man mamma är man sällan ledig faktiskt, men om jag har lite egentid så tar jag gärna ett bad, läser en kopp eller kryper ned i soffan med lite godis och en bra film !


Skulle du vilja ha fler barn

Jag vet inte ... jag tror det. Samtidigt vill jag att både jag och maken ska vara redo för ett till och att vi ska bo större än vad vi gör nu. ...och att jag har ett jobb.


Patricia:


Din absoluta drömresa just nu?

Oj svårt... Älskar att resa och vill besöka många ställen. Just nu längtar jag  dock tillbaka till Mexico otroligt mycket, så det ligger nog först, sedan är det en dröm att resa en längre resa i USA och besöka Nya Zeeland/Australien. 


Vilket är det mest magiska ögonblicket under alla dina resor?

Det är när vi fick träffa lejon och klappa dem, det var en livsdröm som gick i uppfyllelse, ni kan läsa om det här och se fler bilder.

 


Finns det något land du aldrig vill åka till?

Mja.... det finns de länder jag känenr att jag inte är intresserad av, men på rak arm skulle jag säga Dominikanska republiken, har varit där och en gång räckte... hittar inte att jag skrivit om den resan, så det får jag nog göra .. ha ha .


Vilket land har haft den godaste maten och vad åt du då?

Spontan säger jag nog Turkiet, de har så otroligt goda kyckling & fiskrätter och ölskar meze, smårätter man kan beställa innan huvudrätt. Annars är det kycklingfajitas på Carlos & Charlies i Mexico !

Vilken är de allra bästa rengöringsprodukterna för ditt ansikte?

Min favorit är DM formulations scrub,  men den har slutas säljas *gråt*,  så nu använder jag bodyshops produkter och är faktiskt jättenöjd med just ansiktstvätten som är ett skum ferån deras aloe-serie.


Favoritmärke på nagellack?

Depend, små, billiga och bra!

Hur många bloggisar har du träffat på riktigt?

Oj ...vad svårt ! Började med Zandra och sedan min bloggträff.... säker uppe i ett 20tal vid detta laget, kanske mer om man räknar alla event och så jag varit på, men det är kanske 7-8 möten som varit lite mer speciella.

 




 
 
natalia

natalia

15 januari 2015 21:39

Så roligt att läsa :D

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

15 januari 2015 23:24

Åh vad roligt att läsa dina svar:) Men va, du, nu får du allt skriva mer om Dominikanska republiken. Berätta varför det var ett ställe du inte behöver åka till igen osv. Jag och sambon funderade ju på att resa dit, men nu blir jag osäker och vill veta allt... Så bomba mig med info hihi....när du har tid:)

kramar♥

http://patriciac.blogg.se

 
Life of Johanna

Life of Johanna

16 januari 2015 09:53

Haha, någon storstädning är det inte tal om, dammsuga är inte så jobbigt, dammsugaren gör det stora jobbet :)

Jag kan äta semlor för dig med denna månaden :P kram

http://lifeofjohanna.se

 
MADDISENJ.SE

MADDISENJ.SE

16 januari 2015 11:52

Tack för tipset, då åker napparna helt klart med i förlossningsväskan. Inte så att de är jobbiga att bära på eller tar mycket plats :p

http://maddisenj.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards