MissVivis synvinklar

Alla inlägg under januari 2015

Av Vivi - 22 januari 2015 20:58

Av Vivi - 21 januari 2015 20:06

Okej jag är lite trött....

Maken är sjuk, lilleman börjar bli lite krasslig och sover illa på nätterna. I nattt försökte jag sova i hans rum för andra natten i rad, men min rygg klarade inte av sängen så kl 02 gav jag upp och gick in till vår säng och lyckades knipa några timmars sömn.

Men trots trötthet och ryggont kunde det varit mycket värre...

lilleman trivs på dagis, sover länge när han kommer hem på dagarna (1½-2 timmar) idag fick jag veta att våra goda vänner fått en liten son. Dessutom hade vi katten på operation av tänder idag och de gick över förväntan, blev ett mindre (och billigare) ingrepp än vad vi först trott.


Jag är dessutom så lycklig över att ha hittat en tjej som ska illustrera en ny header till mig ...

Det är lite flyttplaner på gång för denna blogg nämligen ... hi hi

Berättar snart mer.


Hoppas ni har en bra dag !!


 




Av Vivi - 19 januari 2015 13:55

Min fina bloggvän Margita skrev ett så starkt fint inlägg om sitt handikapp och gav mig inspiration till att skriva detta.... tack vännen!


De flesta av oss har lärt oss att kompromissa, att det är något bra ! Frågan är bara hur mycket ?

För ärligt talat har jag alltid tyckt jag varit en mästare på att kompromissa, men när man hela tiden väljer bort sig själv och det man själv vill, då är det ju egentligen inte en kompromiss ?

Eller hur ?


Jag kan visst säga vad jag vill och önskar, men hamnar ändå ofta i situationer där jag nästan slår knut på mig för att anpassa mig efter andras behov oavsett om de faktiskt bett om det eller inte.

Jag misstänker att en hel del kanske känner igen sig i detta.


Grejjen är att ingen kommer göra detta åt dig.

Det är något man måste lära sig själv och jag håller fortfarande på att förska lära mig att komma på vad JAG vill och vilka gånger jag faktiskt kan säga nej.


Bara några tankar så här på måndags kvällen!


ATT INTE KOMPROMISSA BORT DIG SJÄLV GÖR DIG GLADARE !

 

Av Vivi - 19 januari 2015 11:30


Okej ... jag är ärligt talat JÄKLIGT nöjd!!


Från en vinlåda jag fått på systembolaget....

  


Lite färg, bokstavs-stencil och några trästjärnor jag målat....

En förvaring till lilleman !

 



Av Vivi - 18 januari 2015 20:36


Idag gästbloggar jag hos söta Sofia.

Skriver faktiskt om ett reseminne denna gång,

mitt liv bästa resa iaf mest spännande!

läs här !


 

Av Vivi - 18 januari 2015 14:15


Madelein & Chris  har båda frågat hur jag och maken träffades:

Vi träffades faktiskt på en ugndomssida på nätet ( som inte längre finns). Vi hade chattat lite löst ett par veckor tillslut eftersom vi bodde i samma stad beslutade vi oss för att ta en fika. Vi var dock rörande överrens om att ingen av oss ville att det skulle vara en dejt, så det blev en icke-dejt med fika, pannkakor hos mig och sedan en film ....

så började vår historia.


Madelein: 

Är ni gifta?:

Japp, sedan Juli 2010, mer om bröllopet kan ni läsa här  

 


Chris:

hur länge har ni varit tillsammans?

I år har vi varit tillsammans i 10 år och gifta i 5år, så vi ska fira lite extra i sommar. Vår årsdag och bröllopsdag är nämigen samma dag !

vad är ditt drömyrke?

Hade jag orkat hade jag utbildat mig till sociono och jobbat med ungdomar eller så hade jag velat ha egen butik.... man slutar inte drömma även om man är över 30 år :)


vad tycker du om min blogg?

Jag tycker den är inspirerande , du skriver ofta om välgörenhet & nu om din resa till Afrika, det är väldigt inspirerande att läsa.


hur skulle en bra värld enligt dig se ut?
Ohhh ... drömme är ju en värld full av kärlek, förståelse utan orättvisor och girighet. Tror aldrig vi kommer dit för ondska, girighet osv kommer alltid finnas, men jag tror att vi själva ska försöka sträva efter att vara så bra människor vi kan och uppfostra bra människor med bra värderingar.

Annie:

Vad är ditt drömyrke?

Socionom eller egen butik ...som ovan ;)


Vad har du jobbat med tidigare?

Oj... en MASSA!! Jag har jobbat som telefonförsäljare, barista, dealer, receptionist, labratorieassistent, butiksbiträde, kundmedarbetare m.m m.m Har jobbat mycket med service huvudsakligen.


Har du något drömresmål?
Skulle vilja besöka Australien och Nya Zeeland

Många av er undrade ju också om denna bilden ...
 


För er som inte sett det, så är det jag ... utklädd till kille.

När jag pluggade i Stockholm så var jag egagerad i sexmästeriet (det kallas de studenter som driver pubverksamhet m.m.) och vi hade ofta tema pubar med maskerad/utklädnad. Här är bara en av många teman!




Av Vivi - 17 januari 2015 13:21

Denna veckan har varit väldigt jobbig ...

Det har varit så mycket känslor och oro inför detta med förskolan så jag har varit helt slut och ändå inte kunnat sova på nätterna, så jag är liiiite sliten just nu.

Försökte lugna mig häromkvällen genom att pyssla lite ...


 


Hi hi , nej vodkan var faktiskt till för att göra rent med, men inte ens den hade nog hjälpt. Slutade med att jag spillde färg och fick ett ångestanfall. Tur att man har en bra och stadig make.

Trodde faktiskt inte jag skulle reagera så här när Emil skulle börja på förskolan, trodde jag skulle vara liiite coolare, men men.... Maken och jag är iaf rörande överrens om att vi inte vill att Emil ska gå heltid i vilket fall, så när maken kommer tillbaka till jobbet ska han ev. gå ned i tid, allt beroe ju lite på vad jobb jag kanske får.


Jag var faktiskt på en jobbintervju i veckan...

De ringde och undrade om jag kunde komma samma dag, klart jag fixade det. Dock vill de att man börjar så snabbt som möjligt och jag får svar nästa vecka .... har lite blandade känslor ärligt talat.

Vill som sagt inte att Emil ska börja heltid med en gång och det känns lite si så där att bli inkastad i något utan ens någon upplärning. Vi får väl se... för jobba är det klart att jag vill !


Ska snart göra mig i ordning och åka in till stan för att träffa några av tjejjorna, ska bli så mysigt.

Vad hittar ni på i helgen ?

Kramar

Av Vivi - 16 januari 2015 12:00


         

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards