MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Dagens goda gärning...

Av Vivi - 26 april 2015 20:21

Är lite trött.... NEJ... MYCKET trött så det frå bli ett snabbt litet inlägg.

Denna vecka har tärt på mig, vet inte riktigt varför jag varit så trött, men det har varit kämpigt.


Idag var nog både jag och maken på upphällningen, men efter babysimmet fick jag lite energi. Det är ju så otroligt roligt att se hur vår lille fisk verkligen njuter och hur rolgit han har.

Det var väl kanske tur att jag fick den där extra energin efter kvällens äventyr....


När vi var nästan hemma ser vi en labrador som springer lös. Jag är ju ltie som jag är så jag kunde ju inte låta den vara. Vi parkerade hemma och jag gick bort till den, jag är itne rädd för hundar men har respekt för okända hundar så jag försökte vara lite försiktig. Den var dock väldigt vänligt inställd och sprang glatt fram, jag lyckades locka med mig den hem och satte in den i garaget...

Sedan blev det lite huvudbry....

Ta in den i vårt lilla hem med ett barn och två katter.... nej

Låta den bo i garaget.... nej, den kunde ju dessutom råka tugga i sig ngt olämpligt eller bli aggressiv... är ju inte alls hundvan.


Helloooooouuuuuu

 


Det blev några samtal med polis och efterlysningar på facebook.

Efter någon timma kände jag att vi faktisk inte kunda ha stackarn kvar i garaget, koppel & halsband lånades av en granne och sedan åkte jag in med hunden till polisen. Var lite nervös över att plocka in en okänd vovve i bilen, men han hoppade glatt upp i bagaget och lade sig tillrätta direkt. 


Dock hann jag aldrig fram till polisen, på väg dit ringde ägaren mig som hade sett efterlysningen på FB och jag kunde vända och köra hem till byn och möta upp honom.

Både vovve och ägare var väldigt glada att ses.

Himla skönt att kunna göra något sådant och få se resultatet, kunde slappna av mer nu än om jag hade lämnat hos polisen och sedan inte fått veta vad som hände.


Så .... en bilglad vovve som tydligen inte är trafiksäker enligt husse (han hade varit orolig att hans ögonsten blivit påkörd) hittad och återlämnad.

Fick 100kr i hittelön, vilket var jättegulligt, men det hade inte behövts...

Däremot hoppas jag på lite bra karma ...kom igen nu karma....

En miljonvinst?

Ett jobb?

Hitta något jag glömt ?

En flaska vin ??

Eller får jag nöja mig med en bra magkänsla ....

  


 

 
 
Margita

Margita

26 april 2015 20:54

Oj vilket äventyr med hunden! Vad snällt av dig att fånga in den, dagens goda gärning! :)
Tråkigt att du känner dig så trött, men inte är det väl konstigt att du är det? Jag tänker på att du har ett litet barn som tar mycket energi och så tar det säkert energi från dig att du inte har något jobb än. Hoppas verkligen det löser sig snart.
Kramar

http://sengas.bloggplatsen.se

 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

26 april 2015 21:39


Vi är en familj som är inne på tredje tävlingsåret. Vi startade med sporten hösten 2012. Vi har 6 hundar som vi träna och tävla i barmark tillsammans hittills.

Är en familj med ett stort hundintresse. Vårt liv kretsar kring våra 6 hundar. Vi tycker att det är en rolig sport att hålla på med på fritiden. Det gyna hälsa m.m

Hundintressen har jag haft sedan jag var barn. Det är det jag älska att göra på fritiden. Hundarna förgyller min vardag. Som kretsar en hel del kring våra hundar.

Jag är född - 1970. Lever med min man och våra två barn och våra 6 hundarna. Hundarna är vårt liv. Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

Min bror kom in på ett bananskal ler. Det tycker vi att det är roligt. Så han har ett intresse tillsammans med oss.

Vi har en stuga uppe i Sälen som vi bruka tillbringa mycker tid. Både sommar och vinter, På vinter kör vi mycker med hundar med släde så mycker vi kan då. På sommaren kör vi mycker kickback och cykel m.m

Mitt andra intresse är ridsport. Jag rider två gånger i veckan. Jag tävlar i hoppning och dressyr m.m Är nöjd med mina palcerningar. Har ridet sedan jag var barn. Kommer fortfarande att rida och tävla om hälsa tillåter detta.

På min fritid så håller jag på för det mesta med våra hundarna och hästarna.

Jag har en sysselsättning genom kommunens psykatrin är där mindre halv tid.
Det passa mig utmärkt att har det så.
Så jag har fullt upp ändå m.m

Sedan är det min familj som jag tillbringa mycker tid med tillsammans också.

Har det till godo!

Läs min blogg vetja !

miamiamia.bloggplatsen.se

Jag skriver om våra tävlingar med våra hundar, om allt m.m

Skriv vad ni tycker m.m Jag tåler för det mesta !

Vad tycker ni om detta inlägg som jag har skrivet ?

Vad vill ni att jag ska skriva om m.m.?


/ Maria

E-mail: mia2@home.se

Mobil: 0732911246


























http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

27 april 2015 12:37

Skönt att det slutade bra!

http://www.madelein.se

 
Sofia

Sofia

27 april 2015 20:32

Men oj stackare, vet hur du har det med tröttheten för ja har fått nåt i kroppen som gjort att ja sovit 12-15 timmar per dygn typ men ska till läkaren nu på onsdag som tur är :(

Vad skönt du känner dig bättre och gud vilket bra jobb med hunden! Ska heller aldrig kunna åka förbi bara, tänk så många som skulle gjort det. Mycket mycket bra gjort :)

Jo eller hur är det så, ibland undrar man hur vissa tänker. Ingen blir ju glad av att höra sånt. Känns som dom bara försöker trycka ner en!

Kramis <3

http://bian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards