MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

Barnfritt, sjukdomar och morsdag

Av Vivi - 31 maj 2015 10:59

Nu ... nu ska jag ha lite kvalitéts tid med datorn och er.


Har ett par inlägg som ska förberedas inför nästa vecka, bland annat ett om mitt nya jobb och ett om kroppsbehåring... det ni! Kommenterade en artikel i Metro och den blev en av de mest gillade (och säkert ogillade) kommentarer på den artikeln och fick så många svar.... jäklar vad jag fajtas, det måste jag få vädra ut!


Helgen har varit .... tja ...

Igår var vi barnfria och det var otroligt välbehövligt, jag sov för första gången på MÅNADER en hel natt, ljuvligt, speciellt efter två oroliga nätter.

Däremot vaknade vi upp med nyheterna att lilleman haft feber inatt IGEN. Jag tror jag går sönder lite ... vet inte vad vi ska göra snart. Han har ju fått pencilin en omgång och varit hos läkaren säker 5 ggr sammannlagt och i morgon börjar jag nytt jobb.... jag ORKAR inte mer.

Det är ju inte mycket att göra än att ringa läkaren i morgon och låta maken sköta ruljansen, men det tar på krafterna. Jag hade verklligen behövt att allt hade fungerat med förskola & lilleman nu när jag börjar nytt jobb, det tar mycket på krafterna att lära sig ett jobb och jag känner lite att jag börjar utan att ha några krafter att ta av. ...


Förlåt mitt gnäll, men vi har tampats med sjukdommar sedan början av april...

Så .... glad morsdag då Vivi....


Jag vill däremot hylla min älskade mamma.

Hon finns där får så många med sin varma öppna famn och stora hjärta, hon & pappa ställer upp i veckan och kommer hjälpa oss, så mycket vi bara kan.

Tyvärr ställer vi in firandet idag eftersom liten är sjuk, men oj vad jag älskar dig min fina fina mamma. Hoppas du vet det och vet att det inte är för att du ställer upp som jag älskar dig utan för att du är min ärliga, roliga och fantastiska mamma!


 






 
 
natalia

natalia

31 maj 2015 13:06

Vad fint du skrivit om din mamma <3

Jag har hittat en sak till mamma, kommer upp senare på bloggen :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Annie

Annie

31 maj 2015 19:56

Man får gnälla vännen! gnäll du ;)
Känns som jag gnäller massa nu till min stackars sambo ..

Sv: har ju mina diskbråck i nacken som grund :( det är antagligen en arb skada från vården .. så aldrig mer vårdjobb för mig.
Och nu när ryggen börjat göra ont så har jag även fått mera ont där jag haft/har mina diskbråck i nacken, mindre kul. Det är ren och skär smärta :( då är ryggvärken lindrig om jag jämför.

Så det är ganska lågt här nu känner jag :(
Varit till läkare igen och han har iaf skickat remiss på magnetröntgen åt mig, alltid nåt :)
Mrt på både nacke och rygg. Hoppas det inte dröjer allt för länge!

Ursäkta för sent svar. Blir väldigt lite bloggande nu.

Massa kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
trollet

trollet

1 juni 2015 09:31

På onsdag kommer värmen. Då lägger vi alla sjukdommar på hyllan minst över sommaren=)) <3

http://lchftrollet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards