MissVivis synvinklar

Inlägg publicerade under kategorin Resor & restips

Av Vivi - 21 juli 2010 08:49

Hej allihopa!

Jag har så underbart på min semester, inte mycket till bloggande tyvärr, men jag gör en massa anra roliga saker i det fina vädret och de senaste dagarna har jag varit upptagen med att göra ingenting

Vi kom hem från Öland i söndags och har haft det så otroligt underbart, jag har fått se mitt gamla barndomshem, min gamla skola m.m m.m och min underbare make har låtit mig hållas och stått ut med alla mina 1000-tals :

"titta där ... och där gjorde jag ...och där brukade vi ..."

Det är rätt konstigt ändå, det är faktiskt inte mycket som har ändrats, det var nästan 15 år sedan jag var där sist och ändå finns det så mycket som verkligen ser exakt lika dant ut som det gjorde då. Samma butiken, samma restauranger, kanske är det ngt hus som byggts till eller målats om, men det var nästan allt...

Vet inte om det egentligen är så bra att ett samhälle står så still, men jag var ändå glad att så mycket var sig likt.

Det blir tyvärr inte så mycket bilder, Bloggplatsen kinkar med uppladdningen

Jag kommer skriva ett inlägg till med fler bilder och lite tips på olika ställen.

Det jag redan nu kan säga om Öland är att förutom att vara solen & vindarnas ö så är det även fårens, kossornas, stenmurarnas och väderkvarnarnas ö.

Det är dessutom sveriges glassigaste ställe (bra ordvits va   ) för det finns otroligt många glasställen på Öland och många är dessutom otroligt bra !

Två kort har jag fått in iaf och de är på ett av mina favoritställen, Sandvik!

Här spenderade jag de flesta av mina sommardagar, badandes & hoppandes från piren, hade man tur stannade man till vid kvarnen och spelade minigolf !

Jag hoppas verkligen att jag återvänder någon sommar, förhoppningvis inom ett par år och får njuta av vackra Öland igen !!

Av Vivi - 5 februari 2010 08:51

Vi hade inte kännt varandra i många veckor när vi bestämde oss

för att åka iväg....

Jag hade jobbat 150% hela sommaren,

jag tänkte åka och han var också sugen på att resa.

Så trots att vi bara kännt varandra i 6 veckor

stack vi iväg på en charterresa till Turkiet.

Idag förstår jag knappt hur jag vågade...

Det hade kunnat innebära slutet på oss lika väl som början...

Jag var helt slut efter att ha jobbat så mycket så jag var inte alltid på humör att umgås 24 timmar om dygnet

och hitta på saker med en kille jag kännt i 6 veckor.

Det var dock en underbar resa!

Vår kärlek växte sig starkare och jag tror att många av mina murar rasade under den veckan vi spenderade tillsammans.

Den semestern kommer alltid vara speciell för mig !

Nu när vintern är så lång och kallt längtar jag extra mycket tillbaka till solen!

Här är lite bilder från den underbara resan!

Underbara Alanya

Kristallklart vatten!

Titta vad långt hår jag hade!

Hamam

Vi åt ofta på Calles place!

Se så smal jag var!

Kärlek för drygt 4½ år sedan!!!

Av Vivi - 29 november 2009 19:10

Jag har haft så otroligt mysigt i helgen, vet inte när jag hade så mysigt sist!

Att få träffa mina mostrar och kusinerna var helt fantastiskt roligt, det var ett tag sedan så att få höra hur alla har det och bara umgås var otroligt roligt!

Tylösand SPA hade både fördelar och nackdelar...

Det är ett härligt SPA med frukt och dricka framme, trevlig personal, en otroligt mysig uppvärmd utomhuspool, underbar ångbastu och uppfriskande isvak m.m

Jag kunde tycka det var lite mycket feststämning med gäng av fok som drack öl vid bubbelpoolerna osv. Dessutom tycker jag de kunde kostat på sig bättre badrockar och ha shampoo/balsam/duschcreme tillgängligt.

I stort sett så var det annars ett mysigt SPA!

Julbordet på kvällen var jätte bra, jag blev framförallt överförtjust i alla olika goda sil sorter & laxsorter, de hade även ett underbart dessertbord med en chokladpralin med hasselnötcreme man kunde dött för!!

På kvällen festade vi en stund på Leffes, roligast var väl att vi kusiner fick festa tillsammans och sist i säng var jag, min syster och vår yngsta kusin som var där!

Jag har haft så roligt och så mysigt!!!

Att träffa detta tjejgäng en gång om året är ett måste!

Av Vivi - 21 juli 2009 10:11

Jag hade velat lägga ut fler foton, men dumma bloggagratis verkar inte hålla vad de lovar och vad man har betalt för *mummel & murvel*

Det tar ca 5 min. för mig att ladda upp dessa bilder och vissa går inte alls trots rätt format och att de är under 5 MB *suck*

Här kommer några fler foton från New York och Central Park, blomman längst ned fångade jag när jag lekte med vår nya kameras Zoom-funktion *nöjd*

Fontänen känner ni väl igen , den har varit med i en massa serier och filmer, den är bland annat med i Förtrollad.

Av Vivi - 11 juli 2009 21:55

Bild från Båtturen, frihetsgudinnan!!

Bild på Times Square

Phantom of the Opera

Flatiron building

Centralpark

Av Vivi - 11 juli 2009 14:03

Starbuck älskade Starbuck, inte lika gott som jag minns, men det är ju ändå Starbucks!

Ett besök i Rockafeller, fantastisk utsikt!!

Inte en Manhattan på Manhattan men en Beekman på Beekman!

Av Vivi - 10 juli 2009 13:51

New York är en stad med snabb puls, men där alla går i sin egen takt. En stad där du kan hitta nästan allt och som har en överraskning i varje gathörn. En stad som ständigt renoveras, förnyas och restaureras.

Jag älskar New York och alla valmöjligheterna staden ger mig. Alla ställen man känner igen från filmer och serier som ger dig en liten känsla av att du varit där förrut. Jag avgudar Central Park, det är nog min favorit plats i N.Y Det är ett enda kliv in i en annan värld, en vacker park där storstadsljuden mystiskt försvinner och du hör lekande barn, djur, plasket av åror och hästskor mot asfalt. Parken har också flera fantastiska monument och byggnader som är väl värda att se.

Jag hoppas och tror att jag kommer återvända till N.Y , nästa gång hade jag gärna besökt N.Y Under vintern , vid jul. Nu har jag ju varit här två gånger , båda sommartid så det hade varit roligt att se Julgranen vid Rockafellercenter m.m

Jag har säkert glömt att skriva hälften av allt vi gjorde, men jag är otrligt nöjd med resan, vi har verkligen fått ut det mesta av våra fyra dagar utan att ta i FÖR mycket ! :)

Ett par måsten om du är i N.Y

Ta en båttur, även om det bara skulle vara Staten Island färjan du tar (den är gratis) så ge dig ut på vattnet och se vyn över Manhattan!

Ta en dag till shopping och bestäm i förväg vilka butiker och kedjor du vill besöka. Victoria Secret och SYMS är 2 favoriter!

Ta taxi, buss eller tunnelbana ibland,  N.Y. är större ä man tror och det tar tid att promenera, men gå så mycket ni kan för då ser man så mycket roligt!

Kan varmt rekommendera att bo på Beekman hotell på 1st Avenue och äta på Destinos på samma Avenue !

Av Vivi - 9 juli 2009 13:41

Okej, Paradiset är kanske att överdriva :) , men av alla stora städer jag faktiskt besökt:

Paris, London, Istanbul, Bangkok, Stockholm (för att nämna några) och New York... så är New York min favorit! N.Y har allt! Lugnet och naturen i Central Park, shoppingen, Kulturen och de färgstarka och härliga New Yorkbor:na!

Sista dagen, idag åker vi hem....

Valet stod i dag mellan shopping och The Met (Metropolitan museum) och med tankte på hur stort The Met visade sig vara , det vill säga MINST en heldags besök, så valde vi shoppingen (tror pojken var lite snäll mot mig där)

Det blev inte SÅ mycket shoppat som jag trodde och jag kom hem med mer pengar än jag trodde, men det blev iaf en riktigt fin klänning och tre par skor :) Naturligtvis lite presenter till mina syskonsöner och en cool T-shirt från NBC-store, en t-shirt från serien FRIENDS (du hade älskat den butiken Linnea) som det står smelly cat på   *älska*

Vi åkte till flygplatsen redan vid femtiden med en transferbuss och sedan lyfta planet (en timma försent) vid 23tiden.

Vad kan jag säga... det har varit underbart !!!!

Lite mer om MissVivi

Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

Instagram

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se