MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Att "förlora" mot ett ex.

Av Vivi - 3 april 2009 10:39

Igår var jag och shoppade lite , det blidde faktiskt en vår/sommmar-jacka även om jag hade bestämt mig för att vänta med det, det var halva priset på HM och 250kr kändes som ett kap, denna trenchcoat i svart blev det (men om den hade funnits i i blått hade jag nog köpt den istället!) 

Jag köpte också ett läppglans , ett sådant där "pump & plump" som ska förstora läpparna lite grand och det fungerade verkligen inte alls, men läppglanset hade fin färg så helt i onödan var det ju inte.

 Sedan letar jag förtvivlat efter en kjol eller ett par shorts som jag kan ha till min utklädnad i morgon, har lite problem att hitta ngt riktigt bra... attans....


Igår gjorde jag ngt som var otroligt fjantigt.... jag googlade mitt ex.

Killen jag bodde med i sthlm, pojken det var så mycket drama med :) (nyfiken? Läs här) 

Jag vet inte varför jag googlade honom , jag är väl nyfiken på vad han håller på med, det var min första riktigt stora kärlek och han krossade mitt hjärta totalt! Jag borde ju vilja undanröja alla spår av honom men ...ja nyfikenhet antar jag... hursom helst...

Det var ju bra timing iaf ...för ungefär 3-4 dagar sedan blev han pappa.

Fick samtidigt reda på att det åtmindstone inte var med bitchen (jag säger inte det ofta men hon VAR en lömsk illasinnad tjej).

Det stör mig att han blivit pappa, vet inte varför, jag är inte jättearg på honom, jag avskyr honom inte trots att han sårade mig så mycket men det känns som han har vunnit.

Jag vet inte ens om jag vill ha barn och definitivt inte nu och barn är inte ens garanti för lycka ...men det känns ändå som om han vunnit ett race på ngt sätt... Det som är MEST irriterande är att jag inte förstår VARFÖR det stör mig. JAG är ju faktiskt lycklig, jag har nyss köpt hus och har en sambo som är underbar, fantastisk och verkligen den bästa man jag träffat!


Tips: Googla inte era ex ! :) 




 
 
Zandra

Zandra

3 april 2009 11:43

Många av mina gamla klasskompisar, vänner som ovänner, har redan barn sedan flera år tillbaka. Men jag ska erkänna att jag ser ner på dem lite för det. På något vis hänger det ihop med att de som det gick dåligt för i skolan, skaffade barn väldigt tidigt. För att de inte hade något bättre för sig. För att de inte kunde få något jobb. Eller bara av rent slarv. Och till nästan 100% håller föräldrarna till det stackars barnet inte ihop.
Kul att växa upp ensam med en mamma som inte har någon utbildning och inget jobb.
Nej, att skaffa barn innan man kan försörja det är oansvarigt.
Jag tror att ditt ex har barn med en sån där slarv-tjej. De kommer säkert inte kunna hålla ihop! Att döma av hur han verkade bete sig är han dömd att leva olyckligt.
Nu är jag inte snäll, men i det här fallet behöver man inte vara det tycker jag ^^

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards