MissVivis synvinklar

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Fan ta systemet....

Av Vivi - 14 oktober 2009 10:58

Förlåt, inte meningen att brusa upp men jag blir så irriterad!

Nu har en liiiten bit av min tand gått av, tanden är numera vass och jag är väl mest orolig varför denna lilla bit bestämmer sig för att gå av.

Jag har ju skrivit om min tandläkarskräck och irritation över systemet förrut.

Jag menar... jag var hos en privat tandläkare för 6 år sedan... pga av att han var privat får jag nu inte gå till en kommunal, då måste jag stå i kö ...

Jag kan inte gå till privat för jag måste stå i kö ... och tillbaka till den förre, nej ni aldrig i livet!

Jag har ju bytt kommun nu när jag flyttade, får man inte gå till tandläkaren om man flyttar ????

Vad gör jag om ngt blir akut, om jag får en infektion, åker jag upp till akuten då ?

Och vad gör de då där ...drar ut tanden ??


Kan någon förklara VARFÖR det är så här !!


Missvivi är arg!

Dumma tänder, dumma tandläkare!!

  

 
 
Maddo

Maddo

14 oktober 2009 11:35

Usch, jag hoppas det löser sig! Jag har ingen tandläkarskräck så jag kan nog inte riktigt förstå.. :P

Jag tror vi påverkas mer än vi tror av vissa tillsatser och värst av allt tycker jag är att vi trycker i barnen tillsatser som kan ge dem ADHD-liknande symptom. Undrar varför så många barn får diagnos liksom?

Fråga efter kalkon utan e-tillsatser! Efterfrågan gör att det tillverkas. Vi har större möjlighet att förändra än vi tror! Kramar

http://blogg.dreammaddo.se

 
malin-heléna

malin-heléna

14 oktober 2009 12:01

Va? Får du inte gå till en kommunal tandläkarmottagning om du en gång varit till en privat!? Vad är det för sjukt.. :S

Håller med dig, systemet är sjukt.. Man vill väl ändå få känna en trygghet att om något händer så vet jag att jag får hjälp liksom..

Sv: Jag gillar din morgonhumor.^^, Eller så har jag lika dålig morgonhumor. Haha!!
Men mjoo, det är som lite ont om butiker här runt kan jag säga. Vill flytta tillen lite större stad faktiskt. Men vet inte hur Johan ser på den saken.. men men, det finns ju internet! ;D *nätshopping*

Jag skickar en påse med bullar på posten till dig då. hehe.. ;P

http://malinhelena.blogg.se

 
Sussi

Sussi

14 oktober 2009 20:41

Men så bökigt!
Man undrar ju verkligen om det ska vara så. Hoppas du får komma till "vanliga" tandläkaren och fixa till tanden

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

14 oktober 2009 21:00

men du måste väl kunna gå till folktandvården i nya kommunen?? det måste gå...låter väldigt märkligt annars

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 17 augusti 2016 09:07

Det är något speciellt med de där första.... Första tårtbiten Första steget Första resan ..... Första karusellen !!                    Det kommer inte bli det sista .... speciellt det lilla parisehjulet Emil älskade ...

Av Vivi - 13 augusti 2016 10:15


Jag har gått upp något kilo och det är nog för att mitt hjärta blivit så tungt så tungt. Jag tror mammahjärtan ofta väger tyngre än andras..... (och vissa pappan-hjärtna med så klart). Det är en massa spännande på gång i våra liv nu och mycket av d...

Av Vivi - 9 augusti 2016 09:56


Semester.... ahhhh ljuvliga semester.... typ! Okej jag får faktiskt vara liiite bitter att hösten började samtidigt som min semester och för att det faktiskt är lite svårt att slappna av när man förbereder för flytt. Dessutom så fick vi ställa in...

Av Vivi - 17 juli 2016 12:00


Jag läste just en fantastiskt sorglig krönika av Staffan Landin (läs den gärna här). Den handlar om flyktingfrågan och framförallt om det orimliga hat den frågan väcker och troll .... jävla troll. Jag har ingen sympati för de människor som via r...

Av Vivi - 18 juni 2016 16:03


.. SER JAG UT NÄR JAG FÖRSÖKER GÖRA SIT-UPs.....

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards