MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Vivi - 20 oktober 2009 08:54


Det var egentligen denna sidan,fotograf our day, som gjorde mig sugen på att ha en "riktig" fotograf...

Tycker bröllopsfotona är fantastiska, vad tycker ni ?

Vi vill ju ha riktigt fina kort, även om jag gillar kortet nedan på oss så är det ju ett väldigt "vanligt" kort

(servitören var alltså inte proffsfotograf FörvånadFlört)

En riktig fotograf hade sett till att jag dragit upp klänningen lite *fniss*


Förlovningsmiddag  

Av Vivi - 20 oktober 2009 08:45

I morse var jag seg som vanligt....trött trött trött...förstår faktiskt inte hur jag kan vara så trött...

Steg upp i tid, åt gröt, drack min C-vitamin....jag är ju duktig ju ...då ska jag väl belönas med pigghet ?? Funkar det inte så ??? Tungan ute


Ska snart ringa mina föräldrar, när jag kom hem igår så var alla väggarna tapetserade. Det enda tråkiga är att tapeten som utgör "fondväggen" var fel färg, den är inte mörkt lila utan svart/grå ...jag är helt säker... men nu sitter den där och det känns dumt att ta ned den. Dessutom blev det jättelätt repor i den så här och var är det vita streck i tapeten, vet hur nogrann och försiktig pappa är så det är inte han, det är den stygga tapeten Rynkar på näsan


Nåja... när vi fått upp spegel och grejjer så syns det nog inte, man kan ju alltid tapetsera om den väggen igen.

Kommer visa er bilder så fort vi fått upp lister och sånt!




Av Vivi - 19 oktober 2009 16:05

Förlåt att jag överöser er med nonsens inlägg idag ...eller ja ...kanske lite vettiga till och från Flört


Jag har ju börjar (i smyg) läsa en blogg av en tjej som kallar sig kyssar, jag brukar inte gilla bloggar som handlar om mode, stil och partyliv, med andra ord "sådana där" "populärbloggar" , men denna tjejen har jag faktiskt fastnat för.

Visst håller jag inte med om allt du skriver, bland annat när du provocerar Flört, men det står mycket som är läsvärt.


Kyssar skriver om sorg och jag har aldrig riktigt hört det beskrivas på detta sätt, tycker det var (som sagt) väldigt läsvärt!

Vill ni har mer läsvärda bloggar tycker jag ni ska titta bland mina länkar under vänner, bröllop, livsöden, katter och äventyr på Island, massa bra där!!


  


Förövrigt har det börjat röra sig på jobbet, en tjej på ett annat kontor har blivit erbjuden min tjänst.

Vi får väl se om hon tar den, hon måste flytta eller pendla 15 mil/dag så det är ju inte säkert att hon tar den ....

men man vet ju aldrig ...

Bha... snart ger jag upp ... kanske man skulle starta en butik iaf...mitt i kristider Guld i mun

Av Vivi - 19 oktober 2009 15:30

Ja...det blev resultatet på min omröstning!

38,5 % tyckte jag skulle hyra

På "delad andra plats" - 19,2 %  kom faktiskt tre alternativ

Köp i butik, sy upp och köp på nätet.


Som det ser ut just nu på klänningsfronten så är det butik som gäller och förmodligen blir det en vit balklänning istället för brudklänning. Lite billigare och ja.... jag gillar stuket på klänningarna Flört


Jag förstår att många tycker man ska hyra, men vet ni vad det kostar ???

Det kostar mellan 2000-6000 kr !!!!!!!!

Oftast runt 4500kr, för de pengarna får jag faktiskt en fin klänning.

Så nej, hyra går helt bort, mest pga av priset.... vet att det kostar att tvätta och sy in m.m , men iaf, dyrt !! Förvånad


Nu en ny omröstning...... behöver lite hjälp på denna punkt!!


Kärlek  


Av Vivi - 19 oktober 2009 13:41

Okej...jag har ett par reklamer på radio jag stör mig på, har ni hört dem ? Vad tycker ni ??


  • Interkredit.... "om banken säger nej kanske vi säger okej" seriöst ???!!!
  • Sms:a-låna ... jag avskyr SMS-lånreklam av princip, SMSlån har tagit många stackare till ruinens brant! 
  • SMS-guld , den där killen får ett smycke av sin farmor, de uppmuntrar killen att sälja guldet. Är inte det liiite respektlöst mot farmorn som gett killen en släktklenod ???
  • Hjärt & Lungfonden, japp ni hörde rätt. Kan inte ha respekt för en reklam som talat om att rädda livet på folk och sedan har en riktigt dålig variation på låten "staying alive" i bakgrunden, smaklöst!

En reklam jag tycker är lite söt ..eller iaf ett uttryck i den är Speksavers, tycker uttrycken "hjulen rullar men halmstern är död, det saknas flaskor i läskbacken" är lite småroliga!


Av Vivi - 19 oktober 2009 13:30

Snacka om att var kaxig *hi hi*



Av Vivi - 19 oktober 2009 11:22

Vänskap är egentligen rätt svårt....

Vid en ålder på 25 + Flört så har jag hunnit gå igenom många olika "vänner" och bekanta, jag har blivit sviken och sårad, träffat människor som gett mig en massa, men också människor som bara tagit utan att ge tillbaka. Jag hade en period då jag blev vän med alla som ville ha mig som vän, ngt som är väldigt destruktivt då du ofta träffar människor som inte är bra för dig. Jag ville så gärna finnas där för alla och ofta blev jag mer storasyster än vän, jag fanns där för dem , men när jag behövde deras stöd föll jag platt utan stöd.

Ge dem lillfingret och de tar hela handen ...


Rose Is Rose


(Klicka på bilden för att se hela)



Ett råd skulle jag vilja ge de som är där jag en gång var ....


Det finns människor du träffar som så att säga "stjäl din energi", de är inte elaka människor, men efter en fika med "Sara" kan du känna dig helt slut, utpumpad.

Detta är förmodligen för att "Sara" är en sådan människa som tar energi, hon behöver kanske hela tiden din uppmärksamhet, ni pratar mest om henne och hennes problem, hon lyssnar kanske inte på dig och dina problem helt och hållet.

Det där med att lyssna är en konst, energitjuvar lyssnar inte på riktigt, de sitter bara tysta, ger sken av att lyssna när de egentligen bara väntar tills de ska få prata om sig själva igen.


Gör dig av med sådana människor!


De personer i ditt liv som tar mer än de ger kommer aldrig ändra sitt beteende och det kommer bara sluta med att du kommer stå utan stöd den dagen du behöver det.

Att göra slut med en vän är det svåraste man kan göra, många gånger försöker man kanske bara få det att rinna ut i sanden.

Många gånger är man osäker på om man vill säga upp bekantskapen helt eller bara träffas mindre...

Försök bara utgå från vad som är bäst för dig!


Det ett fåtal som hållt sig kvar, som skaffat sig en permanent plats i mitt hjärta. De är mina äkta vänner som ger mig liak mycket som jag förhoppningsvis ger dem.

Vi behöver inte höras varje dag eller ens varje vecka, vi vet vart vi har varandra och när vi träffas är det underbart!

Jag älskar min vänner så mycket !!


   partyfaces  

Av Vivi - 19 oktober 2009 11:09

Ha ha ...Sandra har ju också skrivit om detta, tycker det är så kul!

Marge Simpson har vikt ut sig i playboy...

Detta är nog första gången jag funderat på att köpa den tidningen, hi hi hi ....

Undrar om hon kommer räknas som en playboy-bunny nu ?


Jag tycker väl inte detta ska vara ngt att starta en "fel eller rätt" diskussion om utan bara se det som en kul grej!

Det är ju inte direkt som om en teletubbi vikt ut sig, ....men det kanske kommer Förvånad *ryyys*

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards