MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Vivi - 23 oktober 2009 09:25

Mahhhh.... mina katter är så med sina skrammelmöss...

men de har också väldigt kort minne Flört


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


PS.... Den lilla saken katen kramar är en poccemon som heter MEW ... (mew mew låter katten)

Tycker det var värt att lämna en liten anteckning om Glad  ...hur jag vet det är en annan historia Ds


Av Vivi - 23 oktober 2009 08:51

Det är vad jag tänker göra ikväll... efter att ha ätit den obligatoriska fredagstacomiddagen tänker göra en kall läskande Mojito och sedan lägga upp benen i soffan....och där tänker jag stanna resten av kvällen!! Ahhhhh....

Längtar redan Flört


Mojito  


Nooooo...kom på att jag inte har ngn ljus rom hemma.... Noooooooooooo.............

Hmmm å andra sidan är det löning idag... det kanske är värt att svänga inom systemet för att få sin Mojito ...


I morgon ska vi ut en sväng på stan med svärmor, vi ska kolla lampor bland annat, vi behöver en till hallen och en till gästrummet. Känns så skönt nu för att nu börjar vårt hu verkligen kännas som VÅRT hus. Det gör en del att få upp egna tapeter!


Jag ska kolla lite efter ngn halloween utstyrsel också ... myrorna (jag tror det var Zandra som tipsade om det) brukar vara ett säkert kort om man ska hitta ngt galet klädesplagg!

Har fortfarande inte riktigt bestämt vad jag sak vara nästa helg.....


                 vampyr   halloween 04?  

 Modesty Blaise   halloween 05  

Av Vivi - 23 oktober 2009 08:43

...MEN BARA PÅ OSS !!!

 

Angie säger oh no !   Athena i fönster  


Så gå in och skriv på listan som djurensrätt har!

De behöver 100 000 röster och de har nästan 6500 nu ...

Kom igen nu allihopa!!

Länka till denna namninsamling och låt oss hjälpas åt,

skriv på för djurens skull!!

 

Jag vet att jag kanske tjatar, men jag tycker det är så viktigt!

 

 

 



Av Vivi - 22 oktober 2009 14:09

Ni har väl inte missat att homosexuella får gifta sig i kyrkan ?


Ja ...  jag har aldrig förstått varför homosexuella inte fick gifta sig i kyrkan,  giftemål i kyrkan har inte längre så stark religös betydelse som förr. 

Det är många som vill gifta sig idag pga de lagliga aspekterna...

Enligt lagen är det stor skillnad på om du är sambo eller gift, hur lagen ställer sig mot sambo / partnerskap... det vet jag däremot inte.

...och visst ... du kan ju gifta dig borgligt ...


Jag tycker iaf att kärlek är kärlek oavsett kön på de båda som gifter sig och för mig kan det aldrig vara fel att vilja visa sin kärlek och lova en evighet tillsammans inför sina vänner, sin familj och även inför gud!

Det är iaf därför jag gifter mig!


  

  


Av Vivi - 22 oktober 2009 13:01

Finaste Athena  


Athena är så söt.... jag önskar att jag hade en bild så jag kunde visa er,

men jag har aldrig lyckats fånga henne "in action". Hon brukar nämligen bära omkring på sina gosedjur och sedan mjauar hon med hela munnen full av leksaksråtta eller leksakskatt.

Hon är så söt när hon gör så ...vet inte riktigt varför hon gör det, men det kommer säkert från att hon blev mamma, innan gjorde hon aldrig så.

Det händer inte ofta, men gärna när vi har lagt oss och håller på att somna ...då hör man ett ynkligt, gosedjursdämpat *Maooouuu* i huset.


Appropå söta katter måste ni se denna, smart katt!!




Av Vivi - 22 oktober 2009 11:30

Ja.... det går så där för mig att komma i form, framför allt så är jag dålig på att röra mig och de behöver jag mest. Jag och pojke ska köpa en ngn form av crosstrainer till vårt lilla hemma gym.

Ngn som vet vart man kan köpa bra crosstrainers för vettigt pris ?

 

Jag lyckas ju hålla mig under veckorna och nu har jag t.ex gått ned ett kilo under veckan ...problemet är helgen då jag går upp igen Tungan ute då kakor, ibland snacks och framför allt läsk smyger sig fram på kvällskvisten.

Denna helgen bli det inget snacks hemköpt iaf... vi har popcorn "i nödfall"

Sedan får jag se till att ta lite promenader... måste ju starta ngn stanns!

Hade gärna droppat ned till 73kg till Halloweenfesten...sedan ngn kilo till innan fotograferingen.

Målet är ju att ligga på 70kg innan året är slut.


Nu vill jag poängtera att man inte ska stirra sig blind på vågen!!

...men jag behöver den som riktlinje nu i början!


Nu ska ni få se en Missvivi ni inte sett förrut... visst blir jag lite nostalgisk när jag ser henne och visst saknar jag det lite , men ärligt talat vill jag inte se ut så här igen, personligen tycker jag att jag var för smal.



  

(Tänk då hur många unga tjejer som kanske kollar på bilden och tycker denna tjejen är mullig, jag tyckte inte jag var smal här, jag tyckte jag var mullig. "Idealen" idag är så snevridna) !!



Inte syns det kanske jätte väl och inte var jag överdrivet smal,

men jag trivs bättre som jag är nu än som jag var då ...

That´s just how I roll ....


  


...men lite snyggare , mer trimmad och sundare innan bröllopet skadar inte!



Av Vivi - 22 oktober 2009 10:34

Ha ha ...hittade den på en trevlig blogg,

som vanligt lyckades jag missa att lägga på minnet vad bloggen hette Obestämd

Tycker iaf den var lite kul ....



Av Vivi - 22 oktober 2009 09:51

Idag kommer svärmor på besök, ska bli trevlig för det var ett tag sedan nu, har sådan tur.

Har inte en sådan där jobbig svärmor som folk pratar om utan bara en helt underbar svärmor,

mycket praktiskt Flört ! Fick panikstäda lite i morse eftersom jag iten hann igår... lite ordning vill man ju ha på dammråttor och tandkrämsfläckar i handfatet. Tungan ute


Inredningspartyt var trevligt igår, var extra kul att M från jobbet följde med, tack M !!

Mysigt att få pussa på världens finaste syskonsöner också ..ibland älskar jag dem så mycket att jag inte vet vad jag ska ta vägen, MÅSTE hitta ngn dag/helg jag kan få passa dem snart.

Tyvärr kan de inte vara hos mig och sova över för S har blivit tokallergisk mot katter, inte ens mina Sibirier fungerar Rynkar på näsan Det är så synd för han älskar verkligen katterna, han är helt underbar med dem!!!

*suck* Skrikandes Orättvist!! 


Så sent kom jag inte hem igår....men det tog lååång tid att somna,

sedan har jag sovit riktigt illa ....resultat: mucho trötto !

Nee... en kopp kaffe kanske?...


Om inte det hjälper så :


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards