MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Vivi - 15 oktober 2009 16:10

Denna låten tycker jag är så grymt bra, jag gillar många av hennes låtar,

gillar verkligen texten på denna! Mycket girlpower!

Älskar slutet i videon där hos trashar hans bil    *moha ha ha*

Inte har jag hämtats så hårt på en kille någon gång, men hämnats har jag ju Flört




Av Vivi - 15 oktober 2009 11:50

Nej ...nu ska jag strunta i dyra renoveringar och dumma kundtjänst killar ett tag!

Nu ska jag krypa ned i soffan med lite godis (japps...igår upphörde mitt månadsuppehåll) och filmen Coraline, en film i Tim Burton - anda. Dte ska bli mys ...behöer det nu!

Har det bra alla bloggisar!!


Av Vivi - 15 oktober 2009 11:45

Jag behöver lite positiva saker nu efter morgonens smäll så jag gick in på min pojkes blogg.

Titta vad pojken hittat!!!

Hi hi ..snacka om grabbarna grus ..hi hi

Denna ligger även ute på Sorans blogg, ni kan komma dit via min pojkes inlägg!



Av Vivi - 15 oktober 2009 11:32

Idag är jag ledig, därav det sena inlägget Flört 

Inte sov jag ut på min lediga dag inte, jag steg upp och skjutsade pojken till jobbet eftersom jag dessutom skulle till läkaren. Gick bra hos läkaren, nu har jag piller att hämta ut, vilket är skönt att ha hemma OM jag skulle få ett gallstensanfall igen.

Så ...morgonen började bra .....


Sedan gick allt åt pipsvängen som kära Astrid skulle sagt!

Larmbolaget ringde och sa att installatören blivit sjuk, visst , sånt händer. Det jag blev väldigt irriterad över var killen på kundservice, han var så nonchalant. Jag bad att nästa installatör skulle komma efter fem , halv sex då vi var hemma, det gick inte! Förstökte förklara att jag tagit ledigt hela dagen idag för detta och inte ville förlora mer pengar genom att ta ytterligare tid från jobbet, men nepp...det kunde han inte förstå.

Slag nummer två...och det hårdaste...


Elektrikern var här ...angående golvvärmen "från Clas Olsson", det är inet termostaten det är fel på, det är slingorna. Detta innebär att hela golvet måste rivas upp i badrummet och allt måste göras om. Eftersom det inte finns plats att installera ett element ngn stanns är ju detta ngt som måste göras för att vi ska få värme i badrummet.... "KUL" Skrikandes

Vi har pratat med mäklaren och vi ska få någon från vårt försäkringbolag att titta på det hela, förmodligen är det hela gjort av en jäkla hobbyelektriker, alltså inte fackmannamässigt gjort och då har vi tur ... då går det förmodligen som "dolda fel".

Håll tummarna för oss....

....annars blir det en massa pengar vi måste punga ut och det rimmar inte bra med bröllopet....


Av Vivi - 14 oktober 2009 16:00

Ni vet väl alla min svaghet för tecknade filmer ??...Skrattande

Surfar runt som vanligt och stöter på denna trailern




Tjoho...denna ska jag så klart se....men jag väntar tills den är på Dvd så jag kan snyfta i smyg Tungan ute

Jag fäller nästan alltid en tår eller två när det kommer till Disney !

Av Vivi - 14 oktober 2009 15:35

Idag kom beskedet...

Tre personer från vårt kontor får gå, personer jag tycker mycket om.

Tänker speciellt på två av dem, L hon kommer definitvit hitta ngt bra så go som hon är, hon är inhyrd som jag, jag kommer verkligen sakna henne!

Sedan har vi T, blev väldigt förvånad där och det känns skittråkigt eftersom han alltid får mig att skratta.

Gråter

Jag får änså länge vara kvar, de vet inte riktigt hur det ska göra med reception/telefoni än så länge. Jag är ju inhyrd och ganska lätt utbytbar, så jag förstår hur de tänker.


Det blidde varken träning eller bakning igår, får försöka baka lite ikväll eller i morgon och ta med till jobbet för att muntra upp alla lite!


I morgon har jag ju tagit ledigt från jobbet, LarmNisse och ElNisse kommer ju på besök då Flört

Först ska jag iväg till läkaren och skaffa lite piller, sedan Nissarna och sen...ja vi får se om jag kan lata mig lite ngn stanns i varven! Hade varit skönt att unna mig lite tid själv i soffan Glad

Kanske ngt gott att äta, dricka och mysa med katterna!


   Naglar      

Av Vivi - 14 oktober 2009 15:32


Ha ha ....be afraid ...be very afraid!

En lapp som ger ett tydligt buskap

*hi hi*


Av Vivi - 14 oktober 2009 10:58

Förlåt, inte meningen att brusa upp men jag blir så irriterad!

Nu har en liiiten bit av min tand gått av, tanden är numera vass och jag är väl mest orolig varför denna lilla bit bestämmer sig för att gå av.

Jag har ju skrivit om min tandläkarskräck och irritation över systemet förrut.

Jag menar... jag var hos en privat tandläkare för 6 år sedan... pga av att han var privat får jag nu inte gå till en kommunal, då måste jag stå i kö ...

Jag kan inte gå till privat för jag måste stå i kö ... och tillbaka till den förre, nej ni aldrig i livet!

Jag har ju bytt kommun nu när jag flyttade, får man inte gå till tandläkaren om man flyttar ????

Vad gör jag om ngt blir akut, om jag får en infektion, åker jag upp till akuten då ?

Och vad gör de då där ...drar ut tanden ??


Kan någon förklara VARFÖR det är så här !!


Missvivi är arg!

Dumma tänder, dumma tandläkare!!

  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards