MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Vivi - 8 oktober 2009 21:25


Oj vad trött man blir av att partybaka...

Jag har gått omkring här sedan sju tiden med stereon på full volym, dansandes och bakandes, det är att partybaka mina vänner Flört


Nu har jag bakat bullar, brownies och muskotsnittar till morfar...

Jag är verkligen så trött att jag tittar i kors...

Nu kommer iaf morfar få hela frysen full med godsaker och det är det viktigaste, älskade morfar!

Nu ska jag faktiskt ta en dusch och sedan läsa några sidor ur en Kava deckare innan jag sussar.

Får se om jag kan uppdatera med bilder och recept i morgon, nu är jag på tok för trött...






Av Vivi - 8 oktober 2009 15:37

Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste mailet jag skickade till min pojke...

Felskrivning eller inte, vad tror ni ?


"Har ringt till läkaren nu och det gick så där....

jag måste dit för ett besök för att få tabletterna och nästa lediga bar ...tada den 15 :de Tungan ute
Fördel är dock om larmNisse och elNisse kan komma efter nio för då hinner jag skjutsa dig till jobbet,

in till läkaren och hem igen innan dess"

 

 

nästa lediga bar

 

*fniss fniss*



Av Vivi - 8 oktober 2009 15:26


Undrar om det är tomtar på loften ? Högljudda i så fall och klantiga...

Något är det som stampar och bankar i taket ovanför mitt huvud och lite läskigt är det,

förväntar mig få spånplankor i huvudet närsom helst....

Önskar jobbet kunde informera mig om sånt här Tungan ute

Av Vivi - 8 oktober 2009 15:15

Ha ha

Hittade denna på en blogg av Miss iskall och tyckte den var så creepy och söt på en och samma gång!

Den hade ju kunnat varit med i en av de där asiatiska skräckfilmerna Tungan ute


Kitties please don´t try this at home!



Av Vivi - 8 oktober 2009 15:02

Tjaba!

Tja...vad har hänt sen sist, coola Leia har skrivit lite i sin blogg, hon har bland annat tagit upp ett väldigt vanligt problem bland oss fyrtassingar.

Tvåbeningar är tröga och svårlärda!


Jag menar ...jag har försökt lära Matte och Husse att när jag jamar, då ska jag ha godis, när jag är i närheten av köket vill jag ha godis,

jag vill ha godis P U N K T !!!! ...men de fattar inte!

Samma sak när jag vill leka!

Dessutom är matte såååå lat, när jag hoppar upp i sängen (vid den anständiga tiden 04) och för en gång skull vill ha lite kli bakom örat, då bara vänder hon på sig och säger att hon vill sova!

Nej, det går inte att lära de där tvåbeningar nånting alls!


Slick bakom örat från en trött men asgrym katt


  



Av Vivi - 8 oktober 2009 13:57

Man vill ju ha bra ideal, framför allt vill man ha många olika bra förebilder,

förbilder som inte bara handlar om utssende, att det finns något mer att sträva efter.

Om jag får barn önskar jag att de inte bara tittar på ett ansikte i en tidning och säger:

-Så vill jag se ut!

Jag vill att de även ska kunna säga " wow är hon veterinär, det verkar häftigt" eller "tänk om man skulle studera utomland som denna killen" , helt enkelt lite mer att sträva efter än att bara vara snygg!


Vi kommer nog aldrig komma ifrån önskan att se bättre ut, att vara vackra, men vad som är vackert är ju väldigt enkeltriktat just nu. Du ska vara smal så får du allt du vill ha ...


Ni kan läsa i expressen om en tysk tidning som har valt bort modeller, de vill använda "vanligt folk" i sina moderepotage, vanligt folk som modeller.


Tycker detta är helt underbart!!!

Den osminkade Missvivi gillar!!!


      

Av Vivi - 8 oktober 2009 13:30

Jag hoppas att snön dröjer, men den får gärna komma till jul !


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Av Vivi - 8 oktober 2009 11:54

På Gekås tänkte jag ju kolla efter en stickad klänning och jag fundrerar på ett brett skärp till...

Vad tror ni om detta...



hmmm om det nu går om mig över huvudtaget Tungan ute

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards