MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Vivi - 4 oktober 2009 22:00

Ha ha ..måste bara berätta ngt roligt.

Blev uppringd igår, det var en tjej som ringde och sa

"Hej vi har fått ditt namn av **** och vi har ett erbjudande till dig"

Jag blev genast myyyycket misstänksam, men tjejen de nämde är försiktigheten själv så jag antog att det var ngt som bara var halvt oseriöst.

Tydligen vill de erbjuda mig och två av mina vänner att bli style:ade och fotade i studio kostnadfritt,

det som kostar är om man vill köpa fotona sedan (vilket naturligtvis inte är jättebilligt).

Dubbelkollade med min kompis och hon var tydligen helnöjd, så jag tänkte ...äh va fasen!

I slutet av november ska jag då till Gbg och bli fotad, har frågat syster om vill vill följa med ...

vi får väl se om hon nappar.


Får se om denna skönhet lyckas fastna på något foto ---ha ha ha

  

Av Vivi - 4 oktober 2009 21:39

 

Det finns sämre sätt att spendera en söndag när det stormar ute...

  


      

Av Vivi - 4 oktober 2009 17:45

Aj aj ....nackdelen att gå på bröllopsmässa är ju lite att det är så mycket som är bra och man vill ha och siffrorna för bröllopet stiger högre och högre...ihhhh Guld i mun

Det är lugn vi KOMMER sålla... Flört

Något jag eventuellt kommer spara pengar på är klänningen, jag är ju inne på tyll och en butik i stan tipsade mig och forever bridals balklänningar, de är billigare än bröllopsklänningar och de kan beställas i olika färger....även vitt ! Gå in här och t.ex på denna!


Om mässan kan jag ju bara säga att det blev en del inspiration, trevliga möten och massa fjäsk...för oss!!!! Det är inte ofta man känner att man är målgruppen, men här hade vi folk som gjorde allt för att få just vår uppmärksamhet med en massa stela leende och grattis, me like! Ha ha ....


Nu funderar vi på om vi ska skippa matschemat elelr hur vi ska göra med middag ikväll, jag är INTE sugen på att laga mat, jag har dessutom fixat maten hela vecka. Hmmm kanske lockar en pizza frågan är bara om man vågar sig ut mer idag utan att blåsa bort !

Av Vivi - 4 oktober 2009 09:35

Idag mår jag väldigt mycket bättre , lite trött efter gårdagens bravader , men annars är jag okej.

Jag skulle ju redovisa filmen vi såg i fredags, Knowing, men pojken har gjort det så bra så det överlåter jag åt honom, gå in här för recention och trailer ;)


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska i iväg på Bröllopsmässan!

Jag berättar allt för er sedan!


Hoppas att resan gått bra Zandra och att det är underbart på Island, jag längtar redan efter att höra om hur resan och installationen har varit!

Av Vivi - 3 oktober 2009 23:00

Är det någon där ute som haft ett gallstenanfall?

Då vet ni precis vad jag gick igenom igår. Vi hade åkt hem till min syster och hennes man för att ta en drink och sedan åka in till stan och äta lite gott. Jag hade visserligen ätit dåligt under dagen , men det brukar ju inte var några problem bara man tar det lugnt med alkoholen så att man inte blir tokfull.


Jag satt och sippade på en drink och hade precis börjat på min andra när jag började få ont i magen, det kan ju hända att jag kan få lite ont ibland men det brukar släppa, detta släppte tyvärr inte och tillslut kom de där kramperna jag så väl känner igen.


Jag opererade bort gallan för ca 2,5 år sedan efter att jag haft två anfall och både min mamma och syster har problem med gallan så jag tyckte det var lika bra att ta bort den.

Problemet med att få gallstensanfall EFTER att man opererat bort gallan är att det kan bli väldigt farligt om det inte släpper, då måste man åka akut in till närmaste sjukhus.


Detta var mitt andra gallstensanfall efter operationen så och jag är glad att det hände hos min syster, hon vet ju precis vad som behövs och hon har de ljuvliga stolpillrena hemma. Tro mig, bara ordet stolpiller får mig att rysa av obehag men när man har så ont att man villkräkas och man kan inte prata eller andas ordentligt för att man krampar så mycket då är det underbar med de där pillrena eftersom det bara tar ca 5-10 min för dem at verka.


Det blev inte riktigt det vi hade planerat för kvällen, men min syster och hennes man var underbara framför allt mig älskade syster som visste precis vad jag gick igenom och hämtade vetekudde till magen, varmt te och allt annat som kunde hjälpa, trots anfall blev det ändå en helt okej kväll.


Älskar dig en massa massa syster, du är fantastisk!!!!!

Jag & syster i Turkiet  


Av Vivi - 2 oktober 2009 21:33

Okej ...mys, taco och idol - check

Erika och Tove bäst - Check

Mariette visar Halmstad från sin bästa sida -  Check

Svårt att förstå vad den där Nisse eller vad han hette som sjunger för ljust och för RnB:it gör i idol - check

Erik framträdande rockar - ... inte check men jag hoppas på honom iaf! 


Nu hinner jag inte checha mer för pojken hittade en film som heter Knowing ....verkar så spännande ....!!!!!!!!!!!!!!

I´ll let you KNOW how it is ...he he


Kram!

Av Vivi - 2 oktober 2009 18:08

Vaknade av denna vackra himmel i morse....


  


Av Vivi - 2 oktober 2009 16:19

Vad har en del folk fått sitt körkort ifrån ???

Jag ser dagligen folk som kör vårdlöst och farligt i trafiken.

Jag förstår inte hur man kan ha så lite respekt, det som är värst att de inte verkar bry sig om att de kan skada andra, t.o.m orsaka dödsolyckor! Tänker lite extra på sånt nu är det ska bli sånt busväder!


Undrar fortfarande vem kakmonstret är ....


Funderar på när jag sak till Gekås och handla julklappar m.m


Funderar på min mammas födelsedagspresent som verkar så svår att få tag i plötsligt :(


Funderar hur jag kunnat låta veckan gå utan att jag tagit tag i viktiga saker

som att ringa mäklaren och ta reda på våra rättigheter vad det gäller saker som skulle

varit färdiga när vi flyttade in som inte är fädiga. (lång mening vaObestämd)


Funderar på om jag ska klippa mitt hår lite granna snart...


Funderar på hur jag kan tjäna massa pengar Guld i mun


TREVLIG HELG ALLIHOPA!

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards