MissVivis synvinklar

Alla inlägg under oktober 2009

Av Vivi - 27 oktober 2009 10:28

Hmmm...jag är misstänksam!

I morse var matte och husse extra keliga med oss och pratade om att matte kommer och hämtar oss efter jobbet, vi ska till ngn "veterinär".

Jag kommer inte riktigt ihåg vad det är, men jag vet att jag varit i kontakt med en sådan när jag var liten. Jag vet inte om det är bra eller dåligt ... Hmmmm------


*Tass* från Angelique !


  

Av Vivi - 27 oktober 2009 10:16

Söööööööööt!


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 27 oktober 2009 09:39

Jag har en vän och en bloggis som lagt ned sina bloggar....kommer sakna dem!

Förstår att bloggandet kan ta alldeles för mycket tid och kännas pressande. Själv bloggar jag ju som jag gör eftersom jag inte har mycket annat att göra på jobbet. Får jag ett annat jobb, eller mer att göra här kommer kanske saken i ett annat läge.


Till Sandra:

Det har varit jätteroligt att läsa om dina bröllopsplaner m.m , vi har ju synkat våra bröllop ganska bra Flört

Jag hoppas att du får ett underbart bröllop och allt du drömmer om!

Du är alltid välkommen till min blogg och lämna en kommentar om du vill och orkar!


Till Linnea:

Det har varit så roligt att följa din vardag då vi dela rätt mycket en gång i tiden, det kom lite plötsligt att du bara lade ned din blogg. Hoppas inte jag har sagt eller gjort ngt dumt ....

Jag vill bara tacka för att du var en del av mitt liv en gång i tiden,

du är en fantastiskt person och du kommer få ett fantastiskt liv.

Vill att du ska veta det om det nu blir så att vi inte hörs mer....



Linnea & Jag  




Av Vivi - 26 oktober 2009 15:32

.......neeee inte den dära tecknade tjocka lille killen i Disneydags utan Peter Jöback!

Jag blev riktigt glad när jag hittade en kommentar från "honom" i min blogg!

Det var väl ngn på hans bolag som skrev och visst var det lite reklamaktigt , men glad blev jag!

Jag gillar ju verkligen honom och de tipsade om en tävling på hans hemsida,

man kunde vinna biljetter till hans julkonsert och även chansen att träffa honom om jag förstår rätt.


Nu får min sambo ursäkta men Peter är en favorit hos mig *suckar lite tonårsaktigt*, det hade varit kul att få chansen att höra honom live. Har ju funderingar på att ha hans Undress me på bröllopet.  


Hi hi ...jag är ju och tävlar om en massa saker nu, har knappt koll på alla resor, bh:ar

och ringar man tävlar om Tungan ute får se om man lyckas vinna ngt!


Det är inte ofta jag vinner, väldigt sällan, men tur i kärlek det har jag !!!


Älsklingen  



Av Vivi - 26 oktober 2009 14:06

Japp...nu är Anns fest & bröllopskläder i blåsvädret igen, ni kanske kommer ihåg att jag varnade för dessa i ett tidigare inlägg

Nu skriver expressen om en annan tjej som också blivit lurad!

Det hemska med dessa lurendrejare är inte bara att de lurar av folk pengar utan att de faktiskt låter dig tro att klänningen är på gång, detta gör ju att tjejerna inte ens fått chansen att köpa en ny klänning utan ofta får de hyra eller göra en annan "nödlösning".

Bröllopsklänningen är ju ofta den finaste klänningen man har kommer ha på sig i livet och då vill man ha tid på sig att välja ut den, oavsett om man köper eller hyr!


Stygga stygga företag....

Karman kommer och biter er !!!!!!!!!!


Av Vivi - 26 oktober 2009 12:37


Då LarmNisse tycks bli sjuk varje gång han ska installera larm hos oss så är vårt hus ganska försvarlöst.

Egentligen är avsaknaden av larm KundtjänstNisses fel, han är en större bov i dramat då han vägrat boka in en ny tid som passar oss utan envisas med att deras jobbtider är 8-17. Detta anser vi inte vara respektabelt då vi var hemma från jobbet en hel dag första gången och förlorade då mutchos dineras.... jag vill inte vara hemma från jobbet ytterligare en dag ...vem vet han kanske är sjuk då också ....

Neeee om det itne går att fixa detta så struntar vi i LarmNisse helt och hållet och det är faktiskt KundtjänstNisses fel, han har inte en gnutta kundtjänst i sig så egentligen borde han BARA kallas Nisse!


Så...


Till alla tjuvar:

 

Japp....vårt hus står olarmat, det är försvarslöst...detta innebär inte att vi är försvarslösa!

Jag kommer gillra olika fällor i huset, när ni minst anar det kanske ni får en leksaksmus i fejjan eller stiger på en massa kattsand, om ni försöker använda vår toalett kanske jag har lagt folie över *moha ha ha*

Kanske kommer jag olja in alla mina värdesaker så det blir hala och slemmiga, har ni sett Ensam hemma ? Därifrån kommer jag ta inspiration *moha ha ha ha  ...igen*.

 

Förövrigt bör ni också akta er för vi har två blodtörstiga bestar som vaktar inne i huset!

    

 

Om ni trotts detta vågar er in i huset tänk på detta:

 

Fäll ned toalocket!

Torka upp efter er!

Akta sovrummet för det är nytapetserad, vill inte ha en massa repor i de nya tapeterna.

Tar ni sönder ngt är jag faktiskt tacksamma och ni sopar upp efter er, tänk på kissemissarnas... hrm jag menar BESTARNAS ömtåliga tassar.

Nej katterna ska inte matas med choklad eller annat trams!

 och viktigaste av allt....SLÄPP INTE UT KATTERNA!!!

 

Tack för besöket....

..... Jag är lite intresserad varför ni valde just att stjäla från vårt hem så om ni kan ta er tid att fylla i formuläret på 20 sidor som ligger på köksbordet är jag jätte tacksam, kom igen, det tar bara 10 min. Ni kan få ta bullar från frysen om ni fyller i det ! Lämnar ni dessutom namn och nummer kan ni vinna ngt riktigt fint !!

 

MVH

Husägarinnan!





Av Vivi - 26 oktober 2009 11:10

Ja just det, idag ska LarmNisse hem till oss, ska bli skönt att få det där gjort och att det ordnade sig, jag var ju lite iriterad på larmbolaget innan....men nu ska han komma hem till oss ikväll när VI kan.

ElNisse får vi väl snart prata med igen, vi väntar bara på att FörsäkringNisse ska komma hem till oss först så vi får ett uttlåtande på badrummet och framför allt golvvärmen.

Dessutom blir det väl så småningom en GolvläggarNisse, KalkelNisse & RörläggarNisse när vi väl ska bryta upp golver i badrummet....många Nissar blir det ...


I helgen trillade jag in på HM när vi var på stan, kunde ju inte låta bli så denna gosetröjan fick följa med hem, köpte en till, lite tunnare , men den ska jag nog lämna tillbaka ...inte riktigt min färg!


Jag hittade ingen bra outfit till maskeraden i helgen, eller ... jag hittade en bröllopsklänning på myrorna, men det blev lite förmycket pengar för ngt jag bara kommer använda en gång! 

Det får bli en favorit i repris istället Flört

Ska bara kolla efter lite mer pärlor... och kanske våfflat hår??

Vad tror ni ? Har ni ngt tips ?



halloween 05  

Av Vivi - 26 oktober 2009 09:59


Dagens sanning hittar ni som så ofta hos Nemi, läs här!


Dagens seriestripp

(klicka på bilden för att läsa hela)


Rose Is Rose


Dagens irriterande:

Jag vet att bloggplatsen måste gå runt, att mer servrar blir dyrare osv. , gillar ändå inte reklamen!!


Dagens glada nyhet:

Jag får vara med på jobbets julfest, trots att jag är ihyrd, det är för att jag varit här så länge...


Dagens bild:


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards