MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2009

Av Vivi - 6 november 2009 14:48

Det är tur jag har dig...

Hittade texten till den låten jag brukar prata om ibland, denna är till dig!


Peter Jöback - Undress me

There is a world I keep inside
When I´m with you I can´t hide
You see everything
A part of me I can´t disguise
I loose myself inside your eyes
`Cause you see everything
  

Everybody´s searching for the one
And baby I´ve been waiting for so long
And now you undress me, you read my mind
Revealing my secrets that I´ve tried to hide
You´ve got that something, touching my soul
And when I´m around you, you make me whole
The way you caress me, you undress me

The thought of you makes me so strong
I know that I can´t do no wrong
I could do anything
I cross the sea, I´ll walk the moon
Just to spend the night with you
I could do anything

Everybody´s searching for the one
And baby I´ve been waiting for so long
And now you undress me, you read my mind
Revealing my secrets, that I´ve tried to hide
You´ve got that something, touching my soul
And when I am around you, you make me whole
The way you caress me, you undress me

I´m naked before you, oh here I am
I´m naked before you, here I am

I´ve been searching for the one
At every turnin´ I was wrong
Now I know where I belong
Now you undress me (ooh)
Yes now you undress me (oh ooh baby)
You make me whole
The way you undress me, you read my mind
Revealing my secrets that I´ve tried to hide
You´ve got that something touching my soul
And when I am around you, you make me whole
The way you caress me, you undress me





 


 




Av Vivi - 6 november 2009 13:59

Tandläkaren avklarad...

Hemskt men inte så farligt som jag trodde,

måste tillbaka på måndag och laga tand = jobbigare


Mamma ville muntra upp så vi gick till en sömmerska

Vem visste att man kunde sy upp sin drömklänning för mindre än 5000-6000 !!


Lunch med mamma

Vem visste att den godast sushin fanns i Laholm !!


Känsla just nu

Trött...trött i själen så in i tusan, lätt gråtfärdig, tom & trött!

Jag hatar att leva i ovisshet, hatar att alltid behöva oroa mig för framtid & ekonomi...

Känns som mitt liv alltid är inställd på omstart när det gäller jobb och jag är trött på det!


Ska lägga mig och ta det lugnt en stund,

finns inte ens chans att jag orkar ta mig tillbaka till jobbet efter denna dagen, men jag ska hämta pojken när han slutar ...


Flåt att jag är så negativ och tråkig idag, men jag orkar faktiskt inte annat!






Av Vivi - 6 november 2009 10:30

Nu är det 30 min. kvar till jag slutar för dagen...

eller jag ska till tandläkaren, men jag är nog itne i skicka att återvända till jobbet efter det...Tyst


Dagen blev plötsligt lite jobbigare... knuten i magen lite hårdare....

Fick repcis reda på att jag inte hänger löst utan väldigt löst ....

Det har ju varit en tjej på ett annat kontor som blev uppsagd som blivit erbjuden min tjäns och jag fick precis reda på att hon tackat ja....

Det är inte säkert att jag får sluta för det, eventuellt kommer det bli två tjänster i receptionen,

men det är ju eventuellt ...

Hon kommer hit i mitten av februari, jag har tjänst till dess...


Ush jag HATAR att ha det så här ovisst!!

Önskar jag visste hurvida jag får vara kvar eller inte .... om det blir två tjänster och om jag är tilltänkt till en av dem ! *suck*

Jag vet att det bara är att ta tag i det och börja söka, men det känns ju konstigt när man står med en fot in och en fot ut om ni vet vad jag menar.


En bra dag blev en sämre dag ....


Jag och katt  


Av Vivi - 6 november 2009 10:25


Hi hi .... jag älskar ju "arga lappen"s hemsida, folk skriver så mycket kul!

Den här bör vara från en arbetsplats, väldigt kreativt måste jag säga !!

*fniss*


Av Vivi - 6 november 2009 09:15

För ett år sedan hade jag en mysig fika med mamma.

För ett år sedn fick jag reda på att vissa delstater i USA har dödsstraff även för barn!!!  

För ett år sedan bodde Amadeus fortfarande hos oss (saknar honom Gråter )

För ett år sedan hade jag inte körkort

För ett år sedan var jag inte förlovad

För ett år sedan var jag arbetslös

För ett år sedan hade jag inte hus ...


Tänk vad mycket som hända på ett år !

Av Vivi - 6 november 2009 08:50

Ja nu har det plötsligt blivit fredag igen,

tiden går verkligen fort jag tyckte ju det var måndag igår!!Tungan ute


Idag vaknade jag verkligen på rätt sida sängkanten, en purrande katt kom smygande när väckarklockan ringde, så vi la oss och snoozade & kelade lite, det finns verkligen inget bättre sätt att vakna på morgonen!!

Angie ler  


Jag har sovit dåligt hela veckan, men inatt har jag verkligen sovit djupt, tror det har att göra med massagen igår. Det var verkligen hur skönt som helst!! Varför unnar man sig inte det oftare? 

Jag hade en del spänningar och var stel och orörligare i högersida,

så nu har jag fått övningar jag ska göra en gång om dagen.

Jag ska tillbaka till honom i december, kommer nog försöka gå en gång i månaden tills jag fått bukt med stelheten och spänningarna.


Idag blir en kort dag, redan om två timmar slutar jag för att möta upp mamma & gå till tandläkaren.

Tänk ...jag är snart 30 år och måste ha med mamma när jag ska till tandläkaren, man blir aldrig för gammal för att behöva sin mamma !!!! Glad




Av Vivi - 5 november 2009 16:12

Lite nostalgisk blev jag när jag såg vad jag skrivit i bloggen för ett år sedan då Athena kastrerades:


Sötnosen.... vår stora bäbis ska kastreras idag...

var precis hos veterinären och lämnade henne.

Jag var lite stressad för sambon skulle iväg och jobba och det var en massa folk där,

men när jag gick därifrån kändes det jätte jobbigt,

fick bita mig hårt i kinden för att inte börja gråta...

Det blir bara lite opersonligt, för dem är det ännu en katt

men för mig och min sambo är det den viktigaste i vårt liv i princip...

Hoppas de tar väl hand om vår underbaring, hon gillar inte veterinärer

(fick jag ju berätta för dem så de inte tror hon är världens surpotta)

itne sedan den dumma dansken grävde i henne när hon hade värkar.

Jag vet att det är et vanligt i princip riskfritt ingrepp men jag är ändå lite orolig.

Tänk om hennes personlighet ändras ??? Har iaf två små ungar som tröstar mig :)

 

Man älskar dem så mycket !!!!!

 

På denna bilden är lille Amadeus med, numera Edward,

man älskar honom fast han flyttat!

Gosedjuren   Nyopererad   Athena Zzzz  

Av Vivi - 5 november 2009 15:00

Jag har världens bästa mamma!!

Min mamma har fjäskat för sin tandläkare, där jag står i kö

(ett års väntetid, bättre än folktandvården iaf Tungan ute) och skrapat fram en tid till mig!!

I morgon ska jag till tandläkaren !!!

Jag har lust att säga hjippie.... om jag inte vore så rädd ....

och om jag inte anade hur dyrt det kommer bli .....


Jag har inget direkt val egentligen, det måste göras !!!!

Fortsätter jag gömma mig för tandläkaren kommer jag inte ha några tänder kvar tillslut! 


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures


Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards