MissVivis synvinklar

Alla inlägg under november 2009

Av Vivi - 3 november 2009 13:54

.... så var denna dagen snart slut!

Okej några timmar är det kvar på jobbet, idag kommer man nog hem ngn timma senare,

ska in till stan en sväng för att lämna tillbaka en tröja jag köpte till pojken, se om jag kan hålla mig från att använda pengarna till ngt annat onödigt föremål eller klädesplagg.... Guld i mun

Sedan ska det inhandlas lite mat...kan ju vara bra att ha hemma Glad



Missvivi undrar förövrigt:

  • Varifrån smärtan i handen kommit, för hon kan tyvärr inte skylla på ungsrengöringen igår...hon hade ont redan innan, hade ju varit praktiskt annars, att städa är ju farliga saker...
  • Om Athena kommer bli MissCat
  • Om det ska drömmas ikväll efter middagen
  • Om de kommer inse vilken fantastisk man min pojke är och skicka honom på grabbsemester!
  • Om massören jag ska till på torsdag är bra 
  • Hur många av er som blev avundsjuka när ni läste meningen ovan Glad 




  


Av Vivi - 3 november 2009 11:43

Nu har jag fått konkurrens, Zandras katt Brynja är också med och tävlar.... 

Oh no ....

Hennes matte är ju så mycket bättre på att framhäva hennes skönhet på kort än vad min fismatte är !

*morr* Jag som är så snygg...   men visst ....

ska förlora mot ngn kan det väl vara en sådan snygging som Brynja!


Glöm inte att rösta på oss här , om ni vill hitta oss direkt kan ni skriva Athena eller Brynja i sökfältet!


Lev väl och ät mycket tonfisk!

/ Athena


Athena på balkongen  

Av Vivi - 3 november 2009 10:51

Angående denna bilden


  


Så får jag ju nästan berätta för söta Zandra och er andra att Angelique inte sörplar i sig min drink!

Däremot lyckas jag ta denna underbara bild på lillfisen inte för att hon fått försmak på alkohol utan för att hon fått smak för sugrör! Hon är helt galen i dem !!!

Det är lite roligt för hennes fina bror Amadeus/Edward    

Är tydligen helt galen i sugrör han med, det verkar ligga i släkten Flört

Hon får leka med ett sugrör ibland när vi är hemma (jag vill övervaka eftersom jag är rädd att hon ska göra sig illa på dem) och är då toklycklig!

Framför allt är det tydligen jättetroligt att peta in dem under mattan och sedan försöka gräva fram dem!


Hon är så söt vår lillfis !

  

Av Vivi - 3 november 2009 09:52

SÖÖÖÖÖÖÖÖÖT!


funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Av Vivi - 3 november 2009 09:10

Japp.... lite faktiskt!

Istället för att spendera hela kvällen framför TVn (vilket iof inte hade gått ändå eftersom mina ögon krånglade) så rengjorde jag ugnen, det ni !!!

Ja kände mig väldigt huslig och duktig efteråt, dessutom trot jag att fönstrena är färdigslipade nu *tjoho* !

Så nu är det lite målning kvar på fönsterkarmen och sedan ska dörrfoder & fönsterbrädor upp, sedan är vi klara med sovrummet! Pappa kommer i helgen och hjälper oss sätta upp våra fantastiska spegel ovanför sängen, ska se om vi kan lära oss lite om borrning av honom, jag kan det där med reglar nu , men är osäker på hur jag gör om jag måste borra där det inte finns regel!

Nu har ni fått nog av renoveringssnack va Flört


    

Av Vivi - 2 november 2009 21:05

Japp.... eftersom jag är så otroligt snygg har matte anmält mig till en skönhetstävling!

Jag kan vinna massa kattmat , men framför allt äran och snygghetstiteln !!

Snälla rösta fram mig till MissCat!!!! Ni vet ju att det är det enda rätta Flört

Gå in och rösta på mig här

Det finns så ni kan skriva "sök katt" och där skriver ni Athena! 

Rösta!!


Athena wow  

Av Vivi - 2 november 2009 14:16

Ja ... det blir nog den ikväll, det var en av filmerna som följde med oss hem i söndags!

Känns som om jag borde känna igen mig i den filmen....åtminstone om man ser till titeln.

Vad är det som gör att man aldrig kan få nog??

Jag hittar alltid ngt nytt jag vill ha och jag älskar känslan av att ha nya plagg hemma, när jag går i en butik finns det alltid plagg som ska errövras...kanske bor det en liten pirat i mig ändå ... Flört

  


Jag har ju en dröm att en dag våga mig på att ta det stora klivet och öppna en egen butik, men hur ska det gå ?

Jag kommer väl själv bli den största kunden, kommer sluta med att jag inte kan plocka ut lön alls för jag tar ut den i kläder varje månad! Tungan ute


   


Nej ...jag får ta och gräva fram lite mer jag kan försöka sälja på Bloppis! 

Av Vivi - 2 november 2009 12:46

Ja... jag köpte en del saker i fredags, delvis en klänning på HM ( ska som sagt försöka få ut en bild på den) den är jättemysig!! Min plan är att ha den på jobbet med leggings under,

lite variation istället för att alltid ha: tröja kjol, tröja kjol...

Till klänningen köpte jag detta:



Jag har aldrig ägt ett brett midjeskärp förrut , men tyckte det var dags!

Sedan åkte ju en hel del halloweengrejjer med hem också, men de har ni ju sett resultaten av Flört


  



Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards