MissVivis synvinklar

Alla inlägg under december 2009

Av Vivi - 30 december 2009 08:11

..lite att jag satt uppe nästan till tolv i natt och kollade Inglorious Basterds, jag är sååååå trött! Det var iof en bra film, inte en jättebra film , men bra. Inte så mycket våld och blod som jag trodde vilket är ett plus, visst är den våldsam , men inte så mycket som jag trodde. Jag tycker inte om när handlingen försvinner i allt våld.

Tarantino är i och för sig mästare på att göra våldsamma filmer utan att de tappar handlingen, Kill Bill är ett lysande exempel.

Gillar ni Tarantino kommer ni gilla Inglorious basterds!


Idag är det storhandling som gäller och tror ni inte att efter allt besvär med att kolla recept och skriva låååång inköpslista så glömde jag den jäkeln hemma!

Det är ngt med inköplistor... de vill verkligen inte åka hemmifrån, de gör allt de kan för att stanna på köksbänken!

Jag får be pojken maila den åt mig *suck*

Skönt att man är ledig några dagar till snart, känner att jag har ett behov av att ta det lugnt några dagar, vi får väl se... lillasyster kommer väl ned snart också ...









Av Vivi - 29 december 2009 15:49

Om c.a 40 min slutar jag för dagen och åker hem för att plocka upp pojken och sedan vidare till Lögnäs.

Vi ska titta på festlokalen idag, det ska bli så otroligt spännande , det är ju först nu den är färdigbyggd och färdigmöblerad. Jag tror den kommer vara jättefin och jag ska ta med kameran och ta några bilder, får se om jag har möjlighet att lägga ut dem på bloggen i så fall   

Vi ska även provsmaka en kycklingrätt och förhoppningsvis ska vi skriva papper på bokningen av lokalen också.


Det är lite fix att ordna nu, måste verkligen köpa en pappersskärare så jag kan börja med inbjudningarna (jag glömde ju be dig ta med den sista Karin) de ska helst vara ute i slutet av Januari.

Sedan blir det klänningsprovning hela januari, både en vända i Gbg och Malmö.

har t.o.m gjort min egna klänningsprovar-karta i Gbg *fniss*   




Av Vivi - 29 december 2009 12:41

 

Familj, mys med levande ljus

och julklappar tyckte ni var viktigast med julen!

 

 

           


Ny omröstning...

Det där med nyårslöften, samma fråga som med adventsljusen, vart började det ?

Jag tycker det är en fin tradition och senare år har jag nog börjat lova saker som jag faktiskt kan hålla, som att försöka bli lyckligare, försöka träna mera osv.

Sedan höll jag mitt förra löfte (eller förrförra blir det ) för jag tog körkort 2009 !


I år hoppas jag för en gång skull kunna hålla ett träningslöfte för minst 5 kilo ska jag ned innan bröllopet! Det blir nog mitt löfte...



Vad har ni för nyårslöfte om ni nu har något ?

 

Passa på att skriva ett nyårslöfte i en kommentar

så gör jag en lista på våra löften på bloggen! 

Då kan vi hjälpa och peppa varandra att hålla dem!

   




Av Vivi - 29 december 2009 10:35

Jag måste bara dela med mig ...

När jag och pojken körde hem från stan igår efter att ha varit inne och sett Avatar på bio (läs pojken recention här, myyyyyycket bra film faktiskt) så hörde vi en låt på Mix som verkligen fastnade.

Texten är så otroligt politisk att man blir förvånad att den sänds på "kommersiell radio", som pojken säger. Jag tycker den är grymt bra och uppfriskande bland alla poplåtar, men den har säkert upprört en hel del männsikro, speciellt i USA.



Av Vivi - 29 december 2009 10:04

Dagens plans:

Inspektera festlokalen på nära håll för första gången   

 

Dagens favorit i repris:

Snö !!!!


Dagens omkörning:

Tänk vad många roliga inlägg jag missat som min pojke skrivit under julhelgen, han har varit mer igång än mig med bloggandet.

Gillade speciellt hans citerande av mig *fniss* Älskar dig sötist.

 

Dagens trailer:

Jag längtar !!!!

Dagens Stripp:

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose


Av Vivi - 29 december 2009 09:44

Julen har som vanligt swichat förbi så otroligt fort!

All denna tid på paket och förberedelser och så är det över på bara några dagar....

Jag har ju haft lite julledigt även från bloggen och tyvärr blir det väl inte jättetätt med bloggandet över nyår heller, ska iof försöka rappotera hur det går med strutslagandet och saffranspanacottandet   


Kändes lite tomt i bilen i morse då jag fick åka själv till jobbet, pojken är ju ledig dessa dagarna, det är bra för det behöver han, men det hade varit skönt att hålla honom sällskap. Dra mig någon extra timma i sängen och sedan kanske en lekstund i snön med pojken och katterna, känner mig lite sliten efter jul och lite förvirrad, sover dåligt och har väldigt ont i nacke och rygg på morgonen. Vet inte om det har med morfar att göra...


Snön låg kvar över jul , men smälte bort under annandagen, men nu i morse verkar gubben frost fått ett återfall, härligt säger jag trots att man får leka snigel på vägarna!


      





Av Vivi - 27 december 2009 10:45

Ja, nu är väl julen officiellt slut, det har överlag varit en riktigt trevlig jul trots att både min pappa och syster varit lite sjuka.

Pakethögen var lite mindre än förr året...tro det eller ej

  


Annars gillar jag att slå in paket, favoriten är nästan vanligt brunt papper med lite "gammeldags" snören.

 


Julafton var lite omtumlande, mitt i maten fick vi ett tråkigt samtal om att morfar åkt in akut och det var riktigt illa, först hade jag tänkt att köra de 15 milen till sjukhuset med en gång tillsammans med mamma och syster, men vi avvaktade pga väglag och annat och morfar blev lite bättre.

Vi var och hälsade på honom och släkten igår och han är inte bra , men inte så illa som jag trodde heller. Tyvärr kommer han nog inte överleva till våra bröllop....

Förrutom detta har julen varit bra, fina paket, presentkort på både kläder och behandlingar. Nu är pedikyr och manikyr inför bröllopet fixat! Massa godis ch kakor har det blivit så nu blir det tajta tag efter nyår.

Nu ska jag snart iväg och träffa tjejerna... är fruktansvärt trött och känner mig itne riktigt bra, men jag vill verkligen träffa dem!

Hoppas ni alla haft en fin jul! Fick ni vad ni önskade er ? 

Av Vivi - 24 december 2009 10:18

Denna nynnas högt , falsk och i röstlikhet med askungens små möss i vårt hem!

Denna får vara favorit på självaste julafton!




GOD JUL KÄRA VÄNNER!!!

Hoppas er jul blir full av mys & glädje oavsett hur ni firar!

Tack för att ni finns!!


Athena tomte   Angie som tomte  

Lite mer om MissVivi


Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

   

FACEBOOK

Instagram

30 besvarade frågor

Kategorier

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

 

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Arkiv

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se

Ragga besökare

Ovido - Quiz & Flashcards